دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

آموزش مجازی یکی از اصلی ترین فوایدی بود که همه گیری ویروس کرونا به همراه داشت. شاید اگر کرونا با این شدت و قدرت همه گیر نمی شد، ایجاد نظام آموزشی مجازی در ایران سالهای سال فرصت لازم داشت تا به مکانی که اکنون در آن قرار گرفته است برسد.

آموزش مجازی می تواند دارای فواید و حسنات بسیاری باشد و بسیاری از افراد پرمشغله این سبک از آموزش را به آموزش حضوری ترجیح می دهند. به همین دلیل است که دانشگاه پیام نور با کلاسهای غیر حضوری و آموزش مجازی تا این اندازه توانسته در بین متقاضیان محبوب شود.

اما مرکز دانشگاه پیام نور به منظور آسوده نمودن دسترسی دانشجویان خود در  واحد های مختلف این دانشگاه به سیستم آموزشی برخط، سامانه اطلاع رسانی آموزش مجازی دانشگاه پیام نور به نشانی lmsmap.pnu.ac.ir را راه اندازی کرده است. دانشجویان با ورود به این سامانه می توانند از امکانات سایت آموزش مجازی دانشگاه پیام نور استفاده نمایند.

بنابراین تمامی دانشجویان در واحدهای مختلف آموزشی، از جمله واحد تهران جنوب، برای دسترسی به آموزش مجازی باید وارد این سامانه شده تا بتوانند آموزش های مربوط به خود را دریافت نمایند.

در ادامه در رابطه با این سامانه و نحوه ورود به آن، اطلاعات بسیاری خوبی را در اختیارتان قرار خواهیم داد. بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور

با توجه به تعداد کثیر واحد های دانشگاه پیام نور در کشور و گستردگی سامانه های آموزشی مجازی، مرکز دانشگاه پیام نور به منظور بهبود رویه آموزش و همچنین دسترسی هرچه راحت تر دانشجویان به سامانه آموزش دانشگاه محل تحصیل، سامانه ای یکپارچه راه اندازی و به دانشجویان معرفی کرده است. در حال حاضر شیوع بیماری کرونا تحت کنترل قرار گرفته، اما امکان دارد که این بیماری باعث مجازی شدن مجدد دروس دانشگاهی گردد. به همین دلیل، در ادامه این مقاله نحوه و لینک ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور lmsmap.pnu.ac.ir ارائه شده است.

نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از ورود به سامانه سهبا دانشگاه پیام نور و اطلاع از برنامه آموزشی خود، می توانند با استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور راحت تر به سامانه آموزش مجازی واحد دانشگاهی محل تحصیل خود دسترسی داشته باشند. علاوه بر این در سامانه اطلاع رسانی اموزش های مجازی دانشگاه پیام نور اطلاعیه های آموزشی و راهنمای استفاده از سامانه های برخط دانشگاهی نیز ارائه شده است.

نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور

ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه پیام نور به نشانی lmsmap.pnu.ac.ir

انتخاب استان محل تحصیل از نقشه ارائه شده

انتخاب گزینه “سامانه آموزش الکترونیک” برای ورود به سامانه آموزش مجازی واحد مذکور

ورود به سامانه اختصاصی آموزش مجازی دانشگاه محل تحصیل

ورود به سامانه با استفاده از نام کاربری و رمز عبور

مشاهده آموزش های ارائه شده و ساعات برگزاری کلاس ها

نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور

همانطور که پیش از این اشاره شد، دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور پس از ورود به سامانه اختصاصی آموزش مجازی دانشگاه، برای ورود به صفحه شخصی خود به نام کاربری و رمز عبور نیاز دارند. معمولا نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه آموزش مجازی از سوی دانشگاه تعیین می شود.

در صورتی که با نام کاربری و رمز ورود سامانه گلستان موفق به ورود به سامانه دانشگاه نشده اید و همچنین راهنمای ورود به صفحه شخصی، در سامانه دانشگاه ارائه نشده است، باید به منظور اطلاع از نام کاربری و رمز خود با دانشگاه تماس بگیرید.

راهنمای نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور

دانشجویانی که پس از انجام انتخاب واحد دانشگاه پیام نور، قصد ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه خود را دارند، می توانند با استفاده از راهنمای تصویری ارائه شده، وارد سایت مورد نظر شوند. نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور به شرح زیر می باشد.

جست و جوی عبارت “lmsmap.pnu.ac.ir” در کادر میانی و یا بالایی مرورگر

انتخاب اولین گزینه نمایش داده شده برای ورود به سامانه

انتخاب استان محل تحصیل از روی نقشه ارائه شده در سامانه

انتخاب گزینه “سامانه آموزش الکترونیک” برای ورود به سامانه آموزش مجازی استان (مثال: سمنان)

ورود به سامانه آموزش مجازی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور (مثال: سمنان)

دانشجویان پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، به صفحه آموزش مجازی خود وارد شده و می توانند از امکانات این سایت استفاده نمایند.

همچنین دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی نیز به منظور استفاده از آموزش های آنلاین این دانشگاه، می توانند با ورود به سامانه سما لایو از زمان و نحوه برگزاری کلاس های خود مطلع شوند.

