شنبه , ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

سامانه ریلاین دانشگاه پیام نور، یکی از سامانه‌های مدیریتی و آموزشی مهم در دانشگاه پیام نور است. این سامانه، به منظور بهبود کیفیت آموزش و ارتقای سطح دانشجویان و اساتید، توسط دانشگاه پیام نور توسعه داده شده است.

با استفاده از سامانه ریلاین، دانشجویان می‌توانند به راحتی به منابع آموزشی مختلف دسترسی پیدا کنند. این منابع شامل فایل‌های صوتی و تصویری، پروژه‌ها و تمرین‌ها، کتاب‌ها و مقالات علمی و دیگر منابع آموزشی مورد نیاز برای دوره‌های درسی مختلف است.

علاوه بر منابع آموزشی، سامانه ریلاین به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین با استادان خود در ارتباط باشند و پرسش‌های خود را از آن‌ها بپرسند. همچنین، این سامانه به دانشجویان امکان مشاهده نمرات خود و ترم‌های قبلی را نیز می‌دهد.

سامانه ریلاین، به دانشجویان این امکان را نیز می‌دهد تا با استفاده از یک سری ابزار و امکانات، به صورت آنلاین و در زمان‌های مختلف، تمرین‌ها و پروژه‌های خود را ارسال کنند و نتایج آن‌ها را دریافت کنند.

سامانه ریلاین، به دانشجویان این امکان را نیز می‌دهد تا به راحتی به جلسات آنلاین دسترسی پیدا کنند. این جلسات شامل کلاس‌های آنلاین و جلسات گروهی با استادان و دانشجویان دیگر است.

با استفاده از سامانه ریلاین، دانشجویان می‌توانند به صورت آنلاین به منابع آموزشی دسترسی پیدا کنند، با استادان خود در ارتباط باشند و تمرین‌ها و پروژه‌های خود را ارسال کنند. همچنین، این سامانه به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا به جلسات آنلاین دسترسی پیدا کنند و نتایج خود را دریافت کنند. سامانه ریلاین، به دانشگاه پیام نور کمک بزرگی در بهبود کیفیت آموزش و ارتقای سطح دانشجویان و اساتید آن شده است.

معرفی استان آذربایجان غربی

استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های غربی ایران است که در مرز با کشور ترکیه قرار دارد. این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، دارای پتانسیل‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف است.

از جمله شهرهای مهم این استان می‌توان به ارومیه، مهاباد، نقده و بوکان اشاره کرد. این شهرها به دلیل وجود منابع طبیعی فراوان، صنایع مختلفی را در خود جای داده‌اند. به عنوان مثال، شهر ارومیه به دلیل وجود دریاچه ارومیه، به یکی از مراکز تولید شوره و نمک در ایران تبدیل شده است.

در حوزه کشاورزی نیز، استان آذربایجان غربی دارای پتانسیل‌های بسیاری است. به عنوان مثال، کشت گندم، جو و سایر محصولات کشاورزی در این استان به صورت گسترده انجام می‌شود. همچنین، در برخی مناطق این استان، کشت بادام و پسته نیز انجام می‌شود.

استان آذربایجان غربی همچنین دارای منابع طبیعی فراوانی است. به عنوان مثال، در این استان معادن سنگ آهن، مس و زغال سنگ وجود دارد. همچنین، وجود منابع آب شیرین در این استان، به دلیل وجود دریاچه ارومیه، برای تولید برق از نیروگاه‌های آبی استفاده می‌شود.

در حوزه صنعت نیز، استان آذربایجان غربی دارای پتانسیل‌های بسیاری است. به عنوان مثال، در شهر مهاباد، صنایع تولید قطعات خودرو و تولید کارتن و بسته‌بندی وجود دارد. همچنین، در شهر بوکان، صنایع تولید لوازم خانگی و تولید پوشاک وجود دارد.

با وجود پتانسیل‌های بسیاری در استان آذربایجان غربی، این استان نیز با چالش‌هایی روبرو است. به عنوان مثال، مشکلاتی مانند نبود زیرساخت‌های کافی، نبود سرمایه‌گذاری و نبود بازار فروش مناسب برای محصولات تولیدی، از جمله چالش‌های این استان هستند.

