دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاههای پرطرفدار در کشور ماست. زیرا در تمامی رشته ها، اکثر کلاس ها به صورت نیمه حضوری و غالباً مجازی می باشد. به همین دلیل این دانشگاه، انتخاب بسیار مناسبی برای افراد شاغل و یا خانم های خانه دار است که فرصت زیادی برای سپری کردن در دانشگاه ندارند.

البته توجه به این نکته ضروری است که دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم است و مدرکی که در انتهای تحصیل به دانشجو ارائه می دهد دارای اعتیار بسیار بالایی است. همچنین دانشگاه پیام نور یک دانشگاه نیمه حضوری نیست و غالباً کلاسهایی به صورت حضوری و مجازی در آن تشکیل می شود.

یکی از دانشگاههای معتبر پیام نور، دانشگاه پیام نور اهواز است که امروز تصمیم داریم در ادامه این مطلب به معرفی کامل این دانشگاه بپردازیم. اما قبل از آن مختصری در رابطه با دانشگاه پیام نور برای شما صحبت خواهیم کرد.

دانشگاه پیام نور چگونه دانشگاهی است؟

دانشگاه پیام نور معتبر و مورد تایید وزارت علوم است

دغدغه بسیاری از متقاضیان ورود به دانشگاه پیام نور و شاید مهم ترین سوال در مورد پیام نور اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور است ، دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و دارای مدرک معتبر است ، دانشگاه پیام نور را حتی می توان گفت در جهان بدلیل آنکه یک ساختار استاندارد از لحاظ سیستم آموزشی دارد دارای اعتبار بالایی می باشد و برای ادامه تحصیل در خارج از کشور ایران نیز مدرک این دانشگاه مورد تایید بسیاری از دانشگاه های جهان است

براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمنا بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی ، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.

دانشگاه پیام نور دانشگاه غیر حضوری نیست

دانشگاه پیام نور دانشگاه نیمه حضوری یا غیر حضوری نیست ! در سال های اخیر دانشگاه پیام نور به سمت کلاس های بیشتر و مجازی شدن کلاس ها حرکت کرده است.بهتر بخواهیم بگوییم نه مثل دانشگاه های معمولی کلاس همیشه برگزار میشود نه مثل نیمه حضوری کلاس گاهی تا سالی می باشد یک چیزی مابین این دو !
نکته : کلاس های بیشتر به این معنی نیست که همیشه کلاس وجود دارد !

حضور در کلاس پیام نور اختیاری اجباری است

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد چرا اختیاری اجباری ؟ دلیل این موضوع که میگویم اختیاری اجباری این است که:حضور در کلاس های تئوری اختیاری می باشد دانشجو می تواند شرکت کند می تواند شرکت نکند(خلاصه این جمله هر جور مایل هستید!) اما اجباری بودن آن برای دروس عملی و آزمایشگاه می باشد حضور در کلاس این واحدها اجباری می باشد یعنی شما الزاما و حتما باید واحدهای عملی و آزمایشگاه ها را در کلاس درس حاضر شوید.

معرفی دانشگاه پیام نور اهواز

استان : خوزستان

آدرس : اهواز، اتوبان گلستان، انتهای بلوار پردیس

تلفن : ۰۶۱۳۳۳۲۹۹۶۲

ریاست دانشگاه

ریاست دانشگاه پیام نور اهواز برعهده آقای دکتر علیرضا اقبالی است که ایشان استادیار گروه اقتصاد دانشگاه پیام نور و متولد ۱۳۴۷ در شهرستان آبادان همچنین ایشان متاهل و دارای یک فرزند هستند.

سوابق تحصیلی :

لیسانس علوم اقتصادی از دانشگاه مازندران

فوق لیسانس اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی

دکتری اقتصاد از دانشگاه تهران

زمینه های مورد علاقه :

اقتصاد نفت و انرژی ،  اقتصاد کلان ( بویژه سیکلهای تجاری) ،
اقتصاد بخش عمومی(بویژه انتخاب عمومی)
،اقتصاد پولی( بویژه سیاستهای پولی) ، اقتصاد سیاسی ( بویژه اقتصاد سیاسی نفت).