سوالات متداول

۱-  دانشجویان دانشگاه پیام نور از چه طریقی می توانند وارد سامانه آموزش مجازی شوند؟

 دانشجویان این دانشگاه می توانند با ورود به سامانه آموزش های مجازی پیام نور وارد سامانه دانشگاهی خود شوند که مراحل ورود در این مقاله ارائه شده است.

۲- سایت lmsmap.pnu.ac.ir پیام نور به چه منظور استفاده می شود؟

 این سایت به منظور ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه ها استفاده می شود که لینک ورود به این سامانه در مقاله موجود است.

۳- نام کاربری و رمز ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور را از چه طریقی باید دریافت کرد؟

 همانطور که در این مقاله اشاره شده است، نام کاربری و رمز ورود به سامانه از سوی دانشگاه ها تعیین می شود.

شرح مختصری از دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب

شکل گیری دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب:

دانشگاه پیام‌ نور، دانشگاهی است با هویت ایرانی – اسلامی که برای ایفای نقش و مسئولیت خود در جهت تحکیم جایگاه علمی و پژوهشی در میان دانشگاه‌های باز و آموزش از راه دور دنیا به گسترش رشد و تعالی تقوی و فضائل انسانی، ارتقاء علمی و پژوهشی، تعمیق جنبش نرم افزاری، امید بخشیدن و گسترش دامنه دانش، یادگیری در همه جا، همه وقت و برای همه در محیطی ایمن و مبتنی بر عدالت در راستای سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در سطح ملّی و جهانی اهتمام می‌ورزد. یکی از بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین دانشگاه‌ها در کشور مراکز و واحدهای تحت‌پوشش دانشگاه پیام ‌نور هستند که تعداد قابل‌توجهی از داوطلبان تحصیل در دانشگاه ها را پوشش می‌دهند. دانشگاه پیام نور مرکز تهران با اندیشه آموزش عالی برای همه سطوح جامعه از سال ۱۳۶۷ با ۵ رشته در مقطع کارشناسی تاسیس شد. با گذشت زمان و افزایش تعداد دانشجو و عناوین رشته این مرکز در سال ۱۳۸۹ به چهار مرکز تخصصی در جهات جغرافیایی (جنوب، شمال، غرب و شرق) تفکیک شد و رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب متمرکز شد. در حال حاضر در دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب ۷۰۰۰ نفر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل می باشند. در واقع با در نظر گرفتن متغیرهایی چون سابقه و قدمت، تدریس استادان توانا و بلند مرتبه، کثرت دانشجو، استادان و کارکنان، ارزش مدرک تحصیلی در کشور و خارج آن، داشتن کتابخانه و آزمایشگاه های مجهز، تعداد رشته، واقع شدن در مرکز شهر … که از معیارهای تعیین اعتبار و اهمیت یک دانشگاه هستند، دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب به عنوان بزرگترین مرکز دانشگاهی پیام نور از اعتبار و جایگاهی علمی خاصی برخوردار است.

اهداف دانشگاه پیام‌نور مرکز تهران جنوب :

توسعه و تعمیق آگاهی دینی، تبیین و استقرار ارزشهای ایرانی- اسلامی در راستای آراسته شدن دانشگاهیان به فضایل اخلاقی.
توسعه و تعمیق فرهنگ علم‌گرایی، روحیه خودباوری علمی و بینش سیاسی – اجتماعی دانشگاهیان.
فراهم آوردن امکان برخورداری از آموزش استاندارد و یکسان صرفنظر از محل زندگی و کار دانشجویان مبتنی بر روش‌ها و منابع جدید اطلاعاتی.
توسعه کمی و کیفی زیرساخت های آموزشی و پژوهشی همسو با ارتقاء سطح کمی و کیفی نظام های اداری و منابع انسانی و اداری و علمی دانشگاه از طریق فرآیندهای مبتنی بر تفکر ساخت یافته و بهره گیری از فناوری های روز دنیا و در راستای تحقق اهداف اسناد بالادستی نظام.
توسعه زیرساخت‌ها و کارآمدسازی نظام‌های اداری دانشگاه از طریق فرآیندهای مبتنی بر تفکر ساخت یافته و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا.

دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب در گروه های آموزشی (علوم تربیتی، زبان شناسی و زبانهای خارجه، ادبیات فارسی، جغرافیا، روان شناسی، الهیات (فقه و مبانی حقوق اسلامی، ادیان و عرفان، نهج البلاغه، علوم قرآن و حدیث، فقه و کلام اسلامی)، حقوق، زبان و ادبیات انگلیسی، تاریخ، زبان و ادبیات عرب، آموزش محیط زیست، علم اطلاعات و دانش نشاسی) در ۳ مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. تعداد فارغ التحصیلان این مرکز تنها در یک سال گذشته ۱۹۹۰ نفر می باشد. این مرکز دارای ۸۱ نفر عضو علمی در رشته های مختلف می باشد.


مطالب مرتبط


برچسب ها


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 17:29
کد مطلب : 5439
بازدید : 257 views
دیدگاه های مطلب "آموزش مجازی دانشگاه پیام نور تهران جنوب"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021