سه شنبه , ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

آغاز هم اندیشی مدیران روابط عمومی استان ها و کارگاه های آموزشی در شیراز

هم اندیشی مدیران روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان ها صبح امروز در شیراز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور در این نشست که با حضور مهندس صدر مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور و دکتر رزمجویی مدیر کل دفتر پژوهشی استانداری فارس برگزار شده بود، دکتر عبدالرسول قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس به بیان اهمیت کار در حوزه روابط عمومی پرداخت.

وی اظهار داشت: روابط عمومی ها باید در ایجاد ارتباط سازنده سازمان ها و نهاد ها فعال شوند و از این طریق بتوانند با ورود به صحنه های مختلف عملکرد و دستاوردهای دانشگاه پیام نور را منعکس کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات دانشگاه بزرگ پیام نور ، عدم معرفی دستاوردهای این دانشگاه است که در این راستا باید مدیران روابط عمومی استان ها با جمع آوری خلاصه عملکرد های دانشگاه ، این دستاوردها را به مردم و جامعه معرفی نمایند .

رئیس دانشگاه پیام نور فارس اضافه کرد: روابط عمومی ها با تقویت توانمندی های خود و با اخلاص و تبحر لازم و شناخت افکار عمومی انعکاس دهنده نقاط ضعف و قوت سازمان باشند و از این طریق به معرفی سازمان بپردازند.

دکتر قرائتی افزود: دانشگاه پیام نور با وسعت زیاد خود توانسته گام های بلندی را در جهت رشد و ارتقا علم و فرهنگ و پژوهش کشور بردارد و این وظیفه روابط عمومی را سنگین تر و حساس تر می نماید تا با ذوق و سلیقه و به دور از تبلیغ و بزرگ نمایی به وظیفه اصلی خود که انعکاس توانمندی ها و دستاوردها است فعالیت نمایند.

وی اضافه کرد : مدیران روابط عمومی باید به این مسئله توجه خاص داشته باشند که انعکاس اخبار با تبلیغات متفاوت است چرا که تبلیغات ، بزرگ نمایی است ولی خبر ، انعکاس واقعیات و بر حسب فعالیت های انجام شده است.

وی افزود : روابط عمومی ها باید در سازمان دیده شوند و به همین دلیل باید ارزش و اعتبار خاصی برای روابط عمومی ها قائل شد تا از این طریق بتوانند به حوزه های مختلف ورود پیدا کنند و با تجزیه و تحلیل سازمان خود به عنوان مشاور در خدمت سازمان باشند.

دکتر قرائتی تصریح کرد : در حوزه روابط عمومی باید تجزیه و تحلیل خبری صورت گیرد و این تجزیه و تحلیل و انتقال خبر باید بر اساس مسائل اخلاقی و به دور از زیاده گویی باشد تا اعتماد لازم به سازمان صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : روابط عمومی ها باید به توانایی های بی شماری از جمله دانش ، خلاقیت ، آگاهی ، ذوق و سلیقه مجهز باشند و بتوانند از کلیه علوم اطلاعاتی هر چند اندک داشته باشند تا بتوانند از این طریق در مستند سازی و معرفی خدمات و مهارت های سازمان مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند .

وی افزود: مسئولین روابط عمومی باید علاقمند ، دلسوز ، با تجربه و خلاق باشند و از قدرت نویسندگی و سخنوری بالایی برخوردار باشد و در کار خود نظم و انضباط و البته کنجکاوی لازم را به همراه داشته باشند

رئیس دانشگاه پیام نور در ادامه بیان ویژگی های روابط عمومی گفت : روابط عمومی ها باید از ظاهری مناسب و اخلاقی خوش برخوردار باشند و بتوانند در غم ها و شادی های کارکنان سازمان همراه و همدل آنان باشند. پیگیری مشکلات کارکنان ، ارتباط بین کارکنان و مسئولین سازمان و همچنین برخورداری از چشمی بینا ، گوشی شنوا و زبانی گویا از دیگر ویژگی های روابط عمومی هاست.

دکتر عبدالرسول قرائتی با اشاره به ابزارهای روابط عمومی از جمله روزنامه، اینترنت، نمایشگاه  ها ، صدا و سیما ، فیلم ، کلیپ و عکس، مدیران روابط عمومی را به تلاش بیشتر در جهت چاپ و توزیع نشریه و مجلات مختلف خبری رهنمون ساخت و افزود : باید بر روی افزایش محتوا و کیفیت نشریات تمرکز بیشتری شود تا از طریق مشتری مداری بتوانیم دانشگاه خود را به نحو احسن معرفی نماییم و تعامل و تفاهم های لازم بین دانشگاه و دیگر سازمان های مرتبط صورت پذیرد.

دکتر رزمجو مدیر کل دفتر پژوهش و آموزش استانداری فارس نیز در این نشست گفت : کار روابط عمومی ها ، کار پر دغدغه، فوق العاده ظریف، حساس و مهمی است چرا که کوچکترین خطا از سوی روابط عمومی ها می تواند سازمان را به خطر بیندازد و این دلیلی روشن بر سنگینی وظیفه روابط عمومی ها در سازمان است.

وی ادامه داد: قلب یک سازمان روابط عمومی است و روابط عمومی های متخصص می توانند سازمان خود را نمره گذاری نمایند و جایگاه و ارزش آن را ارتقا بخشند.

دکتر رزمجو گفت: روابط عمومی های سازمان های استانی می توانند از طریق ارتباط موثر با دفتر آموزش و پژوهش های استانداری در خصوص ایجاد تفاهم نامه های لازم در جهت برگزاری کارگاه های مختلف عمل نمایند و از این طریق علاوه بر همکاری و همفکری لازم از ساز و کارهای اجتماعی مربوط به آن برخوردار شوند.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ ساعت 12:45
کد مطلب : 1511
بازدید : 1,053 views
دیدگاه های مطلب "آغاز هم اندیشی مدیران روابط عمومی استان ها و کارگاه های آموزشی در شیراز"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021