با وجود چالش‌هایی که استان آذربایجان غربی با آن روبرو است، با توجه به پتانسیل‌های بسیاری که در این استان وجود دارد، می‌توان انتظار داشت که در آینده، این استان به یکی از مراکز توسعه صنعتی و کشاورزی در ایران تبدیل شود.

سامانه ریلاین دانشگاه پیام نور

سامانه ریلاین دانشگاه پیام نور به عنوان یک سامانه یکپارچه آموزش مجازی نیمسال تحصیلی اول ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به نشانی reline.ir توسط دانشگاه پیام نور راه اندازی شده است. دانشجویان، اساتید و مدیران امکان ورود به سامانه را داشته و می توانند از خدمات مربوط به کلاس ها،برگزاری آزمون آنلاینو همچنین ایجاد و ارسال تکالیف، بهره مند شوند. امکان ایجاد دوره های آزاد و برگزاری جلسات دفاع در سایت LMS پیام نور مذکور وجود داشته و در دسترس می باشد.

افراد زیادی تمایل به تحصیل مجازی در دانشگاه پیام نور داشته و می خواهند در کلاس های آنلاین شرکت کنند، اما به دلیل عدم آشنایی با سامانه مربوط به کلاس ها و نحوه ورود به آن دچار مشکل شده و موفق به انجام این کار نمی شوند. آشنایی با سایت LMS پیام نور و نحوه استفاده از آن می تواند، بسیار کمک کننده و مفید واقع گردد. داوطلبان با کسب اطلاعات در مورد بخش های مختلف، می توانند خدمات لازم را به راحتی بررسی کرده و از آن ها استفاده نمایند.

معرفی سامانه ریلاین دانشگاه پیام نور

درخصوص معرفی سامانه ریلاین دانشگاه پیام نور که یکی از دانشگاه های شهریه پرداز می باشد، باید گفت که سایت LMS پیام نور با هدف ارائه خدمات آموزش مجازی راه اندازی شده و به عنوان سامانه یکپارچه آموزش مجازی برای ترم ۴۰۲۱ یا نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ فعال خواهد شد. این سایت شامل بخش های مختلفی بوده و به سه گروه دانشجویان، اساتید و مدیران خدمات ارائه می دهد که بخش مدیران آن به دو قسمت مدیران مرکز و مدیران کل تقسیم خواهد گشت.

سامانه ریلاین دانشگاه پیام نور تمامی خدمات لازم برای تحصیل آنلاین و اینترنتی را دارا بوده و شامل قسمت هایی مانند کلاس های آنلاین، ارسال تکالیف و آزمون ها می باشد. دانشجویان، اساتید و مدیران برای استفاده از امکانات سایت LMS پیام نور باید حتما وارد حساب کاربری خود شده و با وارد نمودن اطلاعات فردی به حساب خود دسترسی پیدا کنند.

لازم به ذکر است که امکان ایجاد دوره های آزاد در سامانه ریلاین دانشگاه پیام نور وجود داشته و به راحتی در دسترس می باشد. همچنین افراد در صورت لزوم می توانند جلسات دفاع را در ادوب کانکت برگزار کرده و جلسه را به صورت کاملا آنلاین و مجازی برگزار نمایند. امکان گفتگو در تالارهای بحث و گفتگو و ادغام کلاس ها در یک دیگر نیز وجود دارد و به طور کلی می توان گفت سامانه reline.ir  بسیار کامل و جامع بوده و دانشجویان مجازی کمبودی از این لحاظ احساس نخواهند کرد.

امکانات سامانه ریلاین پیام نور دانشجویان

آشنایی با امکانات سامانه ریلاین پیام نور دانشجویان به افراد کمک می کند تا از امکانات تمامی بخش های reline.ir به راحتی بهره مند گشته و دچار مشکل نشوند. سایت LMS پیام نور به سه گروه دانشجویان، اساتید و مدیران خدمات رسانی می کند که بخش های مختلف موجود در داشبوردیا پنل دانشجویان عبارت اند از:

جلسات آنلاین: دانشجویان در این بخش می توانند برنامه جلسات آنلاین را به صورت هفتگی مشاهده کرده و در مورد آن اطلاعات لازم را به دست آورند. لازم به ذکر است که اساتید نکات لازم برای امتحانات پایان ترم مانند حذفیات دروس دانشگاه پیام نور را نیز از طریق این کلاس های آنلاین در اختیار دانش جویان قرار می دهند.

