شنبه , ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

درجه دکترا (PhD) یکی از مقاطع تحصیلی بالاتر است که به دانشجویان امکان می‌دهد تا در یک حوزه خاص از دانش و تحقیقات عمیق‌تری داشته باشند و نتایج تحقیقات خود را به صورت اصولی و علمی منتشر کنند. دکترا به دانشجوان این امکان را می‌دهد که مسائل پیچیده و چالش‌برانگیز را بررسی کنند و به دستاوردهای جدید در حوزه تخصصی خود دست یابند.

برنامه دکترا معمولاً شامل مطالعه و تحقیق در سطح بالایی است که به دانشجو این امکان را می‌دهد که به عنوان یک متخصص در زمینه خود شناخته شود. دانشجو باید یک پروژه تحقیقاتی انجام دهد و نتایج خود را در قالب پایان‌نامه دکترا ارائه کند. این پایان‌نامه باید یک مطالعه عمیق و جامع از یک موضوع خاص باشد و نتایج تحقیقات را به صورت دقیق و منطقی ارائه کند.

برنامه دکترا معمولاً حدود ۳ تا ۵ سال زمان می‌برد و شامل دوره‌های درسی، تحقیقات و نگارش پایان‌نامه است. دانشجو باید با استاد راهنمای خود همکاری کند و نظرات و راهنمایی‌های آن‌ها را در نظر بگیرد. همچنین، دانشجو باید در حالت عادلانه و منصفانه از منابع و اطلاعات موجود استفاده کند و نتایج تحقیقات خود را به صورت صحیح و قابل اثبات ارائه کند.

پس از اتمام برنامه دکترا، دانشجو باید پایان‌نامه خود را به دفاع برساند. در این مرحله، دانشجو نتایج تحقیقات خود را در مقابل یک هیئت داوران تخصصی ارائه می‌دهد و باید به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد. در صورت موفقیت در دفاع، دانشجو مدرک دکترا دریافت می‌کند و به عنوان یک متخصص در حوزه خود شناخته می‌شود.

با دریافت مدرک دکترا، فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان فراهم می‌شود. آن‌ها می‌توانند به عنوان استاد دانشگاه، محقق در مؤسسات تحقیقاتی یا کارشناس در صنایع مختلف فعالیت کنند. همچنین، فارغ التحصیلان دکترا معمولاً حقوق بالاتر و فرصت‌های حرفه‌ای بهتری نسبت به فارغ التحصیلان سایر مقاطع تحصیلی دارند.

دکتری بدون آزمون

به دلیل ظرفیت های پایین مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و یا نداشتن زمان کافی برای مطالعه، برخی از داوطلبان قصد دارند که به صورت بدون آزمون در مقطع دکتری شرکت کنند و ادامه تحصیل دهند. دانشگاه پیام نور به این منظور در تمامی واحد ها برای مقطع دکتری به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرد که داوطلبان با رعایت تمامی شرایط و داشتن مدارک لازم می توانند مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ممکن است در هر سال تغییر کند و داوطلبان می بایست از رشته های تحصیلی ارائه شده گزینه متناسب با شرایط و مدرک تحصیلی خود را انتخاب نمایند. به منظور سهولت در امر نام نویسی داوطلبان، در ادامه این مقاله به جزئیاتی درباره زمان، نحوه و شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ پرداخته شده و همچنین رشته های ارائه شده و مدارک لازم برای ثبت نام نیز ارائه شده است.

ثبت نام استعداد درخشان دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

دانشگاه پیام نور تا سال گذشته تنها در واحد امارات از دانش آموختگان کارشناسی ارشد استعداد درخشان برای تحصیل در مقطع دکتری دعوت به عمل می آورد، اما از امسال بر اساس اطلاعیه و دفترچه منتشر شده در سایت استعداد درخشان دانشگاه پیام نور، در راستای حمایت از استعداد های درخشان در حوزه های مختلف علوم با استناد به آیین نامه پذیرش بدون آزمون در دوره تحصیلی دکتری تخصصی در تمامی واحد ها اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

شرایط عمومی ثبت نام داوطلبان

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی
  • عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احکام عملی اسلام
  • عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال

شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری پیام نور

  • داشتن کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی که مدرک مذکور مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.
  • دانشجویان شاغل به تحصیل در دکتری تخصصی در صورت عدم انصراف تا پایان مهلت ثبت نام، مجاز به ثبت نام و شرکت مجدد در این آزمون نمی باشند.
  • داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند، لازم است معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی خـود را در ردیـف هـای مربوطـه تقاضـانامه درج نمایند.
  • دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای (به جز فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته، دکتـرای عمـومی دامپزشکی و دکترای پزشکی)، که معدل آنان کمتر از ۱۴ می باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.
  • پذیرفته شدگان با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره دکتری، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در صورت نیـاز در محلـی کـه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین میکند به خدمت اشتغال ورزند.

نکته ۱ : فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی باید تعهدات خدمت خود را گذرانده باشند.

نکته ۲ : :با توجه به اینکه ادامه تحصیل در دکتری به صورت تمام وقت می باشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهاد های دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.

نکته ۳ : ادامه تحصیل افرادی که دارای مدارک استخدامی، داخلی و یا با عنوان «معادل» می باشند، منـوط به تایید دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.

نحوه ثبت نام دکتری بدون آزمون پیام نور ۱۴۰۳

آن دسته از دانشجویانی که قصد ثبت نام دکتری بدون آزمون پیام نور را دارند، می بایست که در زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور در صورت واجد شرایط بودن، مراحل ثبت نام خودشان را در دانشگاه بین المللی پیام نور امارات انجام دهند.

در حال حاضر هنوز نحوه ثبت نام دکتری بدون آزمون پیام نور ۱۴۰۳ مشخص نشده است، اما در سال گذشته دانشجویانی که قصد ثبت نام در مقطع دکتری را داشتند، می بایست تمامی مدارک لازم برای ثبت نام را از فایل اطلاعیه مطالعه کرده و سپس آن را به آدرس ایمیل info@pnu.global ارسال نمایند. سپس پیگیری ثبت نام خود را از طریق شماره های ۰۰۹۷۱۴۴۵۷۸۸۴۷ و ۰۰۹۸۹۳۵۹۰۰۵۱۰۰ از طریق تماس یا واتساپ انجام دهند.

اگرچه که پذیرش بدون کنکور دکتری دانشگاه پیام نور بین المللی امارات به صورت غیر حضوری و بدون آزمون انجام می شود، اما دانشجویان می بایست که برای پذیرش قطعی در این دانشگاه حتما در آزمون های ورودی (مصاحبه) شرکت کنند و در این آزمون ها قبول شوند. در غیر این صورت ثبت نام آن ها در دانشگاه قطعی نخواهد شد.

همچنین، امکان برگزاری مصاحبه های علمی برای ثبت نام نهایی در رشته های دکتری بدون آزمون پیام نور وجود دارد که دانشجویان می بایست در این مرحله هم نمره قبولی کسب کنند تا بتوانند در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنند.

داوطلبان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های پیام نور می توانند علاوه بر ثبت نام پذیرش بدون آزمون این دانشگاه، در کنکور دکتری سال ۱۴۰۳ نام نویسی کرده و در صورت مجاز شدن یکی از رشته های دانشگاه پیام نور را انتخاب کنند.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, ,


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 16:48
کد مطلب : 5510
بازدید : 232 views
دیدگاه های مطلب "دکتری بدون آزمون پیام نور ۱۴۰۳"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021