شنبه , ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

دوران دبیرستان یکی از مهمترین دوران زندگی هر انسانی است. در این دوران می توان پایه های یک آینده موفق را بنا نمود. یکی از مهمترین مراحلی که می تواند موفقیت شما را در آینده تحصیلی و شغلی تضمین نماید، شرکت در المپیادهای مختلف و کسب رتبه های برتر است.

یکی از مهمترین المپیادهایی که در مقطع دبیرستان برگزار می شود، المپیاد زیست شناسی است. درس زیست شناسی یکی از شیرین ترین و مهمترین درس های دانش آموزان دبیرستانی است که در رشته تجربی تحصیل می کنند. المپیاد زیست شناسی هم ابتدا در سطح منطقه، سپس شهر، بعد از آن استان، سپس کشوری و نهایتاً بین المللی برگزار می شود.

دانش آموزانی که تمایل به شرکت در این آزمون مهم و حساس را دارند، باید نسبت به منابع امتحانی هم آگاهی داشته باشند. اکثر اساتید، به متقاضیان المپیاد زیست شناسی پیشنهاد می کنند که ابتدا باید کتاب زیست شناسی دوره دبیرستان را به صورت کامل بخوانند و یاد بگیرند و در مرحله دوم به سراغ کتاب زیست شناسی کمپبل ترجمه فارسی که توسط انتشارات مختلف به چاپ رسیده است بروند. علت معرفی این کتاب این است که کتاب کمپبل به گونه ای ترجمه شده است که نثر بسیار روان و ساده ای دارد و تمامی دانش آموزاند و علاقه مندان به زیست شناسی می توانند بدون کمک استاد و معلم، این کتاب را مطالعه نمایند و از مفاهیم آن اطلاع یابند. لازم به ذکر است که علاوه بر المپیاد زیست شناسی، این کتاب به عنوان مرجع زیست شناسی عمومی در دانشگاهها هم معرفی و تدریس می شود. اما برای مطالعه هر کتابی، باید به سراغ آخرین ویرایش آن رفت تا بتوان به روزترین اطلاعات را دریافت نمود. خبر خوب هم اینکه آخرین نسخه کتاب زیست شناسی کمپل که ویرایش سال ۲۰۲۰ است، توسط کارشناسان و مترجمان خبره و ماهر، ترجمه شده و در آذر ماه سال ۱۴۰۰ روانه بازار شده است.

معرفی کتاب زیست شناسی کمپبل

پروفسور نیل آلیسون کمپبل، دانشمند آمریکایی و نویسنده اصلی کتاب بیولوژی کمپبل است. کمپبل یکی از اساتید برجسته در زمینه زیست شناسی بود که سالها در دانشگاههای برتر به تدریس زیست مشغول بود و جایزه های بسیاری را هم در حوزه زیست شناسی دریافت نمود. کتاب زیست کمپبل در سطح جهانی شهرت دارد و تاکنون به بیش از بیست زبان زنده دنیا ترجمه شده است و دانش آموزان و دانشجویان بسیاری در سراسر جهان از این کتاب استفاده نموده و می نمایند.

تاکنون ۱۲ ویرایش از این کتاب انجام شده است و نسخه دوزادهم آن در سال ۲۰۲۰ در ۱۴۹۳ صفحه منتشر شد. اما نسخه دوزادهم این کتاب که توسط انتشارات مختلف ترجمه شده و به چاپ رسیده است، یک مجموعه کامل ۷ جلدی می باشد. همانطور که گفته شد این مجموعه، یک منبع عالی برای دریافت به روزترین اطلاعات برای المپیاد زیست شناسی و یا منابع زیست عمومی در سطح دانشگاهی می باشد. اما سه نکته مهم در رابطه با  کمپبل فارسی قابل توجه است،

نکته اول، مطابقت صفحات کتاب اصلی با ترجمه فارسی است. بدین ترتیب علاقه مندان می توانند در هنگام مطالعه، منبع اصلی کمپبل و کتاب ترجمه شده کمپبل را در کنار هم قرار داده و بدین ترتیب با اصطلاحات و لغات تخصصی هم بیشتر آشنا شوند تا در هنگام شرکت در المپیادهای کشوری و بین المللی بتوانند نتایج بهتری را کسب نمایند.

