جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

دومین جلسه شورای عالی هم اندیشی دانشگاه پیام نور استان البرز برگزار شد به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور،دومین نشست شورای عالی هم اندیشی به میزبانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله) دانشگاه پیام نوراستان البرز در سالن کنفرانس مرکز کرج برگزار شد.
حجت الاسلام فرید مسئول نهاد نمایندگی مقلم معظم رهبری(مد ظلّه العالی) دردانشگاه پیام نور استان البرز در این نشست ضمن تسلیت به خانواده شهدای آتش نشان درحادثه اخیر اظهار داشت:مالکیت جان و مال انسانها به دست خداوند تبارک و تعالی است و همه ما مقهور قدرت لایزال او هستیم و تمام حوادث دنیوی نیز(اگر غفلت انسانها را کنار بگذاریم)در ید قدرت و حکمت باریتعالی است.
حجت الاسلام فرید ادامه داد:شورای عالی هم اندیشی حلقه متفکره دانشگاهاست که بر مبنای خرد جمعی مسئولین و اساتیددانشگاه؛ هر ماه یک جلسه با موضوعات متنوع دانشگاهی برگزار می کند.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام نور البرز ایجاد زمینه حضور فعالتر اساتید در عرصه های فرهنگی دانشگاه،شناسایی و تقویت زمینه های تعامل علمی – فرهنگی بین حوزه و دانشگاه،تقویت خردورزی، آزاد اندیشی و همچنین استفاده از توانمندی های علمی، تخصصی استادان را از مهمترین اهداف برگزاری جلسات شورای عالی هم اندیشی عنوان کرد.
وی همچنین به پیگیری و پذیرش طرحهای پیشنهادی که قابلیت طرح در نهادهای بالاتر راداشته باشد بنام فرد پیشنهاد دهنده اشاره کرد.
همچنین حجت الاسلام فرید در پایان سخنان خود به توانمندیهای دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت:همه ما مسئولیم ضمن معرفی دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاههای دولتی کشور با توان و ظرفیت بالای علمی و پژوهشی؛ ظرفیتهای بالقوه اساتید علمی عضو هیات علمی این دانشگاه را در راستای اعتلای هر چه بیشتر آن معرفی و حمایت کنیم.
در ادامه دکتر جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز افزود:اگر بخواهیم در زمینه گسترش و توسعه واقعىِ فرهنگ و اندیشه و علم حقیقتاً کار کنیم، نیازمند هم افزایی،هم اندیشی،آزد اندیشی،واقع بینی و ظرفیت نقد پذیری هستیم.
دکتر جلالیان شرط لازم درایجاد فضایی سالم و عاری از هرگونه جبهه گیری در آزاد اندیشی را در قدرت نقدپذیری و ظرفیت طیفهای مختلف جامعه عنوان کرد و تقویت این فضا را درجامعه از جمله وظایف دانشگاهیان دانست و ادامه داد: توانمند سازی دانشجویان جهت ورود و مشارکت آنها در مسائل اجتماعی،فرهنگی و سیاسی و همچنین بصیرت افزایی آنها، بسیار مهم است.
وی با اشاره به جایگاه ارزنده اساتید در دانشگاه‌ها و لزوم بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل آنان در رهیافت مناسب مسایل فکری – فرهنگی جامعه از یک سو و اثر بخش بودن فعالیتهای دینی، علمی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از سوی دیگر،فضای دانشگاه را برای مطرح شدن مباحث آزاد اندیشی و هم اندیشی مطلوب نموده است.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت 19:20
کد مطلب : 2452
بازدید : 389 views
دیدگاه های مطلب "دومین جلسه شورای عالی هم اندیشی دانشگاه پیام نور استان البرز"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021