شنبه , ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

درس تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه، یک درس عمومی است که به دانشجویان درس داده می‌شود. هدف این درس، آشنایی دانشجویان با مفاهیم اسلامی و ارزش‌های دینی است.

این درس، فواید زیادی دارد که می‌توان به برخی از آن‌ها اشاره کرد:

۱- آشنایی با ارزش‌های اسلامی: درس تعلیم و تربیت اسلامی، به دانشجویان کمک می‌کند تا با ارزش‌ها و مفاهیم اسلامی آشنا شوند. این ارزش‌ها شامل اخلاق، عدالت، صداقت، خیرخواهی و… هستند.

۲- تقویت اعتقادات دینی: این درس به دانشجویان کمک می‌کند تا اعتقادات دینی خود را تقویت کنند و با مفاهیم دینی بیشتر آشنا شوند.

۳- آموزش مسئولیت‌پذیری: درس تعلیم و تربیت اسلامی، به دانشجویان آموزش می‌دهد که چگونه مسئولیت‌پذیری خود را در زندگی روزمره بهبود بخشند.

۴- توسعه فردی: این درس به دانشجویان کمک می‌کند تا در مسیر توسعه فردی خود پیشرفت کنند و با مفاهیمی مانند خودشناسی، توانایی‌های شخصی و حرفه‌ای خود را بهبود بخشند.

۵- تقویت ارتباطات: درس تعلیم و تربیت اسلامی، به دانشجویان کمک می‌کند تا با دیگران ارتباطات بهتری برقرار کنند و با مشکلات روابطی مواجه شده، بهتر برخورد کنند.

۶- آموزش اخلاق: درس تعلیم و تربیت اسلامی، به دانشجویان آموزش می‌دهد که چگونه باید در زندگی روزمره اخلاقی عمل کنند و با مشکلات اخلاقی مواجه شده، بهتر برخورد کنند.

در کل، درس تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه، یک درس مفید و کاربردی است که به دانشجویان کمک می‌کند تا در زندگی روزمره خود، از مفاهیم دینی و ارزش‌های اسلامی استفاده کنند و بهترین نتایج را برای خود و جامعه به دست آورند.

در عین حال دروس عمومی یکی از نمره آورترین درس ها در طول دوران دانشگاهی هستند. بنابراین شما با مطالعه دقیق تر این دروس و همچنین بررسی نمونه سوالهای آنهاف می توانید نمرات بسیار بالاتری در این دروس کسب نموده و معدل خود را به راحتی ارتقا دهید. در ادامه تعدادی از جدیدترین و مهمترین نمونه سوالات این درس را برای شما عزیزان گردآوری نموده ایم که می توانید از آنها برای مطالعه استفاده نمایید. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چند مورد از نمونه سوالات اصول تعلیم و تربیت

این گفته بوالو که «آنچه به خوبی فهمیده شود به روشنی بیان خواهد شد» نمایانگر کدام ویژگی معلم است؟
۱٫ معلومات حرفه ای ۲٫ معلومات تخصصی
۳٫ ویژگیهای شخصی ۴٫ ویژگیهای روابط انسانی

 این بیت که «جهان شود لب پرخنده اگر مردم کنند دست یکی در گره گشایی هم» از کدام شاعر بزرگ کشورمان است؟
۱٫ مولانا ۲٫ سعدی ۳٫ حافظ ۴٫ صائب

هیلگارد و مارکوپز کدامیک از عوامل تغییر رفتاری زیر را در تعریف یادگیری مورد توجه قرار می دهند؟
۱٫ خستگی ۲٫ استعمال داروی مخدر ۳٫ تجربه ۴٫ تحولات طبیعی رشد

 آموزش و پرورش و تدریس را از این نظر که مجموعه ای از فعالیتهای گوناگون مرتبط به هم می باشد به کدامیک از موارد زیر تشبیه می کنند؟
۱٫ طبابت ۲٫ مهندسی ۳٫ نقاشی ۴٫ باغبانی

 از نظر تجربی، تنبیه به چه معنی می باشد؟
۱٫ حفظ شرایط نظم و ترتیب ۲٫ تحمیل عمدی درد و الم
۳٫ آگاه کردن ۴٫ پذیرش انضباط با طیب خاطر

 علل مربوط به آموزش و پرورش خانواده به کدام علل بی انضباطی اشاره دارد؟
۱٫ علل روانی ۲٫ علل اجتماعی ۳٫ علل جسمانی ۴٫ علل بیرونی

فهرست کتاب تعلیم و تربیت اسلامی

فصل اول. اسلامی پیشرفته تعلیم و تربیت

فصل دوم. مفهوم شناسی تربیت

فصل سوم. هدف از تربیت

فصل چهارم. روش های تربیتی مبانی و اصول

فصل پنجم. طراحی درباره مراحل تربیت

خلاصه فصل اول تعلیم و تربیت اسلامی

۱٫ توصیف انسان در قرآن

قرآن واژه ها و مفاهیم معینی را در سخن گفتن از آدمی، به کار می گیرد.

