جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

دانشگاه پیام نور می تواند در حوزه اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار باشد

دکترسعید باستانی باعنوان اینکه  ورود دانشگاه ها به حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام بسیار خوبی است که البته باید در جایگاه عمل و کاربردی باشدافزود: و دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه گسترده که در سطح کشور به خدمت رسانی می پردازد می تواند در حوزه اقتصاد مقاومتی تاثیر گذاری ویژه ای داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی  سخنگوی کمیسیون صناعی ومعادن گفت ، در حاشیه همایش ملی مدیریت اقتصاد و اقتصاد مقاومتی که به همت دانشگاه پیام نور خراسان رضوی، استانداری و خانه صنعت و معدن ایران برگزار شد با اشاره به شعارهای سال مرتبط با اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برخی اینگونه می اندیشند که اقتصاد مقاومتی تنها در شرایط بحران به کار می آید و اینطور می‌پندارند هرچه کشور بیشتر در برابر تحریم‌ها و احتمال بروز آسیب قرار گیرد، باید به سراغ اقتصاد مقاومتی برویم.

باستانی با بیان اینکه در این اندیشه اینگونه تصور می شود که اگر شرایط طبیعی بر کشور حاکم باشد و با همه دنیا ارتباط داشته باشیم، قاعدتا خیلی به مفهوم اقتصاد مقاومتی نیازمند نیستیم، گفت: این را به اینگونه بیان می کنند که اگر شرایط طبیعی کشور ما با همه دنیا ارتباط داشته باشد، قاعدتا کشور به مفهوم اقتصاد مقاومتی دیگر نیاز چندانی ندارد. این در حالی است که اقتصاد مقاومتی تنها برای شرایط بحرانی نیست بلکه تعرف و تبیین آن و ترسیم سیاست های کلی آن برای تمام فصول است و ارتباطی به تحریم بودن یا نبودن ندارد.

دکتر محمد علی داوریار رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز افزود: در سال گذشته دانشگاه پیام نور با حمایت مالی بخش خصوصی و نهادهای مرتبط توانست اولین کنفرانس بین المللی طب سنتی و گیاهان دارویی را برگزار نماید که از بارزترین خروجی های عملی و کاربردی آن در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کالای ایرانی، افتتاح اولین مرکز تبادلات گیاهان دارویی شرق کشور بود که با استقبال وبژه فعالان و زحمتکشان این عرصه در مجتمع سپاد مشهد افتتاح شد.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت 9:32
کد مطلب : 3524
بازدید : 307 views
دیدگاه های مطلب "دانشگاه پیام نور می تواند در حوزه اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار باشد"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021