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اهواز در سال ۱۳۹۹

گروه آزمایشی کد رشته محل رشته
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۶۰ آﻣﺎر
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۶۱ رﻳﺎﺿﻴﺎت و ﻛﺎرﺑﺮدﻫﺎ
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۶۲ ﻋﻠﻮم ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۶۳ ﻓﻴﺰﻳک
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۶۴ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰ ﺑﺮق
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۶۵ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰ ﭘﺰﺷﻜﻰ
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۶۶ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰ راه آﻫﻦ
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۶۷ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰ ﺷﻬﺮﺳﺎزی
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۶۸ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰ ﺷﻴﻤﻰ
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۶۹ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰ ﺻﻨﺎﻳﻊ
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۷۰ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰ ﻋﻤﺮان
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۷۱ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰ ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۷۲ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﭘﺮوژه
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۷۳ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰ ﻣﻌﻤﺎری
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۷۴ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰ ﻣﻜﺎﻧﻴک
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۷۵ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰ ﻣﻮاد و ﻣﺘﺎﻟﻮرژی
ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ ۱۴۶۷۶ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰ ﻧﻔﺖ
ﻋﻠﻮم ﺗﺠﺮﺑﻰ ۱۴۶۷۷ اﻗﺘﺼﺎد ﻛﺸﺎورزی
ﻋﻠﻮم ﺗﺠﺮﺑﻰ ۱۴۶۷۸ ﺗﺮوﻳﺞ و آﻣﻮزش ﻛﺸﺎورزی ﭘﺎﻳﺪار
ﻋﻠﻮم ﺗﺠﺮﺑﻰ ۱۴۶۷۹ زﻣﻴﻦ ﺷﻨﺎﺳﻰ
ﻋﻠﻮم ﺗﺠﺮﺑﻰ ۱۴۶۸۰ زﻳﺴﺖﺷﻨﺎﺳﻰ ﮔﻴﺎﻫﻰ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۸۱ ادﻳﺎن و ﻋﺮﻓﺎن
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۸۲ اﻗﺘﺼﺎد
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۸۳ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ و ﺗﻌﺎون
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۸۴ ﺗﺎرﻳﺦ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۸۵ ﺗﺎرﻳﺦ ﺗﻤﺪن ﻣﻠﻞ اﺳﻼﻣﻰ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۸۶ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﻨﺎﺳﻰ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۸۷ ﺟﻐﺮاﻓﻴﺎ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۸۸ رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻰ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۸۹ روزﻧﺎﻣﻪ ﻧﮕﺎری
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۹۰ زﺑﺎن و ادﺑﻴﺎت ﻋﺮﺑﻰ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۹۱ زﺑﺎن و ادﺑﻴﺎت ﻓﺎرﺳﻰ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۹۲ ﻋﻠﻢ اﻃﻼﻋﺎت و داﻧﺶ ﺷﻨﺎﺳﻰ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۹۳ ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﻴﺘﻰ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۹۴ ﻋﻠﻮم ﺳﻴﺎﺳﻰ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۹۵ ﻋﻠﻮم ﻗﺮآن و ﺣﺪﻳﺚ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۹۶ ﻋﻠﻮم ورزﺷﻰ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۹۷ ﻓﻘﻪ و ﻣﺒﺎﻧﻰ ﺣﻘﻮق اﺳﻼﻣﻰ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۹۸ ﻓﻠﺴﻔﻪ و ﻛﻼم اﺳﻼﻣﻰ
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۶۹۹ ﮔﺮدﺷﮕﺮی
ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻰ ۱۴۷۰۰ ﻣﺸﺎوره
ﻫﻨـﺮ ۱۴۷۰۱ ارﺗﺒﺎط ﺗﺼﻮﻳﺮی
ﻫﻨـﺮ ۱۴۷۰۲ ﻋﻜﺎﺳﻰ
ﻫﻨـﺮ ۱۴۷۰۳ ﻫﻨﺮ اﺳﻼﻣﻰ
زﺑﺎنﻫﺎی ﺧﺎرﺟﻰ ۱۴۷۰۴ زﺑﺎن و ادﺑﻴﺎت اﻧﮕﻠﻴﺴﻰ
زﺑﺎنﻫﺎی ﺧﺎرﺟﻰ ۱۴۷۰۵ ﻣﺘﺮﺟﻤﻰ زﺑﺎن اﻧﮕﻠﻴﺴﻰ

شرایط ثبت نام بدون کنکور

  • داشتن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید و یا گواهینامه پیش دانشگاهی (نظام سالی – واحدی یا ترمی – واحدی) و اخذ آن حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰، دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم یا داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  • داوطلبانی که در دوره روزانه دانشگاه های سراسری سال ۹۹ به صورت با آزمون یا بدون آزمون پذیرفته شده اند، تنها در صورت انصراف قطعی تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، می توانند فقط رشته های تحصیلی دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و مجازی در دوره پذیرش مهر ماه را انتخاب کنند اما برای پذیرش بدون کنکور بهمن ماه ۱۴۰۰، نیازی به انصراف از دانشگاه قبلی خود ندارند و با آن ها مانند دانشجوی انتقالی برخورد می گردد.
  • دانشجویان دوره روزانه (ورودی سال ۹۷ و قبل از آن) برای حضور در مرحله پذیرش مهر ماه ۱۴۰۰، می بایست تا تاریخ ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به انصراف قطعی خود از تحصیل اقدام کنند اما در پذیرش بهمن ماه، داوطلبان پذیرفته شده نیازی به انصراف ندارند و با آن ها مانند دانشجوی انتقالی برخورد خواهد شد.
  • دانشجویان نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان یا دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بین المللی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند، مجاز به نام نویسی در این مرحله از ثبت نام می باشند. لازم به ذکر است این دسته از داوطلبان می بایست در صورت پذیرش مهر ماه، از رشته قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی آن را به موسسه آموزش عالی مربوطه تحویل دهند اما همان طور که بیان شد، مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش، پذیرفته شدگان بدون کنکور بهمن ماه ۱۴۰۰ نیازی به انصراف از دانشگاه محل پذیرش قبلی خود ندارند و با آن ها مانند دانشجوی انتقالی برخورد خواهد شد.
  • هر یک از دانشجویان دوره های غیر روزانه که در دوره معافیت تحصیلی به سر می برند، جهت ثبت نام و انتخاب رشته در این دو مرحله (مهر یا بهمن ماه) می بایست واجد شرایط مربوطه مطابق با مقررات نظام وظیفه عمومی باشند.

مطالب مرتبط


برچسب ها

,


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 20:17
کد مطلب : 5152
بازدید : 974 views
دیدگاه های مطلب "دانشگاه پیام نور اهواز"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021