مفاهیم مورد استفاده قرآن:

۱- روح

♦  در قرآن در درجه اول مفهوم آن به منزله مفهومی جهان شناختی مطرح شده است و نه انسان شناختی

♦  روح منشا حیات در هستی است. و نام موجودی از موجودات جهان است که در ردیف ملائکه است.

♦  با تعلق گرفتن روح است که حیات در هر مرتبهای حیات تبانی، حیوانی و انسانی )، به ظهور می رسد.

♦  چگونگی ظهور حیات در موجود

♦  هرگاه مواد تشکیل دهنده یک شیء به درجه معینی از پیچیدگی و پردازش برسند، جلوه ای از روح در آن نمودار میشود و آنگاه بر اساس میزان جلوه ای که روح در آن موجود نشان داده می شود حیات نیانی، حیوانی و انسانی بروز می کند.

♦  مفهوم روح در سطح انسان شناسی، و از این جهت مطرح می شود که در آدمی حیات انسانی ایجاد میکند. این جلوه روح حیاتی را پدید می آورد که میان انسان ها مشترک است

♦  جلوه دیگری از روح که برای انسان وجود دارد در گرو ایمان انسان به خدا استبا ظهور آن، مرتبه تازهای از حیات در انسان نمودار می شود که به عنوان حیات پاک «حیات طیبه» تعبیر می شود. حیات طیبه اختصاص به گروه خاصی از انسانها دارد و خداوند از جلوه روح در این مرتبه با تعبیر « تأیید آدمی توسط روح» سخن هفته است.

خلاصه ای از کتاب

فایده تقسیم به عین و منفعت:
۱-تفکیک عقد اجاره از عقد بیع ناشی از موضوع معامله که عین دانلود یا منفعت اگر موضوع مال عین دانلود عقد بیع است ولی اگر موضوع معامله منفعت دانلود عقد اجاره است.
۲- درعقد رهن(وثیقه)موضوع عقد باید عین دانلود و رهن منافع باطل است(ماده۷۷۴) وضعیت فعلی حقوقی ما این است که رهن منافع باطل است.
۳-در عقد وقف موضوع و مال موقوفه باید عین دانلود.
۴-در غصب مسئولیت به عین و منافع مواد ،۳۱۵،۳۱۷و ۳۲۰ قانون مدنی بیان شده.اقرا ذمنه به عین و اضافه کردن عین یا منافع مواد ۳۲۰ و ۳۲۱ .اضافه کردن عین یا منافع کار غاصب به مغصوب در ماده ۳۱۴ در باب غصب بیان کرده اند که اگر شخصی مال یکنفر را غصب جامع ی منافع آن را تفاوت وجود به.
۵-خیار تاخیر ثمن که اختصاص به عقد بیع به و موضوع آن عین خارجی یا در حکم آن است.در اجاره که تملیک منافع است همچین موردی وجود به (ماده۴۰۲).خیار نیز به معنای اختیار فسه معامله است.
۶-زن از برخی اموال شوهر ارث نمی برد.درواقع از عین این اموال ارث نمی برد بلکه از منافع آن ارث می برد.(مواد۹۴۶تا۹۴۹ ق.م)
۷-اثر اجازه در معامله فضولی(ماده۲۸۵) معامله فضولی یعنی یکنفر بدون این که از مالک اجازه یا وکالت پیام نور دانلود اقدام به فروش اموال او جامع مالک مهم نسبت به این اقدام شخص مخالف یا موافق دانلود اگر مخالف دانلود صحیح است اگر مخالف دانلود باطل است.اگر اعلام موافقت جامع قرار داد از زمانی صحیح است که:۱-نسبت به منافع از زمان انعفاد قرارداد ۲-نسبت به عین از زمان تایید تنفیذ
تقسیم اعیان به عین معین و عین کلی: عین معین همان عین همان عین شخصی یا عین خارجی است.
عین کلی دو نوع به:۱- کلی در ذمه ۲-کلی در معین


مطالب مرتبط


برچسب ها


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 17:08
کد مطلب : 5469
بازدید : 287 views
دیدگاه های مطلب "نمونه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی پیام نور"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021