شنبه , ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های دوره ای کشور، برای دانشجویانی که تمایل دارند به صورت دوره ای درس بخوانند، فرصت های بسیاری را فراهم می کند. یکی از مراحل مهم برای شروع تحصیل در این دانشگاه، انتخاب واحد است. انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای نیمسال دوم از ۱۷ دی آغاز شده و تا روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه در سایت گلستان پیام نور ادامه دارد.

در این مقاله به بررسی چگونگی انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور می پردازیم.

۱٫ آشنایی با سامانه آموزشی:
ابتدا باید با سامانه آموزشی دانشگاه پیام نور آشنا شوید. در این سامانه، شما می توانید به اطلاعات مربوط به دروس، استادان، تعداد واحدهای هر درس و … دسترسی پیدا کنید.

۲٫ برنامه ریزی برای تعیین واحدهای مورد نیاز:
بعد از آشنایی با سامانه آموزشی، باید برنامه ریزی کنید و تعداد واحدهای مورد نیاز خود را برای هر ترم مشخص کنید. بهتر است قبل از شروع ترم، برنامه ریزی خود را برای تعیین واحدهای مورد نیاز انجام دهید تا بتوانید بهترین ترکیب دروس را انتخاب کنید.

۳٫ انتخاب دروس:
بعد از برنامه ریزی، می توانید دروس مورد نظر خود را از لیست دروس سامانه آموزشی انتخاب کنید. در این مرحله، باید به تعداد واحدهای هر درس و ساعت تدریس آن توجه کنید. همچنین، باید به استادان درس و نظرات دانشجویان قبلی نیز توجه کنید.

۴٫ ثبت نام در دروس:
بعد از انتخاب دروس، باید آنها را در سامانه آموزشی ثبت کنید. در این مرحله، باید به تاریخ های ثبت نام و تاریخ پایان آن دقت کنید تا به مشکلاتی برای ثبت نام در دروس نخورید.

۵٫ پرداخت شهریه:
بعد از ثبت نام در دروس، باید شهریه خود را پرداخت کنید. پرداخت شهریه می تواند به صورت آنلاین و یا در بانک های همکار دانشگاه انجام شود.

۶٫ تغییر دروس:
در صورتی که بعد از ثبت نام در دروس، نیاز به تغییر درس داشتید، می توانید از طریق سامانه آموزشی درخواست تغییر درس را ارسال کنید. در این مرحله نیز باید به تاریخ های مشخص شده برای تغییر درس توجه کنید.

در نهایت، باید گفت که انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور یک فرآیند پیچیده و مهم است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. با رعایت مراحل فوق، می توانید بهترین ترکیب دروس را انتخاب کرده و به آسانی به موفقیت در تحصیلات خود دست یابید.

زمان انتخاب واحد پیام نور

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای دانشجویان در حال تحصیل مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در نیمسال های مهر، بهمن و تابستان انجام می شود. بنابراین، داوطلبان می توانند از طریق آموزش تصویری نحوه انتخاب واحد با شیوه ثبت واحدهای درسی آشنا شده و در موعد مقرر جهت تکمیل فرم انتخاب واحد اینترنتی پیام نور اقدام کنند.

زمان آغاز و اتمام انتخاب واحد دانشگاه پیام نور معمولا یک بازه زمانی یک هفته ای الی ۱۰ روزه است که تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باید برای ثبت واحدهای درسی مورد نظر خود در سامانه گلستان دانشگاه پیام نور اقدام نمایند. دانشجویان باید بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور برای انتخاب واحد سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اقدام کنند و در شرایط خاص حذف و اضافه دروس  مدنظر را انجام دهند.

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای نیمسال دوم از ۱۷ دی آغاز شده و تا روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه در سایت گلستان پیام نور ادامه دارد.

لیست اخذ دروس انتخاب واحد دانشگاه پیام نور بر روی سامانه گلستان قابل مشاهده می باشد و دانشجویان می توانند برای نیمسال نوبت اول، دوم و نیز ترم تابستان از میان دروس منتشر شده برای انتخاب واحد، تعدادی از دروس را بر حسب شرایط موجود انتخاب کنند. در ادامه به زمان و نحوه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

توضیحات جامع در مورد زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

هر یک از دانشجویان مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری که به تازگی وارد دانشگاه پیام نور شده و یا ورودی ترم های قبلی هستند می توانند در موعد مقرر برای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور اقدام کنند. شرط انتخاب واحد هر یک از نیمسال های تحصیلی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور بوده تا لینک انتخاب واحد باز شود.

همانطور که توضیح داده شد، انتخاب واحد دانشگاه پیام نور در سه نیمسال تحصیلی انجام می شود. نیمسال اول که برای دانشجویان ورودی مهر ماه هست معمولا از اواخر مرداد ماه هر سال آغاز می شود. پس از آن نوبت به انتخاب واحد نیمسال دوم یا همان ورودی بهمن ماه می رسد. معمولا از اواخر دی ماه شاهد فعال شدن لینک ثبت واحدهای درسی در این نیمسال هستیم. برای انتخاب واحد ترم تابستان پیام نور ۱۴۰۲ نیز باید از اواخر تیر ماه اقدام نمود.

طبق تقویم زمانی منتشر شده از سوی سامانه گلستان مرکز دانشگاه پیام نور در خصوص زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ترم تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، دانشجویان این دانشگاه می توانند از اواخر تیرماه نسبت به انتخاب واحد خود اقدام کنند.

داوطلبانی که قصد حذف یکی از درس های اخذ شده و یا اضافه کردن درس دیگری را به لیست انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ را دارند می توانند از طریق مطالعه زیر برای حذف و اضافه این دانشگاه در موعد مقرر اقدام نمایند.

نحوه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

بر اساس توضیحات داده شده و اطلاعیه های منتشر شده در سایت دانشگاه پیام نور، دانشجویان برای انجام انتخاب واحد دانشگاه پیام نور باید به سامانه جامع دانشگاهی گلستان این دانشگاه مراجعه کرده و مراحل انتخاب واحد و یا حذف و اضافه دروس انتخابی خود اقدام کنند. داوطلبان به منظور ورود به این سایت باید نام کاربردی و رمز ورود به سامانه خود را وارد کرده و با بررسی لیست دروس ارائه شده، گزینه های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مراحل انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور

وارد کردن شماره دانشجویی پیام نور و رمز ورود به سیستم

ورو به صفحه شخصی دانشجو

انتخاب گزینه گزارش های آموزش و لیست دروس ارائه شده به منظور مشاهده لیست دروس ترم جاری

انتخاب گزینه ثبت نام / عملیات ثبت نام و ثبت نام اصلی

انتخاب و ثبت واحد های انتخابی

تایید نهایی گزینه های انتخاب شده و تهیه پرینت انتخاب واحد

سوالات متداول

۱-  انتخاب واحد دانشگاه پیام نور چه زمانی انجام می شود ؟

 انتخاب واحد این دانشگاه برای ورودی مهر، بهمن ماه و ترم تابستان انجام می شود که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود.

۲- انتخاب واحد دانشگاه پیام نور به چه صورتی انجام می شود ؟

 همانطور که در این مقاله اشاره شده است، انتخاب واحد دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی انجام می شود.

۳-  از طریق کدام سامانه باید برای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور اقدام کرد ؟

 همانطور که در این مقاله اشاره شده است، انتخاب واحد این دانشگاه از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور انجام می شود.


مطالب مرتبط


برچسب ها

,


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 2:52
کد مطلب : 5526
بازدید : 74 views
دیدگاه های مطلب "مهلت انتخاب واحد پیام نور ۱۴۰۲"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021