پنج شنبه , ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

دانشگاه پیام نور تنها دانشگاه تخصصی آموزش مبتنی بر رسانه است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دانشگاه پیام نور دکتر ابوالفضل فراهانی گفت:به طور کلی زیرساخت‌های الکترونیکی و توانمندی‌ ارائه خدمات آموزش الکترونیکی در کشور ما خیلی قوی نیست اما دانشگاه پیام نور با همه مشکلاتی که در این بخش وجود دارد هیچ محدودیت‌ مالی و اعتباری خاصی لحاظ نکرده و فعال‌تر از گذشته در تامین محتوای الکترونیک تلاش می‌کند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور کشور امروز تولید محتوای الکترونیک را کنار محتوای نوشتاری در برنامه اصلی خود دارد که این موضوع نشان‌دهنده شاخصه کیفی این دانشگاه است، کمتر دانشگاهی امروز این حجم از محتوای الکترونیکی را دارد که البته دانشگاه پیام نور به همین مقدار هم راضی نیست و طبق برنامه‌های انجام شده باید تا پایان سال ۹۵ به حدود ۲ هزار عنوان محتوای الکترونیک چندرسانه‌ای دست پیدا کنیم.
دکتر فراهانی اذعان داشت: محتوای الکترونیک دانشگاه پیام نور در سه قسمت اصلی تدوین شده که شامل منابع درسی به صورت اسکورن و LMS است و اخیرا طی تعاملی با صدا و سیما یک برنامه تلویزیونی بخشی از منابع درسی دانشگاه پیام نور را ارائه خواهد کرد؛ همچنین پیش‌بینی دانشگاه پیام نور این است که حداقل یک سوم کل حجم منابع درسی از مهر ماه سال تحصیلی آینده از طریق آموزش الکترونیک ارائه شود.
وی افزود: آموزش در ۳۸ رشته دانشگاه پیام نور به صورت کامل الکترونیکی شده و ۱۴۵ رشته محل دیگر نیز به مجموعه رشته‌های تمام الکترونیکی دانشگاه پیام نور اضافه خواهد شد؛ از مهر سال آینده در بیش از ۲۰۰ رشته محل دانشگاه پیام نور آموزش به صورت صددرصد الکترونیکی ارائه داده می‌شود.
وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور دارای ۲۵۰۰ کتاب درسی خودآموز منطبق بر سرفصل شورای عالی برنامه‌ریزی است و این نشان‌دهنده استانداردسازی سطح کیفی آموزشی در این دانشگاه است که این دانشگاه می‌تواند در آینده‌ای نزدیک ۲ هزار منبع درسی الکترونیکی ارائه دهد.
دکتر فراهانی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور تنها دانشگاه تخصصی آموزش مبتنی بر رسانه و تنها دانشگاه تخصصی آموزش الکترونیک در کشور است، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌های آموزش الکترونیکی مبتنی بر رسانه، در سال تحصیلی آینده تعداد محتوای الکترونیکی دانشگاه پیام نور کشور به دو برابر خواهد رسید.
گفتنی است استان اصفهان میزبان ۱۰۲عضو هیأت علمی از سه استان در کارگاه آموزش الکترونیکی است تا توانمندی علمی خود را برای تامین محتوای الکترونیک روزآمد کنند و بتوانند مواد درسی را از حالت نوشتاری به حالت چند رسانه‌ای تبدیل کنند و عرضه خدمات تحصیلی گسترده‌تری را داشته باشند.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 13:02
کد مطلب : 1913
بازدید : 428 views
دیدگاه های مطلب "دانشگاه پیام نور تنها دانشگاه تخصصی آموزش مبتنی بر رسانه است"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021