پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

چیزی نزدیک به دوسال است که سراسر جهلن با ویروس ناشناخته ای به نام کرونا یا کووید-۱۹ درگیر است. این ویروس مشخص نیست که از کجا آمده است و کی خواهد رفت؟ در طول این مدت، زندگی مردم به شدت تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است و تمامی کلاس های درس از پایه ابتدایی تا سطوح بالای دانشگاهی به صورت غیر حضوری و مجازی تشکیل می شده است.

چند ماهی است که واکسن این بیماری در سراسر جهان در حال تزریق است. این واکسن ها به طور کامل از بیماری پیشگیری نمی کنند اما تا حدودی از شدت بیماری کم می کنند. چند روز دیگر آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ است. از همین رو ارگان های آموزشی در این فکر هستند که دانش آموزان و دانشجویان با سرعت بیشتری واکسیناسیون را انجام دهند.  در همین راستا مدیران دانشگاههای پیام نور هم تصمیم دارند تا دانشجویان این دانشگاهها را واکسینه کنند. از همین رو دستورالعمل هایی در این راستا صادر شده است که ما در ادامه مطلب می خواهیم به بیان آنها بپردازیم. فراموش نکنیم که واکسینه شدن دانشجویان به معنای عدم ابتلای آنها به کرونا نیست و لازم است که پس از تزریق واکسن هم پروتکل های بهداشتی را همچون قبل رعایت کنند.

(لازم به ذکر است که مطالبی که در ادامه مطلب آمده است یک دستورالعمل کلی در ارتباط با دانشجویان دانشگاههای پیام نور است. اما دانشجویان عزیز باید برای اطلاعات بیشتر باید با دانشگاه محل تحصیل خود هماهنگ باشند. زیرا بعضی از دانشگاهها زمان واکسیناسیون دانشجویان خود را به پایان رسانده اند و بعضی دیگر هنوز در حال انجام واکسیناسیون هستند و دانشجویان بعضی از دانشگاهها هم هنوز واکسینه نشده اند.)

خبر واکسیناسیون دانشجویان پیام نور

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته از آغاز واکسیناسیون دانشجویان از هفته آینده خبرداده و تاکید کرده است احتمالا با شروع واکسیناسیون دانشجویان، بازگشایی دانشگاه‌ها به روش آموزش ترکیبی(حضوری و غیرحضوری) از مهرماه اتفاق بیفتد. این موضوع درحالی است برخی واکسیناسیون استادان و کارکنان برخی دانشگاه هنوز به طور کامل انجام نشده است.

در همین ارتباط، امیرحسین بهروز مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره روند و جزئیات واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه اظهارکرد: دانشگاه پیام نور نیز مانند تمامی دانشگاه‌های کشور اسامی دانشجویان را در تمامی مقاطع، از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی ثبت کرده است و هر زمان که وزارت بهداشت اعلام کند، نوبت دهی به دانشجویان برای تزریق واکسن آغاز خواهد شد.

وی افزود: دانشجویان پیام نور می‌توانند بعد از اعلام وزارت بهداشت، با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir برای دریافت واکسن ثبت نام کنند زیرا اسامی تمامی دانشجویان به طور کامل ثبت شده است. درحال حدود ۴۵۰ هزار دانشجو در مراکز دانشگاه‌های پیام نور درحال تحصیل هستند که واکسیناسیون آن‌ها با ثبت نام در این سامانه انجام خواهد شد.

بهروز با اشاره به واکسیناسیون استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور گفت: تقریبا تمامی استادان و کارکنان نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند؛ واکسیناسیون نوبت دوم آن دسته از افرادی که در نوبت اول، واکسن سینوفارم یا برکت دریافت کرده‌اند، احتمالا از هفته آینده آغاز خواهد شد. همچنین کسانی که واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند، هنوز ۲ ماه تا زمان تزریق نوبت دوم واکسنشان باقی مانده است.

به گزارش ایسکانیوز، مسئولان وزارت بهداشت وعده داده‌اند، با تسریع در روند واکسیناسیون دانشگاهیان، احتمالا از ابتدای مهرماه شاهد بازگشایی دانشگاه و آموزش ترکیبی در دانشگاه‌ها خواهیم بود. پیش از این قرار بود واکسیناسیون عمومی دانشجویان در آذرماه انجام شود.

نحوه انجام واکسیناسیون

به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دانشجو موظف است کد ملی، تاریخ تولد، و استان محل سکونت شماره همراه و انتخاب مرکز واکسیناسیون در شهر محل سکونت به علاوه تاریخ حضور را در سامانه وارد کند. در این مرحله پیامکی حاوی اطلاعات ثبت شده برای دانشجو از سوی سایت واکسیناسیون ارسال می‌شود، که باید آن را تا روز مراجعه ذخیره داشته باشند. همراه داشتن کارت ملی و کارت دانشجویی الزامی است.

در صورتی‌که دانشجویی کارت دانشجویی ندارد، پرینت انتخاب واحد (گزارش ۱۰۱) به جای آن ارائه کند. واکسیناسیون شامل تمامی دانشجویان مراکز و واحد هجده‌گانه دانشگاه پیام نور استان تهران می‌شود.

لازم به ذکر است، تعیین نوع واکسن مربوط به مرکزی است که دانشجو برای انجام واکسیناسیون انتخاب می‌کند. به این شیوه واکسیناسیون برای هر دانشجو در شهر محل سکونتش انجام می‌شود.

دانشجویان دانشگاه پیام نور استان ‌تهران برای ثبت نام واکسیناسیون باید به سایت وزارت بهداشت به آدرس http://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

واکسیناسیون دانشجویان طبق برنامه در حال انجام است

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در مورد واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه گفت: اسامی کلیه دانشجویان دانشگاه به تفکیک مقطع تحصیلی به سازمان امور دانشجویان اعلام و در سامانه ثبت شده و منتظر اعلام زمان از سوی این سازمان هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد هادی امین ناجی  معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور حفظ سلامتی دانشجویان را مهم ترین دغدغه دانشگاه عنوان کرد و افزود: پیگیری برای تسریع در روند دریافت واکسن قطعا انجام می شود و امید که به زودی بتوانیم کلیه دانشجویان را در سراسر کشور واکسینه کنیم.

در همین زمینه معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور گفت: واکسیناسیون همکاران اداری و علمی استان تهران و سازمان مرکزی از هفته آتی آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی،دکتر حسن علیزاده با عنوان اینکه مراتب ارسال فهرست اسامی کلیه همکاران علمی و اداری دانشگاه پیام نور در سراسر کشور به وزارت بهداشت از تیرماه صورت گرفته است، افزود: طبق پیگیری های اخیر تمامی اسامی در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت ثبت شده و واکسیناسیون طبق برنامه زمان بندی انجام می شود.

وی با عنوان اینکه روند واکسیناسیون در استانها متفاوت است تاکید کرد: کلیه اسامی همکاران علمی و اداری در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت ثبت و به استانها ابلاغ شده و دانشگاه پیام نور در هر استان باید ضمن هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان خود،سهمیه واکسیناسیون و زمان بندی لازم را دریافت و اعلام کند.

معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم اظهار داشت: خوشبختانه در دو استان در حال حاضر واکسیناسیون آغاز شده و امید که از هفته آتی در کل کشور اجرایی خواهد شد.


مطالب مرتبط


برچسب ها


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 16:15
کد مطلب : 5195
بازدید : 115 views
دیدگاه های مطلب "ثبت نام واکسن کرونا برای دانشجویان دانشگاه پیام نور‎"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021