شنبه , ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

در ادامه ی این مطلب در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دانشگاه گیام نور خواهیم گفت و جزئیات آن را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور که قرار بود از طریق آن حدود ۳ هزار نفر از کارمندان قراردادی پیام نور تبدیل وضعیت شوند  در شورای نگهبان باری دیگر رد شد.

شورای نگهبان در خصوص این موضوع اینگونه بیان کرد :

طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور که با اصلاحاتی در جلسه مورخ شانزدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و نه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۳۰/۰۲/۱۳۹۹ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به‌شرح زیر اعلام نظر می‌گردد:

_ علی‌رغم اصلاح به‌عمل‌آمده ایرادات سابق این شورا نسبت به مغایرت مواد ۱ و ۳ با اصل ۷۵ قانون اساسی کماکان به قوت خود باقی است.

طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور در جلسه بیست و پنجم آذر ماه سال ۹۸ در مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفت به شورای نگهبان ارسال شد

شورای نگهبان در جلسه بررسی ۴ دیماه ۹۸ نظر خود را به شرح ذیل اعلام کرده بود و همچنان بر مغایر بودن این مفاد تاکید دارد

_ در ماده ۱،
۱_۱_ با توجه به اینکه اجرای این مصوبه منجر به افزایش هزینه‌های عمومی خواهد شد و طریق مذکور در بند (د) ماده ۱ نیز به‌عنوان طریق تأمین افزایش هزینه‌های جدید به حساب نمی‌آید، مفاد این ماده مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد.
۱_۲_ در بند (د) این ماده منظور از «منابع تخصیصی» روشن نیست و ابهام دارد و پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲_ مفاد ماده ۳ مصوبه از جهت ایجاد بار مالی جدید و عدم پیش‌بینی طریق تأمین هزینه‌های مربوط به آن، مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, ,


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 14:33
کد مطلب : 5044
بازدید : 843 views
دیدگاه های مطلب "طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور رد شد!"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021