ارزیابی ها: اساتید یا دیگر کارشناسان می توانند در مراحل مختلف به ارزیابی دانشجویان بپردازند که لیست ارزیابی ها در این بخش قرار گرفته و قابل دسترس می باشد.

مدارک: بخش مدارک سامانه ریلاین دانشگاه پیام نور زمانی در دسترس دانشجویان قرار می گیرد که از افراد مدارک خاصی خواسته شده و دانشجویان نیاز به بارگذاری موارد ویژه را داشته باشند.

تابلوی اعلانات: دانشجویان در بخش تابلوی اعلانات می توانند از اخبار و اطلاعیه های لازم مطلع شوند.

صندوق پیام ها: در صورتی که اساتید، کارشناسان یا افراد دیگر به دانشجو پیام دهند در این بخش قابل مشاهده خواهد بود.

ثبت نام دوره های آزاد: در سایت LMS پیام نور علاوه بر کلاس های درسی برخی دوره های آزاد نیز برگزار می شود که دانشجویان از طریق این قسمت می توانند در دوره ها ثبت نام کنند.

درخصوص امکانات سامانه ریلاین پیام نور دانشجویان باید گفت تمامی خدمات سایت به صورت کاملا آنلاین و اینترنتی به افراد ارائه داده شده و دانشجویان می توانند بعد از ورود به حساب کاربری از تمامی بخش ها استفاده نمایند. بدیهی است که در صورت عدم ورود به حساب یا فراموشی نام کاربری و رمز عبور امکان دسترسی به داشبورد دانشجویی وجود ندارد و افراد می توانند از طریق بازگردانی رمز به حساب خود دسترسی یابند.

امکانات سامانه ریلاین پیام نور اساتید

سامانه ریلاین دانشگاه پیام نور reline.ir یک بخش مربوط به اساتید نیز دارد که استادان با ورود به آن می توانند خدمات لازم را به دانشجویان ارائه دهند. داشبورد اساتید در سایت LMS پیام نور با داشبورد دانشجویان فرق داشته و متفاوت می باشد که لیست امکانات مختلف آن در ادامه آورده شده و شرح داده شده است:

ایجاد کلاس: اساتید بعد از ورود به حساب کاربری خود در سایت LMS پیام نور می توانند، کلاس ایجاد کرده و لینک آن را برای دانشجویان قابل مشاهده سازند تا آموزش دروس و ارائه اطلاعاتی مانند منابع درسی دانشگاه پیام نور به دانشجویان ارائه شود.

ایجاد تکلیف: یکی از امکانات سامانه ریلاین پیام نور اساتید ایجاد تکلیف است که در این بخش استاد می تواند عنوان تکلیف و مهلت ارسال آن را مشخص کرده و سپس مورد مربوطه را منتشر نماید.

ایجاد آزمون: اساتید برای ایجاد آزمون های میان ترم و پایان ترم یا همچنین کوئیزها می توانند از طریق این بخش اقدام کنند.

ادغام کردن کلاس ها: امکان ادغام کلاس های درسی در سامانه ریلاین دانشگاه پیام نور وجود دارد که اساتید از طریق این قسمت به آن دسترسی خواهند داشت.

حضور و غیاب: اساتید نیازی به حضور و غیاب در جلسات آنلاین نداشته و می توانند لیست دانشجویان حاضر در کلاس را به راحتی مشاهده کنند.

از دیگر امکانات سامانه ریلاین پیام نور اساتید می توان به ایجاد گفتگو در تالار گفتگو و همسان سازی دروس اشاره کرد که البته برای استفاده از همسان سازی درس ها ابتدا باید دانشگاه اجازه صادر نموده و این مورد را در دسترس قرار دهد. همچنین اساتید امکان ضبط کلاس و بارگذاری بسته های اسکورم را در سایت دارند که بسته اسکورم در واقع حاوی مطالب و ویدیوهای آموزشی تحت وب خواهد بود.


مطالب مرتبط


برچسب ها


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 18:04
کد مطلب : 5503
بازدید : 255 views
دیدگاه های مطلب "سایت ریلاین پیام نور آذربایجان غربی"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021