سه شنبه , ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

مقاله استاد دانشگاه پیام نور در معتبرترین مجله تخصصی شیمی چاپ شد مقاله دکتر حجت ویسی از اساتید دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در یکی از معتبرترین مجله تخصصی شیمی (Green Chemistry) از انتشارات Royal Society of Chemistry با ضریب تاثیر IF=8.5 به چاپ رسید. انتشار این مجله در سال ۱۹۹۹ میلادی آغاز شده است و هدف آن ایجاد، گسترش و ارتقای علوم و فناوری‌های سبز در زمینه شیمی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، شیمی سبز یک علم فرابخشی است که محدوده وسیعی از شیمی، بیوشیمی، ژئوشیمی تا بیوتکنولوژی را در بر می گیرد و به کاهش یا حذف آلاینده های شیمیایی، محیط زیست پاک تر، سلامت بیشتر و همچنین صرفه جویی انرژی منجر می شود. شیمی سبز کره زمین را تمیز تر، ایمن تر و بهره ورتر می نماید.
بر اساس پژوهش استاد دانشگاه پیام نور، یک نانو کاتالیزور مغناطیسی اسیدی به نام پلی دوپامین سولفامیک اسید پوشش داده شده بروی سطح نانو ذرات مغناطیسی اکسید آهن (Fe3O4) برای اولین بار سنتز شد که از آن به عنوان یک نانو کاتالیست ناهمگن و قابل بازیافت با آهنربا، در استیل دار کردن الکل ها، آمین ها، و تیول ها استفاده گردید.
دکتر حجت ویسی، دانشیار شیمی آلی دانشگاه پیام نور کرمانشاه، رتبه اول جشنواره جوان خوارزمی، جز پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور و مولف بیش از ۱۲۰ مقاله علمی معتبر و سطح اول بین المللی بوده و نیز در تالیف ۳ مقاله مروری فعالیت داشته است.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 17:36
کد مطلب : 2258
بازدید : 234 views
دیدگاه های مطلب "مقاله استاد دانشگاه پیام نور در معتبرترین مجله تخصصی شیمی چاپ شد"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021