جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

همایش «خانواده و عوامل تحکیم آن» انجمن علمی دانشجویی روانشناسی دانشگاه پیام نور تهران جنوب، همایش «خانواده و عوامل تحکیم آن» را با حضور دکتر محمد اورکی و دانشجویان علاقمند در سالن شهید عضدی این دانشگاه برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر اورکی با مطرح کردن پرسشی در مورد تعریف خانواده، تفکر حاضرین را برانگیخت و سپس در تعریف خانواده چنین گفت: خانواده یکی از مهم ترین نهادهای اجتماعی است و تفاوتی که با سایر نهادها دارد این است که تنها نهاد فطری بی بدیلی است که در جامعه وجود دارد و به دلیل این اهمیت باید در زمینه برنامه ریزی در اولویتهای اول جامعه قرار گیرد و سایر نهادها باید در خدمت این نهاد مهم و ارزشمند باشند.
وی در ادامه با ذکر مثال هایی از برنامه ریزی در حوزه آموزش،بهداشت، اقتصاد، صدا و سیما و حتی معماری و مهندسی به نهاد خانواده بعنوان پایه جامعه تاکید کرد و افزود: اصل خانواده بر مبنای زن و شوهر است و قدرت واقعی جامعه را خانواده سالم تشکیل می دهد، در نتیجه انتخاب صحیح و شکل گیری درست خانواده اهمیت دوچندان دارد.
وی از عواملی همچون آموزش قبل از ازدواج،ازدواج در سن مناسب، باورهای غلط خانوادگی از جمله مواردی که رهگشای ازدواج مناسب اند، نام برد.
دکتر اورکی در بحث فرزندپروری با اشاره به کاهش سن بلوغ در نوجوانان اظهار داشت: امروزه فرزندان با درگیری در دنیای مجازی، استفاده از چربی، شکلات زیاد و تغذیه ناسالم، مشکلات هورمونی، افزایش وزن و سایر مسائل دچار بلوغ زودرس شده و نیاز به کنترل بیشتری دارند، لذا توجه به فرزند پروری از ضروریاتی است که با سنجش میزان پذیرش این مسئولیت قبل از تولد فرزند مورد توجه قرار می گیرد.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت 6:41
کد مطلب : 2268
بازدید : 211 views
دیدگاه های مطلب "همایش «خانواده و عوامل تحکیم آن»"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021