پنج شنبه , ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

13931224000711_PhotoA

دانشگاه نباید کارخانه صدور مدرک باشد/ حرکت به سمت کیفی‌سازی در دانشگاه پیام نور استان تهران

رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران با بیان اینکه دانشگاه نباید کارخانه صدور مدرک باشد، گفت: کیفی‌سازی از مهم‌ترین راهبرهادی دانشگاه پیام نور استان تهران برای سال آینده است و تلاش می‌کنیم تا با این سمت حرکت کنیم.

میرزاحسن حسینی رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: برخی از دانشگاه‌ها تا ۱۲ هزار دانشجوی دکترا گرفته‌اند، این تهدیدی برای آینده است، این دانشجویان در آینده وقتی فارق‌التحصیل می‌شوند، باید شاغل شوند و اگر ما به فکر اشتغال آنها نباشیم نسبت به خیلی از مسائل بدبین می‌شوند.

وی افزود: باید بررسی کنیم و ببینیم برای آینده کشور به چه تعداد دکترا احتیاج داریم. آیا تا به حال این موضوع بررسی شده است. اگر به صورت جدی به این مسئله نپردازیم با مشکل روبرو خواهیم شد.

حسینی تاکید کرد: ما باید براساس نیازهای جامعه برای دانشگاه‌ها و دانشجویان برنامه‌ریزی کنیم و همانطور که رهبری اشاره کردند دانشگاه‌ها را کاربردی کنیم. ما باید دانشجویی را بپذیریم که کارآفرین شود و بتواند شغل ایجاد کند، نه اینکه پشت میز نشین باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران اظهار داشت: یکی از استراتژی‌ها و راهبردهایی که برای سال آینده در نظر داریم این است که تلاش کنیم دانشگاه‌ پیام نور استان تهران از لحاظ کیفی هم یکی از بزرگترین دانشگاه‌های دولتی باشد.

وی در خاتمه اظهار داشت: دانشگاه نباید کارخانه مدرک‌سازی و صدور مدرک باشد، از طرفی هم نباید فقط بدنبال پول باشند. برخی از دانشگاه تا دقیقه ۹۰ تکمیل ظرفیت اعلام می‌کنند ولی در دانشگاه پیام نور چنین موضوعی مطرح نیست.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت 12:14
کد مطلب : 1360
بازدید : 562 views
دیدگاه های مطلب "دانشگاه نباید کارخانه صدور مدرک باشد"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021