شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)
طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه توسعه می یابد
دکتر زمانی در مراسم آغاز به کار هفت مرکز رشد و نوآوری دانشگاه پیام نور کشورایجاد مراکز رشد گامی در جهت توانمند سازی و تعامل با صنعت است.طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه توسعه می یابد.
دانشگاههای پیام نور واحد شهرهای یزد، کرج، کرمان، اصفهان، اردبیل، تبریز و ساری امروز طی مراسمی با حضور دکتر محمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور و اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری­های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صاحب مرکز رشد و نوآوری شدند.
رئیس دانشکاه پیام نور کشور در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس در دانشگاه پیام نور مرکز ساری برگزار شد، هدف از ایجاد مراکز رشد و نوآوری در این دانشگاه را ترغیب دانشجویان و استادان به انجام فعالیت های کارآفرینی مبتنی بر نوآوری و توانمندسازی آنان برای ایجاد شرکت های دانش بنیان و همچنین تقویت ارتباط دانشگاه با حوزه صنعت عنوان کرد.
دکتر زمانی با بیان اینکه با راه اندازی این هفت مرکز ، شمار دانشگاه های پیام نور دارای مراکز رشد و نوآوری به ۱۰ واحد رسیده که در مراکز استان ها فعال است، گفت: باید با وفاق و همدلی جایگاه دانشگاه را ارتقا دهیم.
وی افزود: دانشگاه پیام نور با ظرفیت گسترده دانشجویی و اعضای هیات علمی مجرب و دیگر نیروهای انسانی کارآمد ، بستر توسعه جامعه را فراهم می کند.
دکتر زمانی گفت: دانشگاه پیام نور در سال های گذشته مقوله آموزش را بیشتر مورد توجه قرار می داد، اما با مطرح شدن نسل سوم فعالیت دانشگاهها، این دانشگاه هم تلاش کرده است تا دانشگاه را از نسل دوم به نسل سوم ارتقا دهد.
وی توضیح داد: در نسل سوم دانشگاهها ، مباحث پژوهشی ، فناوری ، ارتباط با صنعت با هدف تبدیل علم به ثروت مورد توجه جدی وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و همسو با این رویکرد دانشگاه پیام نور نیز فعالیت های دانش بنیان را ایجاد کرده است.
وی با عنوان اینکه همه مراکز علمی و دانشگاهی باید فعالیت هایی را انجام دهند تا جامعه از منافع علمی دانشگاهها بهره مند شود، افزود: دانشگاهها باید در حل معضلات منطقه کارآفرینی و گره گشایی کند و علم را در منطقه خود بر اساس ظرفیت ها به مرحله عملیاتی کارآفرینی و رونق اقتصادی برساند.
دکتر زمانی اظهار داشت: نقش آفرینی دانشگاه پیام نور در سرمایه گذاری منطقه خود باید گسترده تر شود ، چرا که معتقدیم دانشگاهها یکی از حلقه های سرمایه گذاری در هر منطقه هستند.
رییس دانشگاه پیام نور بر تداوم نقش آموزشی این دانشگاه نیز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۵۰۰ هزار دانشجو ، چهار هزار عضو هیات علمی و ۱۰ هزار کارمند است.
وی جهت دهی علمی دانشگاهها به سمت بین المللی شدن را ضروری دانست و افزود: دیپلماسی علمی را در عرصه بین المللی با هدف مبادله استاد، جذب دانشجو و انجام طرح های پژوهشی مشارکتی باید گسترش دهیم.
زمانی وضعیت علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را مناسب و سرآمد دانست و گفت: دانشگاههای کشور می توانند در برخی از کشورهای منطقه فارسی زبان نظیر افغانستان دانشجو جذب کند.

مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 21:56
کد مطلب : 3767
بازدید : 282 views
دیدگاه های مطلب "طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه توسعه می یابد"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021