جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

بازدید ریاست دانشگاه پیام نور از دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان

معاون وزیر علوم و رئیس دانشگاه پیام نور در اولین سفر استانی از مرکز زاهدان بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رستمی و هیأت همراه در ابتدا از پروژه های در دست اجرای این دانشگاه بازدید نموده و در ادامه در نشست صمیمی که با حضور جمعی از روسای مراکز و واحدها، اعضای هیات علمی و کارکنان اداری برگزار شد به بررسی مسائل و مشکلات مربوط به دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان پرداختند.
معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه پیام نور ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: خدا را شاکرم فرصتی برای حضور در این جمع پیدا کردم، همچنین لازم به ذکر است که این اولین سفری است که برای بازدید از دانشگاه پیام نور در یک استان داشته ایم .
وی گفت : دانشگاه پیام نور خدماتی ارزنده به جامعه علمی کشور ارائه کرده اما متاسفانه با افت دانشجو مواجه است البته این شرایط در دانشگاه های دولتی دیگر و نیز سایر دانشگاه ها هم وجود دارد .
وی در ادامه افزود: باید تدبیری اندیشیده شود تا کمبود دانشجو جبران شود، همچنین بعضی از رشته ها سنتی دیگر جوابگوی نیازهای جامعه نیستند و باید به سمت رشته های میان رشته ای و چند نظمی برای رشته های کارشناسی ارشد حرکت کرد.
دکتر رستمی در ادامه گفت: باید در خصوص رشته های موجود تجدید نظر شده و نیاز سنجی صورت گیرد و براساس برنامه راهبردی و متناسب با پتانسیل دانشگاه دانشجو پذیرفته شود .وی اظهار داشت : برای توسعه در استان باید برنامه های راهبردی تهیه گردد و روی شیوه های عملیاتی نمودن این برنامه ها تمرکز نماییم ،به این منظور باید بررسی شود که چه رشته هایی در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان متناسب با نیاز این استان است .
معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد : هدف از اجرای برنامه راهبردی این است که دانشگاه پیام نور بتواند به حفظ کیفیت ادامه دهد و هر استان باید برنامه راهبردی خود را داشته باشد
رییس دانشگاه درادامه ضمن اشاره به موقعیت استراتژیک سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به هم مرزی با کشورهای پاکستان و افغانستان و دارا بودن مرزهای آبی و خاکی مشترک با کشورهای همسایه دارای ظرفیت ویژه ای برای توسعه در زمینه بین الملل می باشد لذا باید با برنامه ریزی زمینه برای پذیرش دانشجوهای خارجی در این استان ایجاد شود ..
رئیس دانشگاه پیام نور در خصوص پروژهای عمرانی دانشگاه گفت: پروژه های نیمه تمام دانشگاه بر اساس اولویت باید تکمیل شودو در این زمینه بر اساس پایش سرزمینی باید برنامه مدونی درراستای توسعه عمرانی و ساماندهی فضای فیزیکی داشته باشیم.دکتر رستمی در ادامه افزود : باید در مسیر شرکت های دانش بنیان حرکت کنیم زیرا بودجه های خوبی برای این موضوع در نظر گرفته شده است، همچنین  توسعه باید براساس برنامه راهبردی باشد و کمبود بودجه نباید از کیفیت کار بکاهد.
وی در پایان اظهار داشت : با تشکیل کمیته ای در سازمان مرکزی وضعیت استخدامی کارکنان اداری و علمی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، و فرآیند تبدیل وضعیت، بصورت سازمان یافته و منسجم در دستور کار قرار خواهد گرفت.
در ابتدای این جلسه دکتر پیری رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری محرم و خوش آمد گویی به دکتر رستمی و هیأت همراه ایشان اظهار داشت : خدا را شاکریم که فردی شایسته و لایق سکان دار دانشگاه پیام نور شد و  افتخار همکاری در کنار ایشان را داریم .وی در ادامه  در خصوص ارتقاء جایگاه دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور نقش مهمی در شکستن صف کنکور ایفا کرده و گفتنی است که نقش دانشگاه پیام نور در کنار دانشگاه های دیگر پررنگ و تأثیرگذار است .پیری اعلام کرد: حدود ۱۷۶۰۰ دانشجو در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در حال تحصیل هستند و سهم ۲۵ درصدی از آموزش عالی استان به این دانشگاه اختصاص داده شده است.وی در ادامه بیان داشت : ما پیگیر ایجاد مرکز رشد در دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان هستیم، و امیدواریم با این اقدام در راستای برنامه های وزیر علوم، در زمینه دست یافتن به دانشگاه های نسل سوم حرکت کنیم. در ادامه نمایندگانی از طرف اعضای هیات علمی و کارکنان به بیان مشکلات موجود پرداختند.

مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت 6:10
کد مطلب : 1724
بازدید : 1,276 views
دیدگاه های مطلب "بازدید ریاست دانشگاه پیام نور از دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021