دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

کنکور یکی از مهمترین مراحل زندگی جوانان امروزی محسوب می شود، گذر از این غول می تواند آنها را به تمام آرزوهایشان برساند و باقی ماندن پشت دردهای بسته آن، به منزله هدر رفتن تمام تلاش های انهاست. البته این تصور آنهاست و واقعیت چیزی جز این است!

به هر حال از سد کنکور باید گذشت، البته با تلاش سازمان آموزش و پرورش، سازمان سنجش و تعداد کم دانش آموزان، درگر رقابت در کنکور و قبولی د ران به اندازه قبل سخت نیست. امروزه شما می توانید حتی بدون کنکور به داشنگاه بروید.

اما موضوع امروز ما رفتن به دانشگاه بدون کنکور نیست، بلکه ما قصد داریم تا دانش آموزان را راهنمایی کنیم که چطور کارت اعتباری مربوط به علاقه مندی دانشگاه پیام نور را خریداری نموده و شماره سرایل آن را ثبت نمایند.

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاههایی با متقاضیان زیاد است. زیرا نحوه درست خواندن در این دانشگاه به صورت غیر حضوری است و بسیاری از افراد این سبک از تحصیل را به واسطه اشتغال یا خانه دار بودن، ترجیح می دهند.

پس اگر شما هم از ثبت نام دانشگاه پیام نور جا مانده اید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آیا تهیه کارت علاقه مندی پیام نور ضروری است؟

همانطور که می دانید ، کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار می شود که داوطلبان با شرکت در هر یک از این گروه های آزمایشی ، امکان انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی ، پیام نور و آزاد را خواهند داشت.

در واقع آزمون ورودی تمام دانشگاه های مذکور مشترک است اما برای انتخاب رشته در بعضی از دانشگاه ها مثل دانشگاه آزاد ، پیام نور و غیرانتفاعی باید هزینه مجزا نیز پرداخته شود یعنی داوطلبان علاوه بر آنکه باید هزینه ثبت نام کنکور سراسری را بپردازند ، می بایست کارت علاقه مندی دانشگاه مد نظر خود را نیز تهیه نمایند.

بدیهی است که در صورت عدم تهیه سریال علاقه مندی پیام نور ، اجازه ثبت رشته های این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته کنکور نخواهید داشت.

هزینه کارت علاقه مندی پیام نور

هزینه تهیه کارت علاقه مندی پیام نور توسط سایت سازمان سنجش به داوطلبان اطلاع داده می شود. همچنین در دفترچه راهنمای ثبت نام هزینه خرید کارت اعتباری دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه ها درج می شود.

در سال گذشته هزینه تهیه سریال علاقه مندی پیام نور ، ۱۳/۷۰۰ تومان بوده است که هر ساله مقداری بر این مبلغ افزوده می شود. برای امسال هنوز مبلغ دقیق ثبت نام تعیین نشده است و به محض اعلام سازمان سنجش ، در این مطلب به اطلاع شما داوطلبان عزیز می رسانیم.

نحوه خرید کارت علاقه مندی پیام نور

برای خرید سریال علاقه مندی دانشگاه پیام نور می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه فرمایید و از بخش سریال های ثبت نام ، سریال مربوط به این دانشگاه را انتخاب کرده و هزینه را بپردازید. بدین منظور وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و پس از ورود به بخش سراسری این سامانه ، گزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ را انتخاب نمایید.

  • سپس باید از منوی سمت راست صفحه بر روی لینک “خرید کارت” کلیک کنید.
  • در صفحه خرید کارت چند سریال ثبت نام را مشاهده می کنید که می بایست بر روی لینک “سریال علاقه مندی دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی ۱۴۰۱“ کلیک کنید.
  • پس از کلیک بر روی این لینک به صفحه ای هدایت خواهید شد که می بایست نام ، نام خانوادگی ، شماره ملی ، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت خود را درج کنید.
  • پس از درج اطلاعات فوق و انتخاب دکمه تایید و ادامه ، به درگاه پرداخت هدایت خواهید شد که می بایست اطلاعات کارت بانکی تان را درج نمایید.
  • اطلاعات کارت بانکی خود را شامل شماره کارت ، رمز دوم اینترنتی و … را درج کرده و دکمه پرداخت را بزنید.
  • با اتمام مراحل فوق ، پرداخت هزینه با موفقیت انجام خواهد شد و سریال اعتباری به شما ارائه می گردد.
  • این سریال را باید وارد فرم ثبت نام نمایید ضمن اینکه باید بند مربوط به علاقه مندی دانشگاه پیام نور فرم ثبت نام فعال شود.

زمان تهیه کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه پیام نور

برای تهیه کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه پیام نور دو بار به شما مهلت داده خواهد شد :

احتمالا این را هم بپسندید  چند سال میتوان پشت کنکور ماند – راهکار برای آنکه بیشتر پشت کنکور بمانید

مهلت اول

مهلت اول در زمان ثبت نام کنکور سراسری است که زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ از ۱۰ الی ۱۷ بهمن ماه می باشد. داوطلبان در این زمان می بایست به ازای هر یک گروه آزمایشی اصلی و شناور که شرکت می کنند یک کارت اعتباری تهیه نمایند ضمن اینکه برای دانشگاه پیام نور نیز باید به صورت مجزا سریال علاقه مندی خریداری شود.

مهلت دوم

مهلت دوم و آخرین فرصت تهیه کارت علاقه مندی دانشگاه پیام نور در زمان انتخاب رشته کنکور است و سازمان سنجش برای داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور موفق به تهیه کارت علاقه مندی نشده اند ، در زمان انتخاب رشته این فرصت را می دهد که تهیه کنند.

پس اگر شما هم به دلیل اطلاع نداشتن از این موضوع در زمان ثبت نام سریال علاقه مندی پیام نور را تهیه نکرده اید ، در زمان انتخاب رشته فرصت خواهید داشت که در سایت سنجش هزینه بپردازید و پس از خرید سریال علاقه مندی ، رشته های دانشگاه پیام نور را نیز وارد فرم انتخاب رشته کنکور خود کنید.

سوالات متداول

  • آیا خرید کارت علاقه مندی دانشگاه پیام‌ نور الزامی است ؟

خرید سریال علاقه مندی دانشگاه پیام نور فقط برای داوطلبانی الزامی است که قصد انتخاب رشته های این دانشگاه را نیز دارند.

  • هزینه خرید کارت علاقه مندی دانشگاه پیام نور چقدر است ؟

در سال گذشته هزینه خرید سریال علاقه مندی دانشگاه پیام نور ۱۳/۷۰۰‌ تومان بود که امسال مقداری افزایش خواهد یافت.

  • آیا برای تهیه سریال علاقه مندی دانشگاه پیام نور باید به سایت سنجش مراجعه کنیم ؟

بله ، سامانه تهیه سریال علاقه مندی دانشگاه پیام نور سایت سنجش است که مراحل نحوه خرید را ذر داخل این مطلب شرح دادیم.


مطالب مرتبط


برچسب ها


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 16:42
کد مطلب : 5356
بازدید : 4,052 views
دیدگاه های مطلب "خرید کارت اعتباری علاقه مندی پیام نور"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021