شنبه , ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

دانشگاه پیام نور یکی از بزرگترین دانشگاه‌های مجازی ایران است که در سال ۱۳۷۳ تاسیس شد. این دانشگاه با هدف ارائه خدمات آموزشی به صورت مجازی برای افرادی که به دلایل مختلف نمی‌توانند به صورت حضوری در دانشگاه شرکت کنند، تاسیس شده است.

از آنجا که دانشگاه پیام نور به صورت مجازی فعالیت می‌کند، دانشجویان می‌توانند به راحتی از هر نقطه‌ای از کشور و حتی جهان به این دانشگاه ملحق شوند و در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند. همچنین، این دانشگاه برای کسب درجه‌های تحصیلی مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، برنامه‌های آموزشی متنوعی را ارائه می‌دهد.

از مزایای دانشگاه پیام نور این است که دانشجویان می‌توانند به صورت آنلاین در کلاس‌ها شرکت کنند و به راحتی به منابع آموزشی دسترسی داشته باشند. همچنین، این دانشگاه به دانشجویان امکان می‌دهد تا در زمان خودشان و با توجه به شرایط شخصی خودشان به تحصیل بپردازند. برای مثال، دانشجویانی که دارای شغل هستند و نمی‌توانند به صورت حضوری به کلاس بروند، می‌توانند با استفاده از فضای مجازی دانشگاه پیام نور، به راحتی به تحصیلات خود ادامه دهند.

همچنین، دانشگاه پیام نور با ارائه برنامه‌های آموزشی متنوع، به دانشجویان امکان می‌دهد تا در رشته‌های مختلف تحصیل کنند. برای مثال، این دانشگاه برنامه‌های آموزشی در رشته‌های مهندسی، پزشکی، حقوق، علوم اجتماعی و… ارائه می‌دهد.

در کل، دانشگاه پیام نور با ارائه خدمات آموزشی به صورت مجازی، به دانشجویان امکان می‌دهد تا به راحتی به تحصیلات خود ادامه دهند و با استفاده از فناوری‌های نوین، به دانشجویان امکان می‌دهد تا به صورت آنلاین در کلاس‌ها شرکت کنند و به منابع آموزشی دسترسی داشته باشند.

اهمیت سوابق تحصیلی در قبولی دانشگاه

سوابق تحصیلی یکی از مهمترین عواملی است که در قبولی دانشگاه تاثیرگذار است. با توجه به رقابت شدید بین داوطلبان در قبولی دانشگاه، داشتن سوابق تحصیلی قوی می‌تواند به شدت به داوطلبان کمک کند تا در رقابت با دیگران برنده شوند.

سوابق تحصیلی شامل نمرات دروس، معدل، رتبه در کلاس، مشارکت در فعالیت‌های دانشجویی و… است. برای داشتن سوابق تحصیلی قوی، داوطلبان باید به مراقبت از تحصیلات خود اهمیت بدهند و در کلاس‌ها با حضور فعال و مشارکت در فعالیت‌های دانشجویی، سعی کنند تا علاوه بر گرفتن نمرات بالا، سوابق تحصیلی قوی هم داشته باشند.

در نهایت، باید گفت که سوابق تحصیلی تنها عاملی نیست که در قبولی دانشگاه تاثیرگذار است و داوطلبان باید به سایر عواملی مانند تجربه کاری و مهارت‌های فردی نیز توجه کنند. با تلاش و پشتکار، داوطلبان می‌توانند به راحتی در رقابت با دیگران برنده شوند و به دانشگاه دلخواه خود قبول شوند.

اعلام نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی

اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر ۱۴۰۲ مدتی پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های پیام نور ورودی بهمن سال جاری توسط سازمان سنجش و پس از بررسی سوابق تحصیلی متقاضیان هر رشته محل و ظرفیت های پذیرش این رشته ها در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام می شود.

