شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

 کاهش ۸ هزار نفری دانشجویان دانشگاه پیام نور کردستان‌

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: تا قبل از سال ۸۹ در سطح دانشگاه‌های پیام نور استان ۲۳ هزار دانشجو مشغول به تحصیل بودند که این رقم اکنون به ۱۵ هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسکندر مرادی بعدازظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در میان سایر دانشگاه‌های کشور جزو بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دولتی و در استان کردستان نیز همین نکته صدق می‌کند.

وی گفت: در استان کردستان نیز ۴ مرکز دانشگاه پیام نور در شهرستان‌های سنندج، مریوان، سقز و بیجار وجود دارد و ۵ واحد دیگر در شهرستان‌های دیگر استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به فراگیری این دانشگاه هر فرد ایرانی و حتی کردستانی یک نفر از اعضای آنها در دانشگاه پیام نور تحصیل کرده و یا می‌کند.

وی به تدریس ۱۲۰ رشته در مقطع کارشناسی و ۲۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۰ نفر عضو هیئت علمی و ۲۷۰ نفر همکار در این دانشگاه فعالیت دارند.

مرادی با بیان اینکه ۹۵ درصد پرسنل و کارکنان دانشگاه پیام نور استان بومی هستند، افزود: ۹۵ درصد مسئولان دانشگاه پیام نور استان بومی و اهل سنت هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده دانشگاه پیام نور استان در سال گذشته اظهار کرد: اساتید این دانشگاه در سال گذشته ۱۵ عنوان کتاب چاپ کردند که ۱۰ عنوان کتاب آن به عنوان کتاب درسی در سطح دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی گفت: انجمن‌های ادبی و فرهنگی در تمام مراکز دانشگاه پیام نور سطح استان فعال هستند و بیشتر به زبان و ادبیان کردی می‌پردازند.

وی گفت: در حال حاضر ۷۱ انجمن علمی، ۴۱ کانون‌های فرهنگی، ۱۶ مورد تشکل‌های سیاسی و ۳۴ مورد نشریات دو زبانه در دانشگاه پیام نور استان فعالیت دارند و همچنین ۳۱۰ مورد مراسم در مناسبت‌های مختلف توسط دانشجویان این دانشگاه در سال گذشته برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه برجسته کردن مفاخر فرهنگی رویکرد اصلی دانشگاه پیام نور استان است، خاطر نشان کرد: در همین راستا تاکنون چندین مرکز دانشگاه پیام نور به نام مفاخر فرهنگی نام‌گذاری شده است.

وی گفت: تاکنون ۳۰ هزار دانشجو از دانشگاه پیام نور استان کردستان فارغ‌التحصیل شده‌اند و مرکز پیام نور شهرستان سنندج که فعالیت خود را از سال ۶۷ آغاز کرده از قدیمی‌ترین مراکز دانشگاه پیام نور غرب کشور است.

مرادی از اتمام روند ساخت فاز سوم مرکز پیام نور سنندج تا پایان امسال خبر داد و افزود: در حال حاضر مشکل فضای آموزشی در هیچ کدام از مراکز دانشگاهی پیام نور استان وجود ندارد اما تلاش خواهیم کرد این فضاهای آموزشی را استانداردسازی کنیم.

وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۸۹ در سطح دانشگاه‌های پیام نور استان ۲۳ هزار دانشجو مشغول به تحصیل بودند که این رقم اکنون به ۱۵ هزار نفر کاهش یافته است.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 12:56
کد مطلب : 2664
بازدید : 347 views
دیدگاه های مطلب "کاهش ۸ هزار نفری دانشجویان دانشگاه پیام نور کردستان‌"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021