شنبه , ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

دانشگاه پیام نور یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آنلاین ایران است. این دانشگاه با هدف ارائه خدمات آموزشی به صورت آنلاین برای جامعه ایرانی تاسیس شده و در حال حاضر بیش از ۴ میلیون دانشجوی ثبت نام دارد. در این متن به بررسی مزایای درس خواندن در دانشگاه پیام نور پرداخته خواهد شد.

۱- آموزش آنلاین

یکی از مزایای بزرگ درس خواندن در دانشگاه پیام نور، این است که تمامی دروس به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌شود. این به دانشجویان امکان می‌دهد تا به راحتی و با استفاده از کامپیوتر یا تبلت خود، به درس‌های خود دسترسی داشته باشند و به راحتی به درس‌های خود بپردازند.

۲- انعطاف پذیری

دانشگاه پیام نور به دانشجویان امکان می‌دهد تا به صورت انعطاف پذیر و با توجه به زمان خود، به درس‌های خود بپردازند. این به دانشجویان که مشغول کار هستند یا دارای مسئولیت‌های خانوادگی هستند، امکان می‌دهد تا به راحتی به درس‌های خود بپردازند و در عین حال به مسئولیت‌های خود نیز پاسخگو باشند.

۳- هزینه کمتر

با توجه به این که درس‌های دانشگاه پیام نور به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌شود، هزینه‌های آموزشی نیز کمتر است. این به دانشجویان امکان می‌دهد تا به راحتی و با هزینه کمتر به درس‌های خود بپردازند و در عین حال در کنار آموزش، به کار خود نیز ادامه دهند.

۴- دسترسی به منابع آموزشی

یکی از مزایای بزرگ درس خواندن در دانشگاه پیام نور، دسترسی به منابع آموزشی است. این دانشگاه به دانشجویان امکان می‌دهد تا به راحتی به منابع آموزشی مختلف دسترسی داشته باشند و به راحتی به درس‌های خود بپردازند.

۵- کلاس‌های ضبط شده

دانشگاه پیام نور به دانشجویان امکان می‌دهد تا به کلاس‌های ضبط شده دسترسی داشته باشند و به راحتی به درس‌های خود بپردازند. این به دانشجویان امکان می‌دهد تا در هر زمانی که خواستند، به درس‌های خود دسترسی داشته باشند و به راحتی به درس‌های خود بپردازند.

به طور کلی، درس خواندن در دانشگاه پیام نور برای دانشجویان بسیار مفید است. این دانشگاه به دانشجویان امکان می‌دهد تا به راحتی به درس‌های خود بپردازند و در عین حال به مسئولیت‌های خود نیز پاسخگو باشند. همچنین، با هزینه کمتر، دسترسی به منابع آموزشی و کلاس‌های ضبط شده، دانشجویان می‌توانند به بهترین شکل ممکن به درس‌های خود بپردازند.

رزم آزمون دانشگاه پیام نور

رزم آزمون دانشگاه پیام نور یا آزمون آزمایشی دروس عمومی که فرد به شیوه آنلاین اخذ نموده است از سوی مرکز سنجش و آزمون به منظور آشنایی دانشجویان با محیط نرم افزاری سامانه ریلاین پیام نور برگزار می شود. داوطلبان می توانند بر اساس جدول زمانبندی رزم آزمون دروس عمومی اعلام شده به آدرس سایت ریلاین مربوط به استان خود مراجعه نمایند و در آزمون آزمایشی شرکت نمایند.

دانشجویان دانشگاه پیام نور که علاوه بر دروس تخصصی نیز موفق به اخذ دروس عمومی به شیوه متمرکز  شده اند، می توانند برای ارزیابی خود و نیز آشنایی با سامانه مدیریت یادگیری و آزمون آنلاین پیام نور (ریلاین) در تاریخ های مشخص شده در رزم آزمون دانشگاه پیام نور شرکت نمایند. به همین منظور داوطلبانی که شرایط شرکت در رزم آزمون پیام نور را دارند می توانند به آدرس سامانه ریلاین مراجعه کنند.

جدول زمانبندی رزم آزمون دانشگاه پیام نور در هر سه نوبت برگزاری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا این افراد بتوانند بر اساس تاریخ های اعلام شده به آدرس سامانه ریلاین مختص به استان خود مراجعه کرده و با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود به آزمون های پیش رو سامانه ریلاین دسترسی داشته باشند. در ادامه توضیحات کاملی در مورد زمانبندی رزم آزمون دروس عمومی و نحوه ورود به سامانه ریلاین ارائه شده است.

