پنج شنبه , ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

13920406153752833758023

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان کردستان از تاسیس مرکز تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در راستای تجمیع رشتههای تحصیلات تکمیلی در یک مرکز مشخص و مستقل در استان کردستان خبر داد.

به نقل از کردانش، اسکندر مرادی بیان داشت: به دلیل یکسری مشکلات اکثر پروژه های عمرانی مراکز پیام نور استان کردستان در سال ۹۳ متوقف شده بودند؛ اما براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تکمیل پروژه های ناتمام سال های گذشته در اولویت برنامه های عمرانی دانشگاه پیام نور استان در سال ۹۴ است که بصورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی گفت: تکمیل و اتمام پروژه پیام نور مرکز سنندج و ساختمان آموزشی مرکز سقز و همچنین پیگیری ساخت و احداث سوله ورزشی مرکز مریوان از جمله پروژه های عمرانی در دست اجرا این دانشگاه در سال ۹۴ است.

اسکندر مرادی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور استان کردستان با ۱۰ مرکز و واحد تابعه و ۲۰ هزار دانشجو، پرجمعیت‌ترین مرکز آموزش عالی در استان است؛ اما همپای این رشد کمی، رشد کیفی قابل توجهی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: گسترش تحصیلات تکمیلی در چهار مرکز سنندج، مریوان، سقز و بیجار و کیفی سازی رشته های تحصیلی از دیگر برنامه های پیام نور استان کردستان در سال آینده است.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان از تاسیس مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور استان کردستان در راستای تجمیع رشته های تحصیلات تکمیلی در یک مرکز مشخص و مستقل از سایر مراکز در استان خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر رشته های ادبیات فارسی، ادبیات عرب، ریاضی، روانشناسی و جغرافیا از جمله رشته های مقطع ارشد در چهار مرکز پیام نور استان است؛ اما این مراکز پتانسیل ایجاد پنج رشته جدید حقوق، تاریخ، مدیریت، علوم اجتماعی و بیوشیمی در مقطع ارشد را نیز دارد که امید است در سال ۹۴ به این مهم دست پیدا کنیم.

اسکندر مرادی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از هزار استاد مدعو و ۸۴ عضو هیات علمی در ۹۲ رشته و گرایش مقطع کارشناسی و پنج رشته گرایش کارشناسی ارشد در سطح مراکز و واحدهای ۱۰گانه پیام نور مشغول به خدمت هستند، افزود: در سال ۹۴ برنامه جذب اعضای هیئت علمی را در رشته‌های فنی صنایع، کامپیوتر، برق و حقوق در دستور کار داریم.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان خاطرنشان کرد: اگر صفحات تاریخ را ورق بزنیم خواهیم دید که چه برادرکشی‌هایی به بهانه اختلاف بین شیعه و سنی صورت گرفته و این اختلاف‌ها منجر به قطع هرگونه ارتباط علمی و فرهنگی بین پیروان مذاهب اسلامی شده است.

وی افزود: دعوت به تقریب مذاهب اسلامی یکی از راه های مقابله با این رویه است به همین منظور دانشگاه پیام نور استان کردستان میزبان نخستین جشنواره بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی با محوریت «الفت، اخوت و وحدت اسلامی» در اردیبهشت ماه سال آینده است.

وی عنوان کرد: توسعه و تلاش در مسیر تقویت فعالیت‌های ورزشی از جمله اولویت‌هایی است که در سطح مراکز و واحدهای ۱۰گانه پیام نور کردستان با جدیت دنبال می‌کنیم.

اسکندر مرادی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌هایی که طی چند سال اخیر تداوم داشته است صعود گروه‌های کوهنوردی این دانشگاه به قله‌های متعدد داخلی و خارجی است گفت: با توجه به فعالیت های چشمگیر این تیم، قرار بر این است دانشگاه پیام نور استان کردستان میزبان برنامه صعود دانشگاهیان پیام نور کشور به ارتفاعات چهل چشمه کردستان در سال ۹۴ باشد.

وی گفت: یکی از برنامه های شاخص فرهنگی که مراکز دانشگاه پیام نور استان برای سال آینده پیگیری میکنند تجلیل از مفاخر ادبی و فرهنگی هر شهرستان در مراکز پیام نور آن شهرستان است.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان در پایان تاکید کرد: امید است در راستای گسترش مرزهای دانش و همگانی کردن با ایجاد عدالت در آموزش عالی، ارتقای سطح علمی و توسعه فرهنگی جامعه و تامین نیروهای متخصص و متعهد گام های اساسی در توسعه و پیشرفت کشور و بویژه استان برداریم.

منبع:خبرگزاری دانشجو


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت 11:53
کد مطلب : 1319
بازدید : 812 views
دیدگاه های مطلب "تاسیس مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام‌نور کردستان در سال آینده"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021