سه شنبه , ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

ARM4

برداشته شدن اخذ دروس در ترم اخر برای دانشجویان مشروط / قانون جدید اخذ دروس معارف / قبولی نمرات دروس جبرانی دانشجویان کارشناسی ارشد

بر اساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی محمد علی کریمی ، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور ، محدودیت اخذ دروس در ترم آخر برای دانشجویان مشروط برداشته شد.

کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ، در نیمسال آخر موضوع ماده ۱۸ آیین نامه آموزشی (+اینجا) (بدون در نظر گرفتن معدل نیمسال قبل) می توانند حداکثر تا سقف ۲۴ واحد درسی را جهت تکمیل سر فصل انتخاب نمایند.

پیش از این نیز فقط دانشجویانی می توانستند در ترم اخر حداکثر تا سقف ۲۴ واحد درسی اخذ کنند که معدل نیمسال قبلی آنها مشروط نشده باشد. با این بخشنامه تمام دانشجویانی که ترم آخر هستند و حداکثر ۲۴ واحد درسی برای فارغ التحصیلی دارند ، بدون در نظر گرفتن معدل کل و معدل نیمسال قبلی خود ، می توانند تا سقف حداکثر ۲۴ واحد درسی اخذ کنند.

* دانشجویی ترم آخری محسوب می شود که حداکثر ۲۴ واحد درسی برای فارغ التحصیلی داشته باشد. و همچنین دانشجوی ترم آخر مجاز هست بدون رعایت پیش نیازها و همنیاز ها دروس را اخذ کند و محدودیت در انتخاب دروس معارف برای دانشجویان ترم آخر اعمال نمی شود.

همچنین جهت مساعدت با دانشجویان ، دانشجویانی که از دروس عمومی گروه معارف یک درس را انتخاب و  نمره مردودی کسب نموده اند و مجددا درس دیگری از همان گروه درسی را انتخاب و گذرانده اند، نمره قبولی درس بعدی از آنان پذیرفته می شود و نمره مردودی درس قبلی برحسب سال ورود در میانگین کل دانشجو محاسبه می شود.

بر اساس این گزارش ، همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که تا پایان نیمسال تابستان ۹۳-۹۲ دروس جبرانی از سرفصل ارشد را با نمره کمتر از ۱۲ گذرانده اند، نمره آنان بمنزله قبولی بوده و نیازی به گذراندن مجدد آن دروس نمی باشد.این موضوع بایستی از نیمسال اول ۹۴-۹۳ مطابق ماده ۱۳ آیین نامه آموزشی کارشناسی ارشد مصوب مورخ ۲۵ تیرماه ۹۲ شورای آموزشی رعایت شود.

 

برای مشاهده بخشنامه در سایز اصلی برروی آن کلیک کنید

19088


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ ساعت 14:23
کد مطلب : 331
بازدید : 1,427 views
دیدگاه های مطلب "لغو محدودیت اخذ دروس در ترم آخر / قانون جدید برای دروس گروه معارف"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021