نکته دوم، همانطور که می دانیم در علمی مانند زیست شناسی یا همان بیولوژی اشکال دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند و بسیاری از نکات مهم آموزشی تنها از روی شکلها قابل توصیف و درک هستند. به همین دلیل در ویرایش دوازدهم این کتاب، تمامی شکلها هم به صورت کاملاً روان و گویا ترجمه شده اند تا افراد بتوانند کاملاً مفهوم اصلی موضوع را دریابند.

نکته سوم، علاوه بر اینکه تلاش شده است تا با کمک اساتید، مترجمان و دانشجویان برگزیده المپیاد زیست، این کتاب به ساده ترین شکل ممکن ترجمه شود، این مجموعه هفت جلدی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد. بدین ترتیب تمامی علاقه مندان، در جای جای کشورمان می توانند این مجموعه کامل را دریافت نمایند و به مطالعه آن بپردازند.

جلدهای هفتگانه کمپبل ویرایش دوازدهم ۲۰۲۰

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، کتاب بیولوژی کمپبل ترجمه فارسی در هفت جلد جداگانه به چاپ رسیده است. این هفت جلد هریک به مبحثی خاص در علم زیست شناسی پرداخته اند و خواندن آنها در کنار هم می تواند شما را به سوی کاملترین و به روزترین اطلاعات هدایت کند. در واقع این هفت جلد را می توان مشابه یک ساختمان هفت طبقه در نظر گرفت، شما باید تمامی این طبقات را از طبقه اول، به ترتیب طی کنید. هر طبقه، پیش نیاز طبقه بالایی است، بدین معنی که این مطالب هم در تکامل هم آمده اند. این هفت جلد در پنجاه و شش سرفصل عرضه شده اند و هر یک از این فصول به مبحثی خاص پرداخته اند.

جلد اول این کتاب به مبحث شیمی حیات پرداخته است.  این جلد در پنج فصل جمع آوری شده است و شامل مباحث و موضوعات پایه ای علوم زیست است.

جلد دوم این کتاب در رابطه با مبحث سلول است و از فصل ششم تا دوزادهم را پوشش می دهد. در این فصل کلیه اطلاعات لازم در مورد سلول ها عنوان شده است.

جلد سوم این کتاب در رابطه با علم ژنتیک است و از فصل سیزدهم تا بیست و یکم را شامل می شود و کلیه مطالب مربوط به ژنتیک و علم ژن را می تو.انید در این جلد از کمپبل بیاموزید.

جلد چهارم این کتاب هم تاریخچه تکاملی تنوع زیستی را بیان می کند و از فصل بیست و دوم تا سی و چهارم را شامل می شود.

جلد پنجم این کتاب هم در رابطه با ساختار و عمل گیاهان است و از فصل سی و پنج تا سی و نه را ارائه می نماید.

جلد ششم این کتاب هم در رابطه با ساختار و عمل جانوران است و از فصل چهلم تا فصل پنجاهم را شامل می شود.

زیست شناسی بیولوژی کمپبل ۲۰۲۰ جلد هفت هم شامل مبحث اکولوژی است و فصول پنجاه و یک تا پنجاه و شش را در بر می گیرد.

با مطالعه کامل و مکرر ویرایش دوازدهم کتاب زیست شناسی کمپبل ترجمه فارسی، می توانید این اطمینان را داشته باشید که هیچ مبحثی از علم زیست شناسی از نظر شما دور نمانده است.



نویسنده : admin
شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بازدید : 641 views
آمار سایت
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها



لوگو اسپانسر
رپورتاژ آگهی


پیوندها


قوانین و ضوابط

آخرین اخبار مراکز

کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021