چهارشنبه , ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

همایش علمی بزرگداشت روز خلیج فارس برگزار شد

همایشی علمی از پیشینه تاریخی خلیج فارس، تاریخ بندر باستانی سیراف و تاریخ کنگان به مناسبت روز خلیج فارس در دانشگاه پیام نور مرکز کنگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، فرماندار کنگان در مراسم آغاز این همایش گفت: روز ملی خلیج فارس روز بزرگی در تاریخ جمهوری اسلامی است که به عنوان روز اتحاد، صمیمیت، وفاق و غیرت ملی ایرانیان نامیده می‌شود.

فتح الله نوروزی بیان کرد: به مناسبت روز ملی خلیج فارس، برنامه های مختلف و متنوعی در بندر کنگان برگزار خواهد شد و بر همین اساس دبیرخانه دائمی روز خلیج فارس در بندر کنگان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: نگاه‌ها به خلیج فارس نباید فقط به عنوان یک مکان جغرافیایی باشد، خلیج همیشه فارس در تاریخ ایران بسیار ارزشمند و بزرگ است و اهمیتی به بلندای تاریخ دارد و به همین دلیل مناسبت‌های مختلفی در کشور برای خلیج فارس برگزار می‌شود.

فرماندار کنگان تاکید کرد: معرفی خلیج فارس و بندر تاریخی سیراف به عنوان گنجینه و سند هویتی خلیج فارس یکی از اهداف مهم راه‌اندازی دبیرخانه دائمی در بندرکنگان است.

نوروزی با تجلیل از مقام شامخ شهیدان به ویژه شهدای خلیج فارس بیان کرد: شهدای خلیج فارس از جمله سردار مهدوی استاد ماندگار و جاویدان در دفاع از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر خلیج همیشه فارس هستند.

رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز گفت: درسال های اخیر توجه به مکان به عنوان سرمایه اجتماعی مورد توجه قرارگرفته است و احساسی که هرمکان در انسان ایجاد می کند ومجموعه انرژی که ازاین رهگذر به وجود می اید یک ارزش احتماعی بسیار قدرتمند است.
دکتر محمد رضا بحرانی افزود: هویت جمعی انسان می تواند با توجه به احساس تعلق به مکان شکل بگیرد که ای موضع یک سرمایه احتماعی بسیار قوی است وما باید سعی کنیم این سرمایه اجتماعی را تقویت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: روز خلیج فارس روز ارزشمندی است .این آبراه شاهرگ حیاتی ایران است و مایی که درحوزه خلیج فارس زندگی می کنیم مورد تهاجم فرهنگی بیشتری قرار داریم و بیشترین سهم را در دفاع از آن به عهده داریم.
حمیده ماحوز افزود:نه تنها موقعیت تجاری خلیج فارس برای ما مهم است بلکه اهمیت فرهنگی فراوانی دارد وباید نسبت به آن تعصب داشته باشیم.
وی راه اندازی دبیرخانه دایمی خلیج فارس را کار ارزشمندی دانست و گفت: دراین دبیرخانه مسایل علمی و پژوهشی اهمیت فراوانی دارد ونویسندگانی که دراین زمینه فعالیت می کنند حمایت می شوند و امتیاز خاصی دریافت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: رئیس اسناد ملی در استان بوشهر، نویسنده سرشناس استان سید قاسم یاحسینی به عنوان شخصی که سه اثر ارزشمند راجع سیراف تالیف کرده و دکتر رضا طاهری نویسنده، پژوهشگر و مترجم در این همایش علمی حضور داشتند و به ارایه مقاله پرداختند.

همچنین افتتاح نمایشگاهی از اسناد و نقشه های مربوط به خلیج فارس از برنامه های جنبی این همایش بود که تا روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه دایر خواهد بود تا پایان هفته دائر خواهد بود و علاقه مندان می توانند از آن بازدید داشته باشند.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 11:03
کد مطلب : 3397
بازدید : 274 views
دیدگاه های مطلب "همایش علمی بزرگداشت روز خلیج فارس برگزار شد"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021