شنبه , ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

مدتی است که دانشگاه پیام نور با راه اندازی سامانه آموزش الکترونیکی در صدد این است که با استفاده از بستر اینترنت امکان برگزاری کلاسهای درسی را به صورت مجازی فراهم کند.
با توسعه این سامانه تعداد بیشتری از دروس به صورت الکترونیکی ارائه شده اند.
برای این کار ابتدا وارد سایت یادگیری الکترونیکی می شوید، سپس با استفاده از شماره دانشجویی و کد ملی خود وارد می شوید.
جهت آشنایی کامل با سامانه آموزش الکترونیکی و کلاس مجازی،نحوه کار با آن و نرم افزارهای پیش نیاز وارد فایلی که در سایت موجود میباشد شده و به صورت کامل نحوه کار با سامانه یادگیری الکترونیکی پیام نور را آموخته و بدون نگرانی از سامانه استفاده کنید.
دانشجویان میتوانند با استفاده از گوشی همراه خود که نسخه اندروید دارد به سامانه آموزش الکترونیک وکلاس مجازی پیام نور متصل و از کلاسها استفاده کنند.
برای این کار ابتدا باید دو اپلیکیشن firefox_aurora وadobeconnect را نصب کنید ،سپس از طریق مرورگر firefox وارد سایت lms.pnu.ac.ir شده و با شماره دانشجویی و کد ملی وارد حساب کاربری خود شوید.
نرم افزارهای فوق را بر روی سیستم خود حتما نصب و به روز رسانی کنید. دقت داشته باشید نرم افزار فلش پلیر مناسب سیستم خود را نیز نصب کنید.
اگر با خطایی در سیستم مواجه شدید که نمیتوانستید فایلهای ضبط شده را مشاهده کنید نرم افزار فلش پلیر خود را به روز رسانی کنید.

آدرس سامانه های کلاس مجازی دانشگاه پیام نور

در ابتدا لازم است بدانید که به منظور برگزاری کلاس های درس معارف در تمامی دانشگاه های سراسری، سامانه ای واحد تحت عنوان “سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان” به آدرس ec.nahad.ir راه اندازی شده است. بنابراین دسترسی به این سامانه برای تمامی دانشجویان دانشگاه سراسری اعم از پیام نور مقدور می باشد.

لازم به ذکر است قبلا برای ورود به سامانه کلاس های مجازی دانشگاه پیام نور از سایت lmss1.pnu.ac.ir استفاده می شد اما در حال حاضر آدرس این سامانه تغییر پیدا کرده و در نتیجه دانشجویان دانشگاه پیام نور بایستی از طریق سامانه lms.pnu.ac.ir کلاس های درسی خود را به صورت الکترونیکی سپری نمایند.

علاوه بر سامانه lms.pnu.ac.ir که با هدف بهره مندی تمامی دانشجویان دانشگاه پیام نور از آموزش از راه دور و شرکت در کلاس های مجازی راه اندازی شده است، برخی از واحدهای دانشگاهی نیز اقداماتی را در مسیر آموزش بر خط دانشجویان انجام داده و با طراحی سامانه آموزش مجازی مختص به خود، امکانات ویژه ای را در اختیار آن ها قرار داده اند.

سامانه ال ام اس دانشگاه پیام نور خوزستان عبارت است از:

خوزستان lms.khz.pnu.ac.ir khz.pnu.ac.ir

راهنمای ورود به سامانه مجازی دانشگاه پیام نور

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، امکان شرکت در کلاس های مجازی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور به دو طریق فراهم می باشد و آن ها می توانند علاوه بر سامانه جامع، از سامانه های مختص دانشگاه خود نیز استفاده نمایند که راهنمای شرکت در کلاس های مجازی دانشگاه پیام نور به شرح زیر می باشد.

نحوه ورود به سامانه جامع آموزش مجازی دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور علاوه بر مراجعه به سامانه سهبای دانشگاه پیام نور برای اطلاع از برنامه کلاسی، می توانند با ورود به حساب کاربری خود در سامانه lms.pnu.ac.ir، در کلاس های مجازی نیز شرکت نمایند. با ورود به این سامانه، بخشی را تحت عنوان “فرم ورود به سامانه” در سمت چپ و بالای صفحه مشاهده می کنید که شامل دو کادر “نام کاربری” و “کلمه عبور” می باشد.

