شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

635508865581979894

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: با بهره‎برداری از ۹ پروژه عمرانی سرانه فضای فیزیکی در دانشگاه پیام‎نور استان به ۱٫۴ متر مربع به ازای هر دانشجو افزایش یافت.

محمدرضا جعفری در دیدار رئیس دانشگاه پیام‏ نور کشور با اساتید و کارکنان دانشگاه پیام‎نور لرستان در خرم‎آباد، افزود: ۱۳ پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی بین ۷۰تا ۸۰ درصد نیز در دانشگاه پیام نور لرستان در دست ساخت هستند که با بهره‎برداری از آن‎ها در نیمه اول سال آینده سرانه فضای فیزیکی در این دانشگاه به ازای هر دانشجو به ۲٫۲ متر مربع افزایش می‎یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ پروژه عمرانی در دانشگاه پیام نور لرستان در دست ساخت هستند، اظهار کرد: این دانشگاه ظرفیت پذیرش دانشجو حداقل در دو رشته دکترا را دارا است که امیدواریم مساعدت‎های لازم در راستای صدور مجوز این رشته‎ها صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان از دانشگاه پیام نور استان به عنوان یکی از سه دانشگاه برتر برخوردار از بستر فن‎آوری نام برد و اضافه کرد: دو نیم‎سال است که این دانشگاه به عنوان حامی الکترونیکی معرفی شده است و با این حال انتظاری که از رئیس دانشگاه پیام نور کشور داریم این است که پیام نور لرستان به قطب الکترونیکی ارتقاء پیدا کند.

جعفری مساعدت دانشگاه پیام نور در راستای راه‎اندازی آزمایشگاه قطبی با محوریت گیاهان دارویی را به عنوان یکی دیگر از انتظارات خود مطرح و تصریح کرد: سه مراکز پیام نور کوهدشت، دورود و نورآباد شرایط تبدیل به واحد را دارند که امیدواریم با مساعدت رئیس دانشگاه این مهم اتفاق بیفتد.

وی به پیگیری‎های صورت گرفته در راستای راه‎اندازی پژوهشکده سازه‎های کامپوزیتی و فن‎آوری‎های نو در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: بخشی از مجوزهای لازم برای راه‎اندازی اولین شرکت دانش بنیان دانشگاه پیام نور کشور در لرستان اخذ شده است و در حال حاضر منتظر صدور مجوز نهایی توسط وزارت علوم هستیم که امیدواریم صدور این مجوز تسریع یابد.

وی با اشاره به راه‎اندازی رشته‎های کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام‎نور خرم‎آباد، الیگودرز و الشتر، افزود: اخذ مجوز رشته‎های کشاورزی، فیزیک گرایش جامد، زیست شناسی فیزیولوژی، زمین شناسی گرایش پترولوژی، علوم سیاسی و مدیریت کارآفرینی نیز دردست پیگیری است.

جعفری با بیان اینکه تاکنون ۲۱ هزار نفر از دانشگاه پیام نور لرستان فارغ‎التحصیل شده‎اند، اظهار کرد: دو مرکز رشد در دانشگاه پیام نور بروجرد و نورآباد راه‎اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ هسته فن‎آور در حوزه‎های مختلف و هشت مرکز رشد تحت پوشش این مراکزهستند، تصریح کرد: ۴۰ اختراع در مراکز رشد دانشگاه پیام نور لرستان ثبت شده است.

منبع:ایسنا


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 12:28
کد مطلب : 1234
بازدید : 631 views
دیدگاه های مطلب "افزایش سرانه فضای فیزیکی در دانشگاه پیام‎نور لرستان به ۱٫۴ متر مربع"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021