جمعه , ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)
635508865581979894
سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان خبر داد
افزایش ۱۰ رشته تحصیلات تکمیلی در پیام نور کردستان

سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان در سخنانی توانمندی‌های علمی، پژوهشی و آموزشی این دانشگاه و مراکز و واحدهای تابعه آن را تشریح کرد.

بتقویت خدمات آموزش عالی در استانی مرزی همچون کردستان از ضروری‌ترین زیرساخت‌ها محسوب می‌شود.

دانشگاه پیام نور با دربرگیری همه شهرستان‌های استان مرزی کردستان طی دو دهه اخیر توانسته است نقش ویژه‌ای را در رفع محرومیت‌زدایی علمی در این استان مستعد ایفا کند در همین راستا و برای تشریح توانمندی‌ها و فعالیت‌های پیام نور در استان کردستان گفت‌وگویی را با اسکندر مرادی سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان انجام دادیم.

 آماری از تعداد دانشجویان، اعضای هیئت علمی و رشته‌های ایجاد شده در مراکز و واحدهای این دانشگاه را بیان نمایید.

هم‌اکنون بالغ بر ۱۹ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و از لحاظ تعداد دانشجو و گسترده‌بودن خدمات در همه شهرستان‌ها به عنوان بزرگترین مرکز دانشگاهی استان مطرح هستیم.

همچنین هزار و ۱۵۰ استاد مدعو، ۸۲ عضو هیئت علمی در ۹۲ رشته و گرایش مقطع کارشناسی و ۸ رشته گرایش کارشناسی ارشد مشغول به فعالیت هستند.

تاکنون چند نفر فارغ‌التحصیل داشته‌اید و توانمندی‌های دانشگاه پیام نور کردستان در حوزه تحصیلات تکمیلی تا چه حدی است؟

تعداد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در سال ۹۳ بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است و از آغاز تأسیس تاکنون نیز بیش از ۲۰ هزار نفر از مراکز و واحدهای تابعه پیام نور فارغ‌التحصیل شده‌اند.

از مجموع ۸ رشته گرایش کارشناسی ارشد خوشبختانه ۴ رشته در سال جاری دایر شده است و ۱۰ رشته دیگر نیز درخواست شده است که مراحل پایانی خود را طی می‌کند. همچنین با توجه به حضور اعضای هیئت علمی و اساتید مجرب در مراکز و واحدهای تابعه ظرفیت برقرار ۱۰ رشته دیگر را نیز داریم که امید است در آینده نزدیک این مهم نیز محقق شود.

میزان موفقیت دانشجویان پیام نور در آزمون‌های مختلف چه طور بوده است؟

خوشبختانه با توجه به شیوه نوین آموزشی در این دانشگاه شاهد موفقیت‌های بسیاری هستیم که از جمله می‌توان به قبولی هزار و ۷۰۰ نفر از دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد سایر دانشگاه‌ها و موفقیت بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان فارغ‌التحصیل در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های مختلف اشاره کرد.

در حوزه پژوهش و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی چه دستاوردهایی داشته‌اید؟

در سال ۹۳ و به همت اساتید مدعو و اعضای علمی ۷۰ مقاله isc ، ۲۰ مقاله علمی تخصصی، ۲۰ مقاله در نشریات پیام نور، ۷۵ مقاله در نشریات بین‌المللی، ۳۵ مقاله علمی پژوهشی، ۵ مقاله isi و ۱۴ کارگاه علمی و پژوهشی ارائه شده است.

همچنین در این مدت ۶۰ نشریه دانشجویی فعالیت خود را ادامه داده‌اند و ۲۱ کرسی آزاداندیشی دایر شده است.

به عنوان آخرین سؤال می‌توانید بخشی از دستاوردها و عناوین کسب شده توسط انجمن‌های علمی این دانشگاه را بیان کنید؟

هم‌اکنون ۶۰ انجمن علمی در دانشگاه پیام نور استان کردستان فعال هستند و در سال ۹۳ نیز فعالیت‌های گسترده‌ای توسط اعضای این انجمن‌ها صورت گرفته است که از جمله می‌توان به کسب رتبه دوم مسابقات بین‌المللی رباتیک در دانشگاه امیرکبیر و کسب رتبه اول مسابقات بین المللی رباتیک کاشان اشاره کرد.

کسب مقام سوم مسابقات ملی بتن در گرایش بتن سبز و کسب مجوز شروع فعالیت دو هسته علمی سازه‌های ماکارونی و کمیکار از دیگر موفقیت‌های علمی و پژوهشی پیام نور در سال ۹۳ بوده است.

تشکل کلاس‌های مرکز جوار دانشگاه در رشته‌های کاربرد رایانه و اینترنت، طراحی صفحات وب، پرورش قارچ، دوره gis ، تولید ۴۵ طرح در قالب گرانت توسط اعضای هیئت علمی و انجام ۷ طرح ارتباط با صنعت را نام برد.

—————————-

گفتگو از: خبات ساعدی

منبع:فارس


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 9:30
کد مطلب : 1355
بازدید : 645 views
دیدگاه های مطلب "افزایش ۱۰ رشته تحصیلات تکمیلی در پیام نور کردستان"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021