شنبه , ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

ترم تابستان یکی از ترم های کوتاه است که تنها سه ماه به طول می انجامد، برای دانشجویانی که دروس عقب افتاده دارند و یا تمایل دارند که زودتر از تاریخ تعیینشده، تحصیلات خود را به پایان برسانند، ترم تابستان یک انتخاب مناسب است.

اما ترم تابستان هم دارای شرایط و ضوابط خاص خود می باشد، مثلا اینکه در ترم تابستان امکان حذف و اضافه وجود ندارد و دانشجویان باید نهایت دقت را در انتخاب واحد داشته باشند تا بتوانند دروس انتخابی را با نمره های خوب پاس کنند.

در دانشگاه پیام نور دروسی که در ترم تابستان انتخاب می شوند، به صورت خودخوان می باشند و نیازی به حضور در دانشگاه ندارند. مهلت ثبت نام ترم تابستان سال ۱۴۰۱ از ۱۶ تیر تا ۲۰ تیرماه است که دانشجویان باید نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند.

ترم تابستان دانشگاه پیام نور، دارای قوانین و مقررات مخصوص به خود می باشد، اگر شما هم تمایل به انتخاب ترم تابستان دارید، حتما پیش از اقدام، قوانین و شرایط زیر را مطالعه نمایید.

زمان انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

همانطور که اشاره شد، انتخاب واحد درترم تابستان دانشگاه های پیام نور در سال گذشته از ۱۶ لغایت ۲۳ تیر ماه انجام گردید. بر این اساس می توان پیش بینی کرد که زمان انتخاب واحد ترم تابستان پیام نور در سال ۱۴۰۱ هم در اواسط تیر ماه انجام شود. همچنین، در سال گذشته زمانی برای ثبت نام دانشجویان سایر دانشگاه ها که قصد گذراندن دوره تابستان در دانشگاه های پیام نور را دارند، در نظر گرفته شده بود. دانشجویانی که دارای این شرایط بودند، می توانستند از ۱۶ تیر ماه تا ۲۰ تیر ماه مراحل مربوط به ثبت نام خود را در دوره تابستان از واحدهای مجری انجام دهند.

حذف و اضافه

ترم تابستان پیام نور حذف و اضافه ندارد و طبق قانون پیام نور هر دانشجو می تواند حداکثر تا سقف ۸ واحد در تابستان انتخاب واحد کنند.
(اجباری به انتخاب واحد نیست دانشجوی می توانید انتخاب واحد نکند و یا اینکه ۱ تا ۸ واحد انتخاب کند)

زمان تشکیل کلاس

کلیه دروس ارائه شده در ترم تابستان بجز تربیتی بدنی به صورت خودخوان و فاقد نمره میان ترم می باشند . شهریه ثابت و شهریه متغیر واحدها به دلیل خودخوان بودن در تابستان نصف می باشد.
برای اطلاع از نحوه تشکیل کلاس های تربیت بدنی باید از مرکز خود سوال کنید در هر دانشگاه و مرکز پیام نور این موضوع ممکن است متفاوت باشد

دروسی که می توان در ترم تابستان پیام نور ارائه داد

  • الف: به جز دروس بدون منبع، بقیه دروس نیمسال های ۶،۷،۸،۹ برای کلیه رشته ها در مقطع کارشناسی پیوسته و دارای واحد های عملی و بدون تاریخ امتحان قابل ارائه هستند.
  • ب: انتخاب دروسی با کد مشترک و دارای تاریخ امتحان، برای هر رشته ای که این درس ها را در ترم های پایین تر خود دارد، انتخاب بدون مانع بوده و دانشجویان می توانند این درس ها را انتخاب کنند.
  • ج: درس های نیمسال های ۴ و ۵ و درس های جبرانی تمام رشته ها در مقطع کارشناسی نا پیوسته به جز درس های بدون منبع و دارای واحد های عملی و بدون تاریخ امتحان قابل ارائه هستند.
  • د: تمامی درس های عمومی (به جز دروس عمومی گروه معارف اسلامی).
  • ه: برای ارائه درس های تربیت بدنی، ورزش۱، درس های ویژه تربیت بدنی و ورزش ویژه، که دارای شرایط خاصی هستند باید مطابق قوانین و مقررات انجام شوند.
  • و: ارائه درس های کار آموزی، کارورزی و پروژه برای دانشجویان ترم آخر رشته های فنی و مهندسی در زمان تابستان و ترم های تابستانی ممکن است.
  • ز: ارائه پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد، با توجه به این که حداکثر ۸ واحد بوده باشد. ( سازمان مرکزی پیام نور اعلام کرده است، این دروس می توانند در ترمی پاس نشده و دانشجو می تواند در ترم های تابستانی آن ها را پاس پاس کند).
  • ح: درس حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد.