با وارد نمودن شماره دانشجویی خود به عنوان نام کاربری و کد ملی به عنوان کلمه عبور می توانید به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کرده و در کلاس های مجازی حضور به عمل آورید. توجه داشته باشید که شرکت در کلاس های آنلاین مستلزم نصب تعدادی نرم افزار می باشد تا شرایط لازم برای برقراری ارتباط بین استاد و دانشجویان فراهم گردد. نرم افزارهای مورد نیاز این امر عبارت اند از:

  • مرورگر Firefox-Aurora
  • اپلیکیشن pnulms
  • نرم افزار LibreOffice-Portable
  • نرم افزار FlashPlayer برای Firefox
  • برنامه AdobeConnectAddin-9

هم چنین توصیه می کنیم برای ورود به سامانه از مرورگر FireFox یا Google Chrome استفاده نمایید. استفاده از اینترنت پرسرعت نیز از جمله لازمه های شرکت در کلاس های الکترونیکی به شمار می رود.

نحوه ورود به سامانه های آموزش مجازی دانشگاه های پیام نور هر استان

برای ورود به سامانه آموزش الکترونیکی که مختص هر یک از دانشگاه های پیام نور طراحی و راه اندازی شده اند، نمی توان دستورالعمل یکسانی را ارائه نمود چرا که ممکن است ظاهر آن ها با یکدیگر متفاوت باشد. اما به طور کلی می توان گفت که برای دسترسی به حساب خود در هر یک از این سامانه ها نیاز به نام کاربری و رمز عبور دارید.

ممکن است هنگام ورود به هر کدام از سامانه های آموزش الکترونیکی دانشگاه پیام نور با صفحه ای مواجه شوید که معرف برخی برنامه ها و اپلیکیشن ها به عنوان پیش نیازهای حضور در کلاس های مجازی می باشد. لیست نرم افزارهایی که دانشگاه ها معمولا نصب آن ها را به دانشجویان خود توصیه می کنند به شرح زیر می باشد.

  • Flash Player
  • نرم افزار Adobe Connection برای شرکت در کلاس آنلاین
  • نرم افزاری برای فیلمبرداری از صفحه
  • مرورگر FireFox یا Google Chrome

با توجه به مشخص نبودن زمان بازگشایی دانشگاه ها، خبری مبنی بر حذف ترم بدون احتساب سنوات تحصیلی منتشر شد که با توجه به تعطیلی دانشگاه ها، حذف ترم نیمسال دوم تحصیلی ۹۸ – ۹۹ بدون احتساب سنوات مجاز است. برای آن که از صحت و سقم این خبر آگاه شده و به اطلاعات جامعی پیرامون حذف ترم تحصیلی دانشگاه های سراسری بدون احتساب سنوات دست پیدا کنید، می توانید روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

سوالات متداول

۱- چگونه می توان به سایت کلاس های مجازی دانشگاه پیام نور وارد شد؟

نحوه ورود به این سامانه از طریق سایت lms.pnu.ac.ir صورت می گیرد که مراحل آن در این مقاله ذکر شده است.

۲- آیا دانشگاه های پیام نور هر استان دارای سامانه آموزش مجازی جداگانه می باشد؟

علاوه بر سامانه اصلی lms.pnu.ac.ir، هر یک از واحدهای دانشگاهی نیز سامانه آموزش مجازی مختص به خود را راه اندازی کرده اند که آدرس مربوط به دانشگاه های پیام نور هر استان به تفکیک در این مقاله آمده است.

۳- چه نرم افزار هایی جهت شرکت در سامانه کلاس های مجازی دانشگاه پیام نور نیاز است؟

نصب نرم افزار هایی مانند Flash Player آخرین ورژن، Adobe Connection، LibreOffice-Portable و… برای شرکت در کلاس های آنلاین دانشگاه پیام نور لازم است.


مطالب مرتبط


برچسب ها

,


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 1:20
کد مطلب : 5349
بازدید : 4,277 views
دیدگاه های مطلب "سامانه lms ال ام اس پیام نور خوزستان"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021