پنج شنبه , ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

لزوم برنامه ریزی فرهنگی مطابق با ذائقه و نیاز دانشجویان

دکتر محمد هادی امین ناجی با عنوان اینکه رفتار فرهنگی در دانشگاه بر فعالیت های فرهنگ ارجحیت دارد، گفت: برنامه ریزی فرهنگی در دانشگاه باید مطابق با نیاز و ذائقه دانشجویان باشد.
به گزارش روابط عمومی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در دیدار با روسا و مسئولان فرهنگی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان گیلان ، ضمن تبریک مقام سومی تیم والیبال دانشجویان پسر دانشگاه پیام نور استان گیلان در بین دانشگاه های کشور گفت: خوشبختانه با نظر موافق هیأت رئیسه دانشگاه، بودجه فرهنگی سال۹۸-۹۷ در قالب ۳۵هزار تومان برای هر دانشجو مصوب شد که بزودی به مراکز و واحدها اعلام می شود.
وی با تاکید بر مصرف هدفمند بودجه فرهنگی افزود: آنچه که یک فعالیت فعالیت فرهنگی را نظم می بخشد و سبب تأثیر گذاری و الگوپذیری آن در بین مخاطبین می شود ، نوع رفتار فرهنگی ما در قبال دانشجویان است و هر چقدر میزان پاسخگویی، همگرایی، تکریم و ارتباط ما با بدنه دانشجو بیشتر باشد، مطمئناً تأثیر گذاری فعالیت های فرهنگی نیز بیشتر خواهد بود.
وی با اشاره به آیین نامه تخفیف شهریه دانشجویان ورزشکار و فعال فرهنگی گفت: این آیین نامه مجددا در هیأت امنای دانشگاه مطرح شده و به زودی قابل اجرا خواهد بود.
دکتر ناجی دانشگاه پیام نور را یک دانشگاه بزرگ با مخاطبین فراوان دانست که در حوزه مجازی با توجه به مأموریت خود می تواند به شکل مطلوبی تأثیر گذار باشد و افزود: هدف ما بهینه سازی فعالیتهای فرهنگی در حوزه مجازی است زیرا با توجه به گستردگی مراکز و واحدها و اشتغال به تحصیل دانشجویان در اقصی نقاط کشور می توان از این فرصت در جهت اعتلای فعالیت های فرهنگی استفاده کرد.
وی در ادامه به طرح استقبال از دانشجویان ورودی جدید اشاره کرد و گفت: باید با تمام جدیت و امکانات، خود را برای استقبال و پذیرایی دانشجویان ورود جدید آماده کنیم و با برنامه ریزی و برگزاری مراسم باشکوه، خاطره ای زیبا از اولین روز دانشگاه را برای این عزیزان رقم بزنیم.
وی در ادامه خطاب به رؤسای دانشگاهها اعلام کرد: تکریم و کمک به دانشجو باید به عنوان یک اصل در دانشگاه مدنظر باشد و از این پس هیچ دانشجویی نباید به دلیل مشکلات مالی امکان ادامه تحصیل برایش فراهم نباشد و با هماهنگی های خوبی که با بانک های کشور و بنیاد علوی شده است به تمامی دانشجویان نیازمند وام تحصیلی اعطا خواهد شد.
وی با اشاره به وجود پر برکت دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه گفت: وظیفه داریم در تکریم از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه که سرمایه های نظام و یادگاری از دوران دفاع مقدس هستند از هیچ کوشش فروگذار نباشیم و در این راستا لازم است مراکز و و احدها همکاری شایسته ای داشته باشند.
دکتر ناجی همچنین بر لزوم اجرای برنامه های ورزشی در دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: پویایی ونشاط دانشجویان و کارمندان در گرو برگزاری همایش های ورزشی است و از این رو از همکاران تربیت بدنی دانشگاه تقاضا دارم با اجرای برنامه های ورزشی درون دانشگاهی برای دانشجویان و همکاران در افزایش نشاط و شادابی فضای دانشگاه سهیم باشند. همچنین دکتر ناجی در نشستی ویژه با تعدادی از دانشجویان فعال فرهنگی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان گیلان نیز حضور یافت و ضمن برگزاری جلسه ای صمیمی با دانشجویان به تشریح فعالیتهای معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی پرداخت.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت 17:34
کد مطلب : 3774
بازدید : 311 views
دیدگاه های مطلب "لزوم برنامه ریزی فرهنگی مطابق با ذائقه و نیاز دانشجویان"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021