پنج شنبه , ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

جنبه علمی صنعت گردشگری مغفول مانده است

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه توسعه گردشگری یعنی توسعه روبه جلویی که توسعه پایدار را رقم می‌زند، گفت: جنبه علمی صنعت توریسم در کشور مغفول مانده است و برگزاری همایش‌های علمی می‌تواند در این زمینه نقشی ویژه ایفا کند.
به گزارش روابط عمومی، محمدمحسن صدر در دومین همایش ملی گردشگری، مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها با محوریت تبریز ۲۰۱۸ در دانشگاه پیام نور تبریز اظهار کرد: امیدواریم برگزاری چنین همایش‌های مفیدی، زمینه‌ای برای توسعه بیشتر فراهم کند، چرا که تبریز ظرفیت زیادی دارد و بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است.
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور با اشاره به اینکه برگزاری همایش‌های ملی با پشتوانه یک تخصص و علم بوده و ناشی از یک تحقیق علمی است، گفت: چه بسا که این همایش در شأن تبریز و با نام تبریز ۲۰۱۸ باشد ولی نباید بسنده به همایش شود بلکه باید دستاوردها به دست مسوولان اجرایی برسد تا بسترهای لازم ایجاد شود.
وی تاکید کرد: نباید از وسعت و توان خود غافل شد ولی باید به اندازه وسعت و توان حرف زد و دانشگاه پیام‌نور نیز باید به اندازه جمعیت ۳۰ هزار نفری خود حرفی برای گفتن داشته باشد.
صدر با تاکید به اینکه باید از فناوری‌های نوین در مراکز علمی بهره‌مند شد، گفت: به جای تزریق یآس و ناامیدی باید داشته ها و توانمندی هایمان را ببینیم و با برگزاری همایش‌ها و استارت‌آپ‌ها در تبریز بسترهای رشد و توسعه بیشتر را فراهم آوریم.
وی تصریح کرد: ارتباط سرمایه‌گذار با دانشگاه‌ها برای معرفی تبریز و استان منجر به کارآفرینی می‌شود، از این‌رو اعضای هیات علمی باید برای تحقق تبدیل دانش به ثروت تلاش کنند.

یافتن مشکل توسط صنعت و سپردن به دست دانشگاه موفقیت ایجاد خواهد کرد
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور با تاکید به اینکه اگر حرکت علمی انجام می‌گیرد، باید تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: اگر صنایع مختلف توانستند مشکل را تعریف کنند و حل آن مشکلات را به دانشگاه بسپارند، قطعاً موفقیت کسب خواهد شد.
صدر اذعان داشت: وظیفه دولت ایجاد شغل است ولی به عنوان یک فرد دارای مدرک دکترا و کارشناسی ارشد نباید فقط تلاش کنیم که دولت برای ما کار پیدا کند و یا آموزه‌های خود را آموزش دهیم، بلکه باید از علم خود برای تولید استفاده کنیم.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت 14:54
کد مطلب : 3410
بازدید : 132 views
دیدگاه های مطلب "جنبه علمی صنعت گردشگری مغفول مانده است"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021