دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

دانشگاههای پیام نور به دلیل شرایط خاصی که برای دانشجویانشان فراهم می کنند، همواره یکی ار پرطرفدارترین دانشگاهها هستند. این دانشگاهها نیازی به حضور دانشجو ندارندو دانشجو به صورت غیر حضوری به تحصیل می پردازد، این شرایط خاص سبب شده که افراد شاغل، خانم های خانه دار و بسیاری درگیر از افراد که زمانی برای حضور در دانشگاه ندارند، تمایل به سمت دانشگاه پیام نور پیدا کنند. همین امر سبب شده که ما در بیشتر شهرهای استان های مختلف شاهد یک مرکز پیام نور یا همان فراگیر پیام نور باشیم. در این بین استان تهران به دلیل وسعت جمعیت خود، دارای مراکز پیام نور متعدد در شهرستان های خود می باشد. امروز به بررسی دانشگاه پیام نور مرکز دماوند خواهیم پرداخت. شهر دماوند منطقه ای کوهستانی است که در فاصله ۵۵ کیلومتری استان تهران واقع شده است. با معرفی دانشگاه پیام نور دماوند همراه ما باشید.

آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز دماوند

دانشگاه پیام نور مرکز دماوند یکی از مراکز دانشگاهی پیام نور است که در سال ۱۳۷۹ با پذیرش دانشجو در دو رشته تحصیلی جغرافیا و مترجمی زبان انگلیسی با ۳۴ دانشجو فعالیت خود را آغاز نمود. این مرکز دانشگاهی از بدو تاسیس با هدف پاسخگویی به نیازهای جامعه و ایجاد رضایت مندی و فراهم نمودن بسترهای لازم برای توسعه علمی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تلاش و فعالیتهای عمده ای با تاکید برسالم سازی تفکر اجتماعی داشته است .

هم اکنون این مرکز دارای حدود ۹۰۰۰ دانشجوی فعال در ۵۷ رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد (۳رشته)، کارشناسی (۵۱رشته) و کاردانی (۲رشته) می باشد .

این مرکز دانشگاهی با داشتن ۲۵ نفر عضو هیأت علمی تمام وقت یکی از برترین مراکز آموزشی استان به شمار می رود.

دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در حال حاضر دارای ۱۲۰۰۰۰ مترمربع (حدود ۱۲هکتار ) زمین است که مساحت کل ساختمانهای موجود ۷۱۳۰ مترمربع می باشد.

این مرکز دارای ساختمان اداری، ساختمان آموزشی، مجتمع چندمنظوره ورزشی و ساختمانهای در دست احداث فرهنگی و آزمایشگاه می باشد.

از جمله امکانات رفاهی جهت دانشجویان نیز می توان به نمازخانه، کتابخانه، سلف سرویس با سیستم اتوماسیون تغذیه، مرکز مشاوره، ۱۲ باب آزمایشگاه و کارگاه، سایت اینترنت پرسرعت دانشجویی، گلخانه و… اشاره کرد.

ضمنا تاکنون در حدود ۱۶۰۰ نفر در مقاطع مختلف از این مرکز دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند.

دانشگاه پیام نور دماوند دارای یک ساختمان اداری به متراژ ۲۶۰۰ مترمربع، ساختمان آموزشی ۲۱۷۰ مترمربع، سوله ورزشی ۲۵۰۰ مترمربع می باشد. از فضاهای در دست احداث این مرکز می توان به ساختمان فرهنگی با ۲۳۰۰ مترمربع زیربنا و بنای سردرب دانشگاه به متراژ ۸۰ مترمربع اشاره کرد. این مرکز دارای آشپزخانه به متراژ   ۸۰ مترمربع نیز می باشد. امکاناتی نظیر کتابخانه با بیش از ۸۰۰۰ جلد کتاب فارسی ولاتین ، نمازخانه به متراژ ۱۵۰ مترمربع ، غذاخوری خواهران و برادران ، سایت اینترنت پرسرعت کارشناسی و کارشناسی ارشد.

کارگاه جغرافیا : برای دانشجویان رشته جغرافیا و نیز دروس رشته هایی که نقشه کشی وگرافیک دارند در این کارگاه برگزار می شود که بیشتر وسایل آن خریداری و در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

لابراتوار زبان: برای رشته مترجمی زبان می باشد که این کارگاه درسال ۸۶ تاسیس ومورد بهره برداری دانشجویان قرار گرفته است.

آزمایشگاه فیزیک پایه ۱ و فیزیک پایه ۳: برای کلیه رشته هایی که دروس آزمایشگاهی فیزیک راداشته باشند. درسال ۸۹ آزمایشگاه فیزیک پایه ۱و۳ تجهیز دوباره شد واقلام مورد نیاز کامل گردید.

