دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

دانشگاه پیام نور این امکان را فراهم نموده است تا متقاضیان بتوانند در تمام مقاطع به تحصیل بپردازند و هیچ چیزی مانع ادامه تحصیل انها در دانشگاه و در تمامی مقاطع نشود. ادامه تحصیل در مقطع دکترا هم یکی از این موارد است که دانشگاه پیام نور ثبت نام خود را برای متقاضیان این مقطع شروع نموده است.

متقاضیان می توانند از تاریخ یکم تا دوازدهم آذر ماه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. این متقاضیان ابتدا می بایست دفترچه دکترای  را دریاف و مطالعه نمایند و سپس با اطلاع از شرایط لازم، نسبت به خرید کارت اعتباری و ثبت نام اقدام نمایند. دکترا بالاترین مقطع تحصیلی می باشد که پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی می توان وارد این مقطع تحصیلی شد. ازلاعات لازم در خصوص زمان و نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ را می توانید در ادامه متن بخوانید.

ثبت نام آزمون دکتری

ثبت نام کنکور دکترای ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به منظور پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی در تمامی دوره های روزانه ، شبانه ، دانشگاه پیام نور ، دانشگاه های غیر انتفاعی ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد برگزار شده و داوطلبان مهلت دارند در بازه زمانی در نظر گرفته شده فرم اینترنتی را تکمیل کنند .

با توجه به اهمیت بالای مرحله ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ اطلاع دقیق از جزئیات ثبت نام می تواند برای داوطلبان بسیار مفید باشد از این جهت در ادامه توضیحاتی پیرامون زمان ، شرایط ، نحوه و مشاوره ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ ارائه شده است .

امسال هم طبق روال سالیان گذشته آزمون دکتری ۱۴۰۱ به صورت یکپارچه و هماهنگ توسط سازمان سنجش برای داوطلبان تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار خواهد شد و داوطلبان می توانند از اول تا دوازدهم آذر ماه با مراجعه به سایت این سازمان فرم اینترنتی ثبت نام کنکور دکترای ۱۴۰۱ را تکمیل کنند .

لازم به ذکر است که احتمالا به منظور رفاه حال داوطلبان جامانده از ثبت نام ، بازه زمانی جداگانه تحت عنوان تمدید ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ نیز برای متقاضیان این کنکور در نظر گرفته می شود .

دانشگاه پیام نور برای همه رشته های تحصیلی در مقطع دکتری پذیرش خودش رو از طریق کنکور و بدون کنکور انجام میده و از اونجایی که این دانشگاه سیستم تحصیلیش به صورت آموزش از راه دور و دانشجو محوره می تونه انتخاب خیلی مناسبی برای داوطلبا، مخصوصا افراد شاغل باشه.

برای همین اکثر داوطلبای متقاضی تحصیل در مقطع دکتری ۱۴۰۱ به دنبال راه های ورود به این دانشگاه هستن و می خوان بدونن برای تحصیل دکتری پیام نور چه اقدامی باید انجام بدن. حالا در ادامه این مقاله در مورد تحصیل دکتری پیام نور ۱۴۰۱ به طور کامل توضیح دادیم. با ما همراه باشین.

ثبت نام دکتری پیام نور ۱۴۰۱

اولین و اصلی ترین راه ورود به دکتری پیام نور، ثبت نام در آزمون دکتراست. این ثبت نام به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش انجام میشه و داوطلبایی که قصد ورود به دانشگاه پیام نور رو دارن باید در زمان ثبت نام آزمون دکتری وارد سایت سنجش بشن و با وارد کردن اطلاعات لازم، خودشون رو برای آزمون مقطع دکتری آماده کنن.

داوطلبا بعد از شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱ باید منتظر اعلام نتایج این آزمون باشن تا ببینن آیا مجاز به انتخاب رشته دکتری پیام نور ۱۴۰۱ شدن یا نه؟

اگه بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری در کارنامه ای که براتون صادر میشه، قسمت مجاز در سایر دوره ها عبارت “مجاز می باشید” نوشته شده باشه یعنی شما مجاز به انتخاب رشته دانشگاه پیام نور هم هستین و می تونین با دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و بررسی رشته محل های ارائه شده رشته امتحانیتون در دانشگاه پیام نور، کد رشته محل های این دانشگاه رو در فرم انتخاب رشته وارد کنین.

