پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

635508865581979894

علی جنتی در دومین جشنواره ملی هفته پژوهش و نکوداشت انتشار ۲۰۰۰ عنوان کتاب دانشگاه پیام نور گفت: ۲۵ آذر در تقویم ایران به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است . این هفته فرصتی برای تقدیر از پژوهشگران، بررسی وضعیت پژوهش در کشور و تلاش برای نهادینه کردن این مقوله مهم است. نقش پژوهش در توسعه پایدار و همه جانبه ، نقشی برجسته و غیرقابل انکار و نیروی محرک توسعه در همه حوزه های فرهنگ، سیاست و اقتصاد است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: اگرچه اهمیت مقوله پژوهش باور و اذعان همگانی است اما هنوز هم این حوزه با مشکلات ساختاری فراوانی رو به روست و راهکار حل این مشکل باید یکی از محورهای اصلی برنامه ها باشد.

جنتی افزود: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای بررسی وضع موجود پژوهش در کشور، بخش های تحقیقاتی سازمان ها و فرصت مغتنمی برای نگاه به افق های پیش رو و تبیین وضعیت مطلوب و متناسب با نیازهای علمی پژوهشی جامعه است.

وی تاکید کرد: اهمیت این حوزه مهم در اندیشه ورزی و تولید علم در ابعاد مختلف حیات بشر بارها مورد تاکید قرار گرفته است. پژوهشگر از حریم حق و حقیقت صیانت می کند و با تبیین آن راه را برای سلامت افراد جامعه هموار می سازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به کتاب افزود: کتاب های کمک درسی و فرادرسی از مواردی است که نباید از آن غفلت کرد.

وی با ضمن اعلام همکاری با دانشگاه پیام نور در حوزه تالیف کتاب درسی و نشریات گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای تقویت پژوهش در دانشگاه پیام نور و اخذ برون داد مطلوب از آن، تالیف درسی و نشریات علمی اعلام آمادگی می کند. باید در شرایطی که محدودیت های مالی وجود دارد ، سازو کاری صورت گیرد تا از دوباره کاری و موازی کاری کارهای ضعیف جلوگیری شود.

جنتی افزود: اکنون که نرم افزاری های تولید محتوا و تالیف و ترجمه وجود دارد باید در حفظ تالیفات دانشگاهی اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور اظهار داشت: بیاییم با تمرکز بر یادگیری درجهت تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی در دولت تدبیر و امید اهتمام ورزیم.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت 18:15
کد مطلب : 1006
بازدید : 428 views
دیدگاه های مطلب "همکاری وزارت ارشاد با دانشگاه پیام نور در حوزه تالیف کتاب درسی"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021