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه های پذیرنده صرفا سوابق تحصیلی را دارند، موظف هستند ابتدا فراخوان دانشگاه ها و موسسات عالی پذیرنده دانشجو را مطالعه کنند و سپس مدارک مورد نیاز ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی را در زمان مقرر به آن مرکز آموزشی ارسال کنند. این مراکز تحصیلی طبق شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام پذیرش بدون کنکور سراسری، مدارک دانشجویان را مورد بررسی قرار می دهند، آنها را به صورت مشروط قبول می کنند و اسامی این افراد را برای تائیدیه نهایی به سازمان سنجش می فرستند.

یکی از مهم ترین مزیت های این روش این بوده که داوطلبان می توانند برای ثبت نام در چندین مرکز عالی پذیرنده صرفا سوابق تحصیلی درخواست پذیرش خود را ارسال کنند و شانس تحصیلی خود را افزایش دهند.

داوطلبان در نهایت قادر هستند در یکی از مراکز پذیرنده بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به تحصیل ادامه دهند.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲

با توجه به تمدید مهلت ثبت نام بدون آزمون سراسری ۱۴۰۲ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ زمان اعلام نتایج حدودا دهه اول مهر ماه خواهد بود .

به محض انتشار زمان دقیق اعلام ننایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی این مقاله بروزرسانی خواهد شد. این افراد باید ابتدا تمام مدارک لازم را تهیه کنند و سپس به صورت اینترنتی یا به صورت حضوری به مرکز آموزشی مراجعه کنند و تقاضای ثبت نام خود را اعلام نمایند.

داوطلبان موظف هستند از میان ظرفیت های باقی مانده کد رشته محل ها به انتخاب بپردازند، بنابراین امکان انتخاب از میان کد رشته محل هایی که ظرفیت آنها تکمیل شده است، برای آنها وجود ندارد.

برخی شرایط ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی اسفند ماه

  • داوطلبان باید حداکثر تا تاریخ سی ام اسفند ماه ۱۴۰۲ مدرک دیپلم متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی (فوق دیپلم) خود را کسب کرده باشند.
  • افراد متقاضی باید مدارک اعلام شده را در تاریخ اعلام شده به دانشگاه ها ارسال کنند. داوطلبان باید هزینه ثبت نام  را از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی پرداخت کنند و به تکمیل فرم بپردازند.
  • متقاضیان مرد باید هیچ گونه منعی از نظر نظام وظیفه نداشته باشند.
  • مدارک تحصیلی داوطلبان باید دارای مهر و امضای مرکز آموزشی یا سازمان آموزش پرورش باشد.
  • در صورتی که در گروه افراد پذیرفته شده نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۲ قرار دارید، اگر در یکی از مراکز آموزشی این مرحله ثبت نام به عمل آورید، قبولی قبلی شما مردود خواهد شد.

داوطلبان باید دقت داشته باشند که بعد از ثبت نام، امکان تغییر کد رشته محل های انتخاب شده وجود ندارد؛ بنابراین در زمان انتخاب باید دقت کافی را داشته باشند.

تایید نهایی ثبت نام داوطلبان از طریق سازمان سنجش اعلام می شود.

سوالات متداول زمان اعلام نتایج ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

آیا محدودیت نظام وظیفه برای متقاضیان مرد در پذیرش بدون کنکور ۱۴۰۲ هم وجود دارد؟

بله، متقاضیان مرد باید هیچ گونه منعی از نظر نظام وظیفه نداشته باشند.

ثبت نام پذیرش رشته های بدون کنکور سراسری ۱۴۰۲ چه زمانی صورت می گیرد؟

به محض انتشار زمان دقیق ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری ۱۴۰۲ از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

اگر بخواهیم در رشته های بدون کنکور ثبت نام کنیم، می توانیم در کنکور سراسری هم ثبت نام کنیم؟

بله هیچ مانعی ندارد.


مطالب مرتبط


برچسب ها


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 2:06
کد مطلب : 5496
بازدید : 186 views
دیدگاه های مطلب "اعلام نتایج دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021