پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

ARM41

به منظور تعیین نحوه اعاده وجوه واریزی دانشجویان، دانشپذیران و سایر موارد و براساس بند ۳۴ صورتجلسه مورخ ۲۰/۱۰/۷۹ هیأت امنای دانشگاه پیام نور که در این آیین‏ نامه به‏اختصار « دانشگاه » نامیده می‏شود، آیین نامه زیر تنظیم شده است:

ماده ۱ـ اعاده وجوه واریزی به معنای معافیت یا تخفیف در پرداخت شهریه نمی‏باشد.
ماده ۲ـ وجوه واریزی به حساب دانشگاه به شرح زیر قابل استرداد است:‌
۱- وجوهی که مازاد بر مبلغ مقرر شامل شهریه ثابت و متغیر یا هر مورد دیگر اعم از آنکه مازاد یا به اشتباه و برخلاف ضوابط مربوط، به حساب دانشگاه واریز شده باشد، در صورت ارائه اصل فیش بانکی، قابل عودت است.

۲- در صورتی که دانشجو تعدادی از واحدهای درسی خود را در مهلت مقرر پس از شروع نیمسال تحصیلی حذف کند، شهریه متغیر درس‏های حذف شده در آن نیمسال تحصیلی به وی بازگردانده یا برای وی ذخیره می‏شود.

تبصره ۱ـ‌ در صورت ذخیره شدن شهریه متغیر، با افزایش شهریه متغیر در نیمسال تحصیلی بعدی، دانشجو ملزم است مابقی شهریه آن درس را پرداخت کند.

تبصره ۲ـ در صورتی که دانشجو یک یا چند درس خود را در زمان حذف اضطراری در مهلت مقرر حذف کند یا در آزمون شرکت نکند، شهریه متغیر آن درس یا درس‏ها به وی مسترد نخواهد شد.

۳- دانشپذیرانی که شهریه ثابت ومتغیر استفاده از خدمات آموزشی را پرداخت کرده باشند در صورتی که حداکثر تا یک ماه پس از تشکیل کلاس انصراف کتبی خود را به دانشگاه ارائه کنند، چه از خدمات آموزشی استفاده کرده یا استفاده نکرده باشند، ۸۰% شهریه ثابت و متغیر استفاده از خدمات آموزشی به آنان مسترد می‏شود.

۴- دانشپذیرانی که از خدمات آموزشی استفاده نمی‏کنند در صورتی که حداکثر تا یک ماه قبل از برگزاری اولین آزمون پایان ترم نیمسال تحصیلی دانشپذیری، انصراف کتبی خود را به دانشگاه ارائه کنند، ۸۰% شهریه ثابت و متغیر به آنان مسترد می‏شود.

۵- داوطلبان دوره‏های فراگیر که قبل از شروع نیمسال تحصیلی دانشپذیری، انصراف کتبی خود را به دانشگاه ارائه کنند، تمام شهریه ثابت و متغیر به آنان مسترد می‏شود.

۶- افرادی که واجد شرایط لازم برای پذیرش در دوره‏های فراگیر نبوده‏اند اما به دلایلی مشغول تحصیل هستند و مشمول بند ۲ « آیین نامه حل و فصل مسائل دانشجویان دوره‏های فراگیر » مصوب پنجاه و یکمین جلسه شورای دانشگاه مورخ ۲۵/۷/۷۹ هم نمی‏باشند از ادامه تحصیل محروم و شهریه پرداختی براساس فیش‏های موجود در پرونده آنان مسترد خواهد شد.

۷- تقاضای آن دسته از داوطلبان دوره‏های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی برای شرکت در آزمون اختصاصی، که پس از مدت مقرر اقدام به ثبت نام کرده‏اند پذیرفته نشده و حق ثبت نام آنان عودت داده می‏شود.

۸- در مواردی که اشخاص حقیقی یا حقوقی محل مصرف کمک مردمی خود را مشخص کرده باشند در صورتی محل مصرف مغایر با اهداف دانشگاه باشد، در صورت عدم متقاعد شدن شخص مورد نظر برای مصرف مورد نظر دانشگاه،‌وجوه واریزی اهداکننده مسترد می‏شود.

۹- وجوهی که از طرف اشخاص حقیقی یا حقوقی به عنوان ضمانت نزد دانشگاه سپرده می‏شود بعد از اجرای تعهدات فی‏مابین و تسویه حساب به اشخاص ذیربط عودت داده می‏شود.

ماده ۳ـ وجوهی که به صورت ارزی توسط دانشپذیران یا دانشجویان مرکز برون مرزی به حساب دانشگاه واریز شده است، در صورتی که حائز شرایط ماده ۲ باشد، معادل ریالی آن به نرخ رسمی قابل عودت است

ماده ۴ـ وجوه واریزی به حساب دانشگاه به شرح زیر قابل استرداد نیست :

۱- وجوه واریزی برای ثبت نام اولیه داوطلبان ورود به دانشگاه اعم از دوره‏های رسمی یا
فراگیر و آموزش‏های آزاد.

۲- شهریه ثابت و متغیر در صورت اخراج دانشجو.

۳- شهریه ثابت و متغیر در صورت حذف نیمسال تحصیلی بعد از موعد مقرر.

۴- شهریه ثابت در مدت زمان مرخصی دانشجو.

۵ – وجوه واریزی به حساب دانشگاه به منظور استفاده از امکانات رفاهی در صورت انصراف اشخاص حقیقی یا حقوقی بعد از موعد مقرر در قرارداد مربوط،‌ حسب مورد به تشخیص دانشگاه،‌به حساب خزانه‏داری کل و به نفع دانشگاه واریز می‏شود.

ماده ۵- نحوه اعاده وجوه واریزی به شرح زیر است:

۱- درخواست کتبی متقاضی همراه با اصل رسید بانکی با مدارک مربوط .

۲- تایید مرکز و ذیحساب منطقه یا ذیحساب دانشگاه .

۳- ارسال به سازمان مرکزی برای اعاده مبلغ .

این آیین نامه در ۵ ماده و ۱۷ بند و ۲ تبصره در جلسه مورخ ۸/۱۱/۱۳۸۰ شورای دانشگاه به تصویب رسید در جلسه مورخ ۲۴/۱۱/۸۰ کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه عدم مغایرت آن با مصوبات و مقررات ذیربط تایید شد و از تاریخ تصویب قابل اجرا است.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت 10:29
کد مطلب : 618
بازدید : 20,855 views
دیدگاه های مطلب "آیین نامه اعاده وجوه واریزی به دانشگاه پیام نور"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021