جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

vM1423995304

مهدی برزگر، مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به برگزاری کنگره استانی شهدای دانشجوی استان قزوین گفت: کنگره ۳۶ شهید دانشجوی استان قزوین با همت دانشگاه های استان و بسیج دانشجویی در قزوین برگزار خواهد شد.

مهدی برزگر تصریح کرد: این کنگره ۲۷ بهمن ماه جاری ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر در سالن شهدای گمنام «مرکزی» دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین و با سخنرانی آیت الله احدی، روایتگری حاج حسین یکتا و با حضور روسای دانشگاه ها، خانواده معظم شهدای دانشجو، دانشجویان و اساتید و عموم مردم برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این کنگره را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، احیاء فرهنگ ایثار و شهادت در بین افسران جنگ نرم عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم تا با برگزاری چنین برنامه هایی در احصاء نقش دانشجویان و دانشگاهیان در طول انقلاب و دفاع مقدس به دانشجویان نسل چهارم جهت خودباوری و احساس غرور و الگو برداری از اخلاق و سیره آنها کوشا باشیم و نقش آنها را بیان کنیم.

برزگر ادامه داد: برگزاری چنین مراسم های معنوی که برگرفته شده از یاد و نام شهدا است می تواند در تزریق روح معنویت در دانشگاه ها، بازخوانی تاریخ انقلاب برای افسران جوان جبهه جنگ نرم، ایجاد وحدت، خودباوی، مودت و یکپارچگی در بین مسئولان و آینده سازان جامعه نقش بسزایی داشته باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در خصوص اقدامات انجام شده برای برگزاری چنین کنگره ای تصریح کرد: در طول سال جلساتی با حضور روسا و مسئولان بسیج دانشگاه های استان همچنین ستاد اجرایی اولین کنگره شهدای دانشجو در استان برگزار شد. همچنین با استقبال دانشجویان ۱۱ یادواره شهدای دانشجو در سطح دانشگاه های استان از جمله دانشگاه های آزاد قزوین، بوئین زهرا، پیام نور قزوین، تاکستان، الوند، آبیک، غیر انتفاعی رجا، دارالفنون، غزالی، دهخدا و عالی کار برگزار شد که آثار مطلوبی بر دانشجویان و مدعوین حاضر داشت.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های اجرا شده برای برگزاری این کنگره می توان به دیدار با خانواده شهدای دانشجو توسط دانشجویان در شهریور و آذرماه اشاره کرد. تهیه نرم افزار شهدای دانشجوی استان برای اولین بار، تهیه فلش کارت، نوشتن و چاپ کتب خاطرات و زندگی نامه شهدای دانشجوی استان از دیگر برنامه های اجرا شده توسط ستاد اجرایی اولین کنگر شهدای دانشجو می باشد.

برزگر با اشاره به علل تعویق برگزاری این یادواره اعلام کرد: متاسفانه در برگزاری این کنگره مسئولان مربوطه به صورت جدی وارد کار نشدند و تنها روسای دانشگاه ها و مسئولان بسیج پیگیر اجرای برنامه بودند. این کنگره قرار بود در نیمه آذرماه برگزار شود که به جهت پاره ای مشکلات از جمله هماهنگ نشدن سخنران و تولیدات همچنین پیش رو بودن امتحانات دانشجویان به زمان کنونی یعنی ۲۷ بهمن ماه موکول شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین برگزاری برنامه هایی که یاد و خاطره شهدای دانشجو را دارای آثار و پیام های بیشماری دانست و افزود: ما هر چه داریم از برکت خون شهید و فرهنگ ایثار و شهادت است. چرا که فراموش کردن شهدا در حقیقت فراموش کردن هویت ایرانی اسلامی ما می باشد.

وی ادامه داد: در احیاء فرهنگ اسلامی برگزاری یادواره های شهدا بسیار موثر است؛ چرا که در مراسم هایی این چنینی حضور شهدا به واقع احساس می شود و روح معنوی حاکم بر این مراسمات گواه این مدعا است.

برزگر با اشاره به ذات پاک جوانان تصریح کرد: از آنجا که ذات جوان پاک است و گرایش به معنویت در آن وجود دارد اگر بتوانیم دل و ذهن جوان را با این فرهنگ گره بزنیم آینده انقلاب و نظام را بیمه کرده ایم و زمینه خنثی سازی انواع تهاجمات و توطئه های دشمن را باعث شده ایم.

این مسئول گفت: دانشجو که از عنوانش مشخص است باید جوینده حقیقت باشد و با کمک مسئولان به خودباوری برسد. دانشجو باید ضمن مطالعه تاریخ معاصر کشور و انقلاب اسلامی در ارتقای معنویت و بصیرت خود بکوشد که برگزاری یادواره شهدا، کارگاه های بصیرتی، کرسی های آزاد اندیشی، اردوهای راهیان نور، ارتباط با خانواده شهدا و همرزمان آنها می تواند کمک خوبی برای آنها برای رسیدن به این مقصود باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در پایان اعلام کرد: کنگره کشوری شهدای دانشجو قرار است سوم اسفند ماه ۹۳ با حضور ریاست جمهوری کشورمان برگزار خواهد شد.

منبع:کیوسنا


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت 10:56
کد مطلب : 1245
بازدید : 649 views
دیدگاه های مطلب "کنگره شهدای دانشجوی استان قزوین برگزار می‌شود"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021