پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

کنکور سراسری دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد، همزمان با کنکور دانشگاههای دولتی برگزار می شود و دانشجویانی که علاقه مند به شرکت در دانشگاه پیام نور هستند، در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، سریال مربوط به این دانشگاه را هم خریداری می نمایند. اما این روزها، نتایج دانشگاهها در مقطع کارشناسی ارشد اعلام شده است و دانشجویان مجاز به انتخاب رشته، باید نسبت به انتخاب رشته شهر خود اقدام نمایند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا نکات تکمیلی و مهمی در ارتباط به انتخاب رشته پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ را برای شما عزیزان بیان نماییم تا بتوانید با دید باز، نسبت به انتخاب خوب، اقدام نمایید. لازم به ذکر سات دانشگاه پیام نور، به دلیل شرایط تحصیلی خاصی که ایجاد نموده متقاضیان و طرفداران بسیاری را دارد، زیرا دانشجویان ملزم به شرکت در تمامی کلاسها نیستند و می توانند تنها در آزمون پایانی درس ها شرکت نمایند.

مهلت انتخاب رشته

مهلت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰ از روز چهار‌شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۰ لغایت ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۳ است.

انتخاب رشته ارشد

آن دسته از داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شوند، می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد نسبت به انجام این فرآیند اقدام کنند. هر ساله دانشگاه های سراسری از جمله پیام نور در دوره های روزانه و غیر روزانه به پذیرش داوطلبان در این مقطع به صورت با آزمون و از طریق طرح فراگیر می پردازند. داوطلبانی که در زمان ثبت نام سریال علاقه مندی انتخاب رشته این دانشگاه را خریداری کرده باشند، می توانند در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور کد رشته های مورد نظر را انتخاب کنند. اما به طور معمول امکانی فراهم می شود تا متقاضیانی که قبلا شماره سریال مذکور را خریداری نکرده اند، بتوانند نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور ۱۴۰۰

مهم ترین اقدام در راستای انتخاب رشته دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰ می باشد. این دفترچه در تیر ماه بر روی سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد منتشر می گردد و داوطلبان می توانند پس از بررسی تمامی مندرجات آن مطابق مراحل زیر نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام کنند.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.
  • وارد بخش “کارشناسی ارشد” در منوی موجود در قسمت راست سایت شوید.
  • بر روی عبارت “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰” کلیک کنید.
  • در این مرحله وارد صفحه جدیدی خواهید شد که پس از مطالعه نکات مطرح شده در صفحه، کلید “تایید و ادامه – گام بعدی” را بفشارید.
  • جهت ورود به سیستم انتخاب رشته به دو طریق زیر می توانید عمل کنید.
  • وارد نمودن شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام
  • درج شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی

اکنون باید فرم انتخاب رشته مربوطه را تکمیل نمایید. توجه نمایید که شما مجاز به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل می باشید.

نهایتا کد ۱۵ رقمی صادر شده از سوی سامانه را دریافت و نزد خود حفظ کنید.

در انتخاب رشته دانشگاه پیام نور، بهتر است از میان ۱۰۰ کد رشته محلی که در فرم مربوطه ثبت می کنید، حدود ۳۰ درصد را به انتخاب های خوش بینانه (انتخاب هایی که به آن ها علاقه دارید اما شانس قبولی شما در آن ها کم است.)، ۴۰ درصد را به انتخاب های واقع بینانه (انتخاب هایی که علاوه بر علاقه در آن ها شانس قبولی نیز دارید.) و مابقی را به انتخاب های بدبینانه اختصاص دهید. (انتخاب های بدبینانه نیز انتخاب هایی هستند که شانس قبولی شما در آن ها بالاست اما علاقه کمتری برای تحصیل در آن ها دارید.) با توجه به حساسیت و اهمیتی که شیوه صحیح انجام این فرآیند دارد، توصیه می کنیم از مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد کمک بگیرید.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ شامل موارد زیر است:

  • شرایط و ضوابط پذیرش و مسیر انتخاب رشته
  • رشته‌محل‌های و ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
  • شرایط دانشگاه‌ها و موسسات

توصیه های سازمان سنجش

سامانه انتخاب رشته کنکور ارشد سال ۱۴۰۰ برای متقاضیان مجاز به انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org فعال شد. پس از انتخاب رشته متقاضیان باید منتظر اعلام نتایج نهایی اواخر مهرماه ۱۴۰۰ باشند.

به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) اقدام نموده و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کد رشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب نموده و پس از آن در فرم پیش‌نویس (نمونه‌ای که به همین منظور در دفترچه راهنمای شماره ۲ قرار دارد) درج کنند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود از  چهارشنبه _۱۰ شهریورماه_‬ لغایت ساعت ۲۴:۰۰ شنبه _۱۳ شهریورماه_ برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی (حداکثر تا ۱۰۰ کد رشته محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام نمایند.

پس از تأیید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید انتخاب رشته از طریق سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نگردیده است.

زمان اعلام نتایج

استخراج و اعلام فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در اواخر مهرماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

سوالات متداول

۱- انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور چه زمانی انجام می شود؟

از آن جا که دانشگاه پیام نور جزو دانشگاه های سراسری محسوب می شود، بنابراین همزمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد سایر دانشگاه های سراسری آغاز می شود.

۲- مسئولیت اجرای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری بر عهده کدام سایت است؟

سایت سازمان سنجش آموزش کشور عهده دار مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور و سایر دانشگاه های سراسری می باشد.

۳- حداکثر رشته هایی که داوطلبان می توانند در لیست انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور خود جای دهند؟

تعداد کل انتخاب ها برای دانشگاه های سراسری ۱۰۰ کد رشته محل است که در میان آن ها می توان به تعداد دلخواه کد رشته های مربوط به دانشگاه های پیام نور را نیز جای داد.


مطالب مرتبط


برچسب ها


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 16:18
کد مطلب : 5186
بازدید : 163 views
دیدگاه های مطلب "انتخاب رشته پیام نور ارشد ۱۴۰۰‎"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021