شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)
635508865581979894
رییس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزیر علوم اساسنامه دانشگاه پیام نور باید تغییر کند ولی تاکنون این دانشگاه برخلاف اساسنامه عمل کرده است.
علی آهومنش رییس اتحادیه  موسسات غیر انتفاعی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: باتوجه به پذیرش اندک دانشجو در موسسات غیرانتفاعی از سوی وزیر علوم مقررشد که این مشکلات برطرف شود، البته پذیرش بیش از حد دانشجو در دانشگاههای آزاد و پیام نور از جمله دلایل اصلی اندک شدن پذیرش در موسسات غیرانتفاعی است.
وی افزود: در رابطه با دانشگاه آزاد و پیگیری وزیر علوم در مورد پذیرش بیش از حد دانشجو در این دانشگاه که از سوی وزارت علوم به این دانشگاه تا اردیبهشت ۹۴ فرصت داده شده است تا هم بحث پذیرش بیش از حد دانشجو در این دانشگاه وهم مسئله افزایش بیش از حد رشته‌ها را مورد بررسی قرار دهد.
آهومنش در خصوص دانشگاه پیام نور اظهار داشت: پذیرش بیش از حد دانشجو در دانشگاه پیام نور به مسئله تغییر اساسنامه این دانشگاه و پذیرش بیش از حد دانشجوی حضوری در این دانشگاه بر می گردد البته این درحالی است که این دانشگاه در اساسنامه قبلی خود مکلف بود تعداد مشخصی دانشجوی حضوری جذب کند در حالی که متاسفانه براساس تغییر اساسنامه این امر کاملا تغییر کرد و این دانشگاه اقدام به پذیرش بیش از حد دانشجو کرده است تا حدی که نسبت استاد به دانشجو براساس قوانین جهانی و بین المللی و براساس قوانین آموزش عالی ۱به ۳۰ یا ۱ به ۴۰ است و این در حالی است در دانشگاه پیام نور نسبت استاد به دانشجو ۱ به ۲۵۰ است.
وی در ادامه اظهار داشت: وزیر علوم بعد از بررسی‌های مکرر اعلام کردند که باید اساسنامه دانشگاه پیام نور به دوره قبل برگردد، اما دانشگاه پیام نور نه تنها اساسنامه تغییر نداد بلکه این دانشگاه هم اکنون برخلاف اساسنامه خود عمل می‌کند.
آهومنش تصریح کرد: ما امیدواریم مسئولین دانشگاه پیام نور به قوانین عمل کنند و براساس اساسنامه اقدام به پذیرش دانشجوی حضوری کنند تا سایر موسسات و دانشگاهها نیز از لحاظ پذیرش دانشجو با مشکل مواجه نشوند.
منبع:باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 17:02
کد مطلب : 1343
بازدید : 344 views
دیدگاه های مطلب "دانشگاه پیام نور بر خلاف اساسنامه عمل می‌کند"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021