زمانبندی رزم آزمون دروس عمومی پیام نور

به محض مشخص شدن زمانبندی رزم آزمون دروس عمومی و تعداد نوبت های برگزاری رزم آزمون دانشگاه پیام نور داوطلبان می توانند بر اساس تاریخ های ارائه شده به آدرس سامانه ریلاین پیام نور مختص به استان خود مراجعه کنند تا بتوانند با ورود به سایت مدیریت یادگیری و آزمون آنلاین پیام نور در موعد مقرر در آزمون شرکت نموده و به سوالات مطرح شده پاسخ دهند. در ادامه جدول زمانبندی رزم آزمون دروس عمومی دانشگاه پیام نور در قسمت زیر قرار گرفته است.

ردیف رزم آزمون زمان برگزاری
۱ رزم آزمون اول ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲
۲ رزم آزمون دوم ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲
۳ رزم آزمون سوم ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۲

همچنین، طبق توضیحات ذکر شده عواقب عدم شرکت دانشجویان در رزم آزمون متوجه استان مربوطه است. به علاوه تعداد افراد شرکت کننده در هر رزم آزمون دروس عمومی پیام نور مربوط به هر استان به همراه ساعت شروع آزمون اطلاع رسانی می شود تا متقاضیان بتوانند در روز و ساعت اعلام شده بتوانند با فعال شدن لینک آزمون به سوالات امتحانی پاسخ دهند.

نحوه ورود به رزم آزمون دروس عمومی

رزم آزمون دروس عمومی دانشگاه پیام نور بر روی سامانه ریلاین به صورت آنلاین برگزار می شود. لذا، داوطلبان می توانند به آدرس سایت ریلاین مربوط به استان خود مراجعه کرده تا بتوانند در زمان مقرر به سوالات موجود در سایت ریلاین پاسخ دهند. ورود به سامانه ریلاین در زمان برگزاری امتحانات پیام نور از طریق نام کاربری و کلمه عبور امکان پذیر است. در ادامه نحوه ورود به رزم آزمون دروس عمومی توضیح داده شده است.

جهت ورود به سایت رزم آزمون، نام کاربری : شماره دانشجویی و رمز عبور: کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان می‎‌باشد. نام کاربری و رمز عبور دانشجویان اتباع شماره دانشجویی است.

با توجه به اینکه کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان به عنوان رمز عبور در نظر گرفته شده است، در صورتی که کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان بنا بر ادعای دانشجو اشتباه باشد در اسرع وقت باید نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.

پس از ورود به سامانه اگر برای درسی فرم امتحانی تعریف شده باشد در قسمت وسط صفحه و با نام امتحان های جاری نمایش داده خواهد شد.

همچنین؛ داوطلبان می توانند با انتخاب و کلیک بر روی هر یک از کلاس ها، اطلاعات مربوط به درس را مشاهده کنند.

برای شرکت در امتحان، تنها در رأس ساعت مقرر داوطلبان می توانند با انتخاب گزینه مشاهده و یا باز کردن امتحان، فرم امتحانی را مشاهده کرده و در امتحان شرکت کنند.

در صورت فرا رسیدن زمان پاسخ دهی به امتحان، دکمه مشاهده ی فرم امتحان برای دانشجو قابل مشاهده بوده و می تواند با کلیک بر روی آن، سوالات امتحانی را مشاهده کرده و پاسخ دهد.

زمان باقیماندهی امتحان به صورت شمارش معکوس به دانشجو نشان داده شده و در صورتی که این زمان به اتمام رسد، فرم امتحان به صورت خودکار بسته شده و دانشجو قادر به ادامه امتحان نخواهد بود.

امکان بارگزاری فایل در هنگام ارسال پاسخ از جانب دانشجو وجود دارد و دانشجویان می توانند در صورت نیاز پاسخ سوالات محاسباتی و … را به صورت تصویر و یا فایل در پاسخ سؤال پیوست کنند.

امکان بارگزاری فایل در هنگام ارسال پاسخ از جانب دانشجو وجود دارد و دانشجویان می توانند در صورت نیاز پاسخ سوالات محاسباتی و … را به صورت تصویر و یا فایل در پاسخ سؤال پیوست کنند.

پس از پاسخ به تمامی سوالات، پیامی مبنی بر اتمام امتحان به دانشجو نشان داده شده و سؤالی در خصوص ثبت نهایی امتحان پرسیده می شود. پس از تأیید این مورد، پاسخ ها برای استاد ارسال می شود.

در ادامه دانشجو با مراجعه به این صفحه، پیغامی مبنی بر اینکه قبال در این امتحان شرکت داشته مشاهده می کند.

نمره دانشجو در این صفحه قابل مشاهده است.

در ادامه داوطلبان می توانند برای مطالعه اطلاعیه های بیشتر در خصوص انتخاب واحد نقل و انتقالات و …. به سایت گلستان پیام نور نیز مراجعه نمایند.


مطالب مرتبط


برچسب ها

,


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 19:45
کد مطلب : 5518
بازدید : 105 views
دیدگاه های مطلب "شرکت در رزم آزمون پیام نور"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021