نبودن دروس در فایل انتخاب واحد

اول اینکه دقت کنید فقط دروسی قابل ارایه در ترم تابستان هستند که دارای تاریخ امتحان باشند دوم اینکه اگر درسی در فایل شما نیست یا درسی وجود دارد که دارای تاریخ امتحان است ولی در سیستم گلستان برای شما ارایه نشده است باید به کارشناس رشته خود مراجعه کنید کارشناس رشته بنظر میرسد فراموش کرده است و دروس را در فایل شما ارایه نداده است

شهریه ترم تابستان

در ترم تابستان دانشگاه پیام نور شهریه ثابت نصف است و دروس به صورت خودخوان هستند و این خودخوان بودن دروس نیز موجب می شود طبق قانون شهریه متغیر نیز نصف شود . اما گاهی ممکن است مراکز پیام نور اشتباه کنند و در سیستم دانشجو دروس را به صورت عادی (غیر خودخوان ) ارائه دهند که این اشتباه موجب می شود شهریه دانشجو نیز به صورت عادی محاسبه شود که باید اصلاح شود

پرداخت شهریه ثابت و عدم انتخاب واحد

اگر شهریه ثابت ترم تابستان را پرداخت کنید ولی انتخاب واحد نکنید این پول واریزی از شهریه ترم بعد شما کم می شود اما اگر انتخاب واحد کردید ولی در امتحانات شرکت نکردید شامل نه تنها شهریه ثابت را از دست می دهید بلکه شهریه متغیر واحدها را نیز مجبور به پرداخت هستید

معرفی به استاد در ترم تابستانی پیام نور

برای اخذ دروس به صورت معرفی به استاد، می توان از طریق سیستم گلستان اقدام کرده (فقط باید به یک نکته توجه داشته باشید که دانشجو باید شرایط برای اخذ درس به صورت معرفی به استاد را دارا باشد سپس اقدام به این روش کند).

در صورت نبودن دروس در بین لیست انتخاب واحد، می توانید با مراجعه به کارشناس رشته خود، از او بخواهید تا امکان انتخاب این دروس را برای شما مهیا سازد.

یشنیاز و همنیاز دروس در دانشگاه پیام نور

* کلیه دانشجویان موظف به رعایت پیش نیاز و همنیاز دروس براساس آخرین لیست ارائه دروس می باشند توجه داشته باشید در سیستم گلستان تلاش شده است همه پیش نیاز ها و همنیازها برای دروس ثبت شود اما ملاک پیش نیازها آخرین لیست ارائه دروس است پس با مطالعه لیست ارائه دروس خود از بوجود آمدن مشکل در آینده پیشگیری کنید. منابع مطالعه ترم تابستان همان منابع نیمسال دوم می باشد که در آدرس زیر موجود است
* در صورتی که قبلا درس پیشنیاز را رد شده اید می توانید با درس پس نیاز آن همنیاز کنید
(غیبت در امتحان این امتیاز را برای شما بوجود نمی آورد)
* دانشجویان ترم آخر اگر ترم آخر باشند نیازی به رعایت پیش نیاز و همنیاز ندارند البته سیستم به آنها اخطار میدهد که باید برای رفع اخطار به کارشناس رشته مراجعه کنند

نمره میان ترم در ترم تابستانی دانشگاه پیام نور

به دلیل خود خوان بودن تمامی دروس در ترم تابستانی، کلیه دروس بدون نمره میان ترم بوده و نمره دانشجویان از طریق فرمول پایین محاسبه و به دست می آید.

(نمره برگه * ۱۰) / ۷


مطالب مرتبط


برچسب ها

,


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 16:28
کد مطلب : 5341
بازدید : 316 views
دیدگاه های مطلب "نحوه انتخاب واحد ترم تابستان پیام نور"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021