جمعه , ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

آمادگی دانشگاه پیام نور برای بورسیه 60دانشجوی افغان با اولویت بانواندکتر فریده مومندوزیر تحصیلات عالیه افغانستان به همراه سفیر این کشور در ایران و تنی چند از مسئولان دانشگاه های جمهوری اسلامی افغانستان با دکتر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه پیام نور دیدار و گفتگو کرد.
دکتر رستمی ابوسعیدی درخصوص تخصیص بورسیه به دانشگاه های افغانستان اعلام آمادگی کرد و گفت: این دانشگاه در نظر دارد با اولویت بانوان،۴۰ بورسیه را به دانشجویان دختر و ۲۰ بورسیه را به دانشجویان پسر کشور افغانستان اختصاص دهد.
وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور آمادگی به روزرسانی کتب دانشگاهی افغانستان را دارد، اظهار داشت: این دانشگاه دارای بیش از ۲۱۵۰ عنوان کتاب است که در صورت نیاز کشور افغانستان می تواند این منابع را در اختیار قرار دهد.
دکتر رستمی ابوسعیدی اظهار داشت: همکاری مشترک در راه اندازی دانشگاه های مشابه آموزش از راه دور و مجازی، مبادله استاد و دانشجو و تفاهم نامه مشترک پژوهشی از دیگر مواردی است که دانشگاه پیام نور آمادگی دارد در این خصوص خدمات لازم را به کشور افغانستان ارائه دهد.
وی خواستار ارائه تسهیلاتی در روادید اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور به کشور افغانستان شد و افزود: دانشگاه پیام نور دارای شعباتی در کابل، هرات ومزار شریف است که برای سهولت تردد اساتید این دانشگاه نیازمند تسریع در صدور روادید اساتید هستیم.
وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور با هدف کمک به کشور افعانستان تسهیلات را در اختیار علاقه مندان به تحصیل این کشور قرار می دهد، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور با بیش از ۸۰۰ هزار دانشجو و ۴ هزار عضو هیات علمی آمادگی دارد که پس از بازنگری لازم، رشته های مورد نیاز کشور افغانستان را در قالب رشته های چند نظمی و بین رشته ای ایجاد کند.
وی با عنوان اینکه در ده سال گذشته بیش از ۹۷۰۰ دانشجوی افغانستان از دانشگاه های ایران فارغ التحصیل شده اند، تصریح کرد: در بین این افراد و کسانی که مدرک فارغ التحصیلی خود را از دانشگاههای ایران اخذ نموده اند، افراد شاخصی من جمله؛ ۴ وزیر دولت های مختلف افغانستان و شمار زیادی از اساتید دانشگاه های مختلف این کشور به چشم می خورند و این نشان از رابطه نزدیک همکاری دو جانبه کشورهای همسایه ایران و افغانستان دارد.
دکتر رستمی ابوسعیدی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۸هزار دانشجو از جمهوری اسلامی افغانستان در دانشگاه های دولتی ایران مشغول به تحصیل هستند که یک چهارم این تعداد در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند .
وی در پایان خواستار تشکیل کمیته ۳ نفره از طرف دو کشور شد تا ضمن حل مسائل و مشکلات دانشگاه پیام نور در کشور افغانستان، راهکارهای تعامل موثر مشترک ارائه شود.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 15:42
کد مطلب : 1758
بازدید : 463 views
دیدگاه های مطلب "آمادگی دانشگاه پیام نور برای بورسیه ۶۰دانشجوی افغان با اولویت بانوان"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021