شنبه , ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاههای کشور است که در زیر شاخه دانشگاههای دولتی قرار دارد و به دلیل غیرحضوری و خودخوان بودن درس ها و کلاس ها، توانسته بین شاغلین و افرادی که نمی خواهند در دانشگاه حاضر شوند، محبوبیت زیادی را کسب نماید.

این دانشگاه هر ساله در دو ورودی مهر و بهمن، از میان دانش آموزان متقاضی گزینش نموده و افرادی را جذب می نماید. پذیرش در این دانشگاه هم از طریق آزمون سراسرس و از هم از طریق بدون آزمون می باشد.

دانشگاه پیام نور اراک، یکی از دانشگاههای خوب پیام نور است که در استان مرکزی واقع شده است. این دانشگاه مانند سالهای گذشته امسال هم در رشته هایی خاص اقدام به پذیرش دانشجو، بدون آزمون نموده است.

در ادامه مطلب هم به بررسی شرایط ثبت نام رشته های بدون آزمون این دانشگاه خواهیم پرداخت و هم رشته هایی که بدون آزمون پذیرش دارند را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم نمود.

تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور اراک

با اجرایی شدن قوانین تصویب شده در راستای حذف کنکور سراسری، بیش از ۸۵% از رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های پیام نور بصورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند. دانشگاه پیام نور اراک نیز یکی از جمله دانشگاه هایی است که در رشته های ارائه شده مقطع کارشناسی بصورت بدون آزمون پذیرش دارد.

متقاضیان شرکت در پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور اراک مهر و بهمن سال ۱۴۰۱ باید با بررسی لیست رشته های ارائه شده این دانشگاه در صورت یافتن رشته تحصیلی مورد نظر در مهلت مقرر شده از سوی سازمان سنجش برای انجام فرآیند ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

لذا به منظور تسهیل فرآیند ثبت نام داوطلبان علی الخصوص مرحله انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور اراک سال جاری، در ادامه این مقاله لیست رشته های بدون کنکور و بدون آزمون صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور اراک سال ۱۴۰۱ را ارائه داده ایم.

لیست رشته های بدون کنکور بدون آزمون دانشگاه پیام نور اراک ۱۴۰۱

همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است، دانشگاه های پیام نور از جمله واحد اراک تنها در رشته های بدون کنکور مقطع کارشناسی پیوسته یا همان لیسانس دانشجو می پذیرند. این بدان معناست که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اراک در مقطع کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) صورت نمی گیرد.

رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه های پیام نور مهر و بهمن سال ۱۴۰۱ در گروه های اصلی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می شود و داوطلبان می توانند با بررسی لیست رشته های ارائه شده هر دانشگاه در صورت یافتن رشته مورد نظر خود، در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای تکمیل فرآیند انتخاب رشته خود اقدام کنند.

تمامی رشته های گروه های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در دانشگاه اراک ارائه نمی شود و با توجه به امکانات و سوابق دانشگاه برخی از رشته های هر گروه در این واحد ارائه می شود. در ادامه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اراک ۱۴۰۱ را ارائه داده ایم.