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org انجام میشه.

انتخاب رشته دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، داوطلبا باید خودشون رو برای فرایند انتخاب رشته این مقطع آماده کنن. انتخاب رشته دکتری پیام نور همزمان با انتخاب رشته سایر دوره های سراسری با هم داخل یک فرم انجام میشه. داوطلبا می تونن با توجه به وضعیت مجاز به انتخاب رشته شدنشون، ۴۰ کد رشته محل از مجموعه امتحانیشون که در دفترچه انتخاب رشته دکتری ارائه شده انتخاب کنن.

حالا اگه اولویتتون پذیرش در دانشگاه پیام نوره باید کد رشته محل های این دانشگاه رو جزو انتخاب های بالاتر نسبت به بقیه ثبت کنین. اما شاید الان برای خیلی ها سوال پیش بیاد که مگه در اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری قراره فقط به یک دانشگاه دعوت به مصاحبه بشیم که ترتیب انتخاب ها مهم باشه؟

ببینین درسته که شاید ترتیب انتخاب ها در دعوت به مصاحبه شدن شما تاثیری نداشته باشه و شما بتونین حد نصاب دعوت به مصاحبه همه انتخاب هاتون رو بیارین اما بعد از شرکت در مصاحبه، انتخاب ها دوباره به ترتیب چک میشه و در اولین انتخابی که دعوت به مصاحبه شدین، در مصاحبش شرکت کردین و نمره قبولی مصاحبش رو کسب کرده باشین قبولی نهایی شما اعلام میشه.

پس اگه قبولی در دکتری پیام نور در اولویتتونه یا باید کد رشته محلای این دانشگاه رو در انتخاب بالاتر بزنین و یا اگه دعوت به مصاحبه رشته محلی شدین که قبل از انتخاب های دانشگاه پیام نور هستش نباید در مصاحبش شرکت کنین. چون در صورت حضور در مصاحبه و کسب نمره قبولی دیگه شانس پذیرش در انتخاب های بعدی رو ندارین حتی اگه در نمره مصاحبه انتخاب های بعدی رو هم گرفته باشین.

مصاحبه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

داوطلبا برای پذیرش نهایی باید در فرایند مصاحبه دکتری پیام نور شرکت کنن. برای شرکت در مصاحبه اول باید منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ باشن تا ببینن حد نصاب دعوت به مصاحبه رشته محل های انتخابی خودشون رو کسب کردن یا نه. در صورتی که داوطلبا دعوت به مصاحبه همه و یا بعضی از رشته محل های انتخابی دکتری پیام نور شده باشن باید خودشون رو برای حضور در جلسه مصاحبه رشته محل های دلخواهشون آماده کنن.

مصاحبه دکتری دانشگاه های پیام نور به صورت مجزا از هم برگزار میشه. یعنی مثلا اگه شما دعوت به مصاحبه ۴ رشته محل از این دانشگاه شده باشین و بخواین در مصاحبه هر ۴ دانشگاه شرکت کنین باید برای هر دانشگاه در یک مصاحبه مجزا شرکت کنین.

تمرین پاسخگویی به سوالات پر تکرار مصاحبه دکتری می تونه عامل مهمی برای موفقیت افراد تو این مرحله باشه.

اعلام نتایج دکتری پیام نور ۱۴۰۱

بعد از شرکت در مصاحبه، نوبت به اعلام نتایج آزمون دکتری پیام نور می رسه. نتایج نهایی دکتری پیام نور ۱۴۰۱ در سایت سنجش اعلام میشه و نحوه پذیرش به این صورته که سیستم انتخاب های شما رو می خونه و در اولین انتخابی که دعوت به مصاحبه شده بودین و نمره لازم برای مصاحبش رو هم کسب کرده باشین قبولی نهایی شما رو اعلام می کنه.

اما اگه احیانا بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری ۱۴۰۱ دیدین که در هیچ رشته محلی پذیرش نشدین و یا اینکه اصلا در مرحله اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری، دعوت به مصاحبه پیام نور نشدین می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور امتحان کنین.


مطالب مرتبط


برچسب ها


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 17:04
کد مطلب : 5236
بازدید : 389 views
دیدگاه های مطلب "ثبت نام دکترای ۱۴۰۱ دانشگاه پیام نور‎"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021