گروه آزمایشی کد رشته محل رشته
علوم ریاضی وفنی ۱۸۱۵۵ آمار
علوم ریاضی وفنی ۱۸۱۵۶ علوم کامپیوتر
علوم ریاضی وفنی ۱۸۱۵۷ علوم و مهندسی آب
علوم ریاضی وفنی ۱۸۱۵۸ مهندسی شهرسازی
علوم ریاضی وفنی ۱۸۱۵۹ مهندسی شیمی
علوم ریاضی وفنی ۱۸۱۶۰ مهندسی صنایع
علوم ریاضی وفنی ۱۸۱۶۱ مهندسی عمران
علوم ریاضی وفنی ۱۸۱۶۲ مهندسی کامپیوتر
علوم ریاضی وفنی ۱۸۱۶۳ مهندسی معماری
علوم ریاضی وفنی ۱۸۱۶۴ مهندسی مکانیک
علوم ریاضی وفنی ۱۸۱۶۵ مهندسی مواد و متالورژی
علوم تجربی ۱۸۱۶۶ اقتصاد کشاورزی
علوم تجربی ۱۸۱۶۷ زمین شناسی
علوم تجربی ۱۸۱۶۸ زیست شناسی سلولی و مولکولی
علوم تجربی ۱۸۱۶۹ زیست شناسی گیاهی
علوم تجربی ۱۸۱۷۰ شیمی کاربردی
علوم تجربی ۱۸۱۷۱ شیمی محض
علوم انسانی ۱۸۱۷۲ اقتصاد
علوم انسانی ۱۸۱۷۳ تاریخ
علوم انسانی ۱۸۱۷۴ جغرافیا
علوم انسانی ۱۸۱۷۵ حقوق
علوم انسانی ۱۸۱۷۶ علم اطلاعات و دانش شناسی
علوم انسانی ۱۸۱۷۷ علوم تربیتی
علوم انسانی ۱۸۱۷۸ علوم سیاسی
علوم انسانی ۱۸۱۷۹ علوم قرآن و حدیث
علوم انسانی ۱۸۱۸۰ علوم ورزشی
علوم انسانی ۱۸۱۸۱ فقه و مبانی حقوق اسلامی
علوم انسانی ۱۸۱۸۲ گردشگری
علوم انسانی ۱۸۱۸۳ مدیریت بازرگانی
علوم انسانی ۱۸۱۸۴ مدیریت صنعتی
علوم انسانی ۱۸۱۸۵ مشاوره
هنـر ۱۸۱۸۶ فرش
زبان های خارجی ۱۸۱۸۷ زبان و ادبیات انگلیسی
زبان های خارجی ۱۸۱۸۸ مترجمی زبان انگلیسی

مشاوره ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اراک ۱۴۰۱

ثبت نام رشته های بدون کنکور بدون آزمون دانشگاه پیام نور اراک سال ۱۴۰۱ زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود. مانند سال های گذشته این سازمان با انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور، لیست رشته های بدون کنکور بدون آزمون دانشگاه پیام نور اراک ۱۴۰۱ را نیز منتشر می کند.

داوطلبانی که متقاضی پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های پیام نور هستند، باید پس از بررسی رشته های بدون کنکور بدون آزمون دانشگاه پیام نور اراک ۱۴۰۱ و یافتن رشته مورد نظر خود به این موضوع دقت داشته باشند که برای پذیرش نهایی در این رشته باید واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیز باشند.

متقاضیان واجد شرایط می توانند پس از حصول اطمینان از دارا بودن شرایط لازم در مهلت مقرر شده از سوی سازمان سنجش با پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های پیام نور و دریافت شماره سریال ثبت نامی سال ۱۴۰۱ برای تکمیل فرم اطلاعات ثبت نامی و انتخاب رشته خود اقدام کنند.

همچنین به داوطلبان متقاضی شرکت در پذیرش رشته های بدون کنکور بدون آزمون دانشگاه پیام نور اراک ۱۴۰۱ توصیه می شود پیش از اقدام به ثبت نام نخست مدارک و اطلاعات مورد نیاز خود را آماده کرده و سپس با ورود به سایت سنجش ثبت نام خود را تکمیل کنند.

سوالات متداول

۱- چه رشته هایی بصورت بدون کنکور در دانشگاه پیام نور اراک ارائه می شود ؟

رشته هایی از گروه های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان بصورت بدون آزمون در این دانشگاه ارائه می شود که لیست کامل رشته های این دانشگاه در این مقاله نیز ارائه شده است.

۲-  ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اراک چه زمانی انجام می شود ؟

همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است، ثبت نام رشته های بدون کنکور بدون آزمون دانشگاه پیام نور اراک سالی دو بار برای ورودی مهر و بهمن انجام می شود.

۳-  آیا رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور اراک در مقطع کاردانی نیز ارائه می شود ؟

خیر. همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده، رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اراک تنها در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود.


مطالب مرتبط


برچسب ها


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 15:14
کد مطلب : 5392
بازدید : 1,171 views
دیدگاه های مطلب "دانشگاه پیام نور اراک چه رشته هایی دارد؟"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021