آزمایشگاه فیزیک پایه ۲: برای رشته های مربوط به فیزیک وکلیه رشته هایی که درس آزمایشگاهی مربوطه را دارند که در حد مطلوب برای برگزاری کلاس می باشد.

آزمایشگاه فیزیک جدید واپتیک: این آزمایشگاه نیز در سال ۸۶ تجهیز و برای بهره برداری آماده شد.در سال ۸۹ نیز وسایل وتجهیزات جدید خریداری و برای استفاده دانشجویان در این آزمایشگاهها قرار گرفت.

آزمایشگاه گیاه شناسی و زیست شناسی:که در سال ۸۹ تجهیز اولیه شده و در اختیار دانشجویان کلیه رشته های کشاورزی وزیست شناسی قرار گرفته است و تجهیزات مورد نیاز دیگر این آزمایشگاه نیز در سال ۹۱ تهیه شده و مورد استفاده قرار گرفت.

آزمایشگاه شیمی: تجهیز آزمایشگاهها از سال ۸۸ تاکنون و برگزاری کلیه آزمایشگاههای شیمی و همچنین برگزاری آزمایشگاههای شیمی واحدهای شرق استان تهران.

آزمایشگاههای (ریز پردازنده و معماری) خرید وسایل الکترونیکی، نصب برد مخصوص جهت استفاده ساده دانشجویان از انواع خازن ها ودیودها ومقاومت ها

آزمایشگاه شبکه: ایجاد شبکه کامپیوترها وآشنایی دانشجویان با وسایل از قبیل انواع داکت ها، سیم ها، سوئیچ ها، هاب، سرور وچگونگی سوکت زدن وایجاد یکlan

آزمایشگاه سیستم عامل: آشنایی دانشجویان با سیستم عامل های روز دنیا از قبیل mac-linux- windows- unix- سیستم عامل های موبایل- آندروید، سیمبیان و مقایسه این سیستم عامل ها با یکدیگر.

آزمایشگاه پایگاه داده: بررسی مختصری برروی زبان sql ویادآوری نکاتی در این مورد وسپس اجرای برنامه های بانک اطلاعاتی وهمچنین بررسی تیونینگsql

آزمایشگاه کامپیوتر: این آزمایشگاه اولین آزمایشگاه رشته کامپیوتر می باشد وآشنایی با سخت افزار کامپیوتر واسمبل کردن وهمچنین آشنایی با officeدر دستور کار قرار می گیرد.

آزمایشگاه مدارهای منطقی (الکترونیکی،منطقی،الکترونیکی)آشنایی دانشجویان با انواع خازن،مقاومت هاوچگونگی برقراری یک مدار بروی برد ومحاسبه انواع فرمولها ودیدن سیگنال ها برروی دستگاه

آزمایشگاه زمین شناسی :

آزمایشگاه زمین در سال ۹۱ راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت ضمناً لوازم و تجهیزات آزمایشگاه زمین شناسی خریداری شده از ۲ سال قبل آغاز شده یود.

لازم به ذکر است خرید تجهیزات جدید برای آزمایشگاههای شیمی، فیزیک، زمین شناسی و زیست شناسی در دست اقدام می باشد.

رشته های فعال در دانشگاه پیام نور دماوند

مقطع کارشناسی:
علوم انسانی:
حقوق، تاریخ، حسابداری،علوم اجتماعی (پژوهشگری علوم اجتماعی)،علوم اقتصادی،مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت جهانگردی، مدیریت دولتی، الهیات (علوم وقرآن وحدیث، تاریخ فرهنگ تمدن اسلامی، فلسفه وکلام اسلامی، فقه و مبانی حقوق)، علوم سیاسی، آب وهواشناسی،جغرافیا (انسانی وشهری) جغرافیا وبرنامه ریزی شهری وروستایی، اقلیم شناسی، علوم تربیتی(مشاوره وراهنمایی، برنامه ریزی و مدیریت آموزشی، پیش دبستانی و دبستانی) ،روانشناسی، مترجمی، زبان وادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، ، زبان و ادبیات عرب، ارتباط تصویری، عکاسی، روزنامه نگاری.

علوم پایه:
علوم کامپیوتر،ریاضی (محض وکاربردی)، آمار، ریاضیات و کاربردها، آمار و کاربردها، فیزیک(جامد وهسته ای)، شیمی(محض وکاربردی)، زیست شناسی(عمومی و گیاهی)، زمین شناسی

فنی – مهندسی:
مهندسی کامپیوتر(نرم افزار)، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی صنایع، مهندسی مدیریت پروژه، مهندسی کشاورزی (ترویج وآموزش کشاورزی، آب و خاک، اقتصاد کشاورزی ،علوم صنایع غذایی، مدیریت و آبادانی روستاها، ماشینهای کشاورزی و مکانیزاسیون، منابع طبیعی-محیط زیست )، مهندسی شیلات( تکثیر وپرورش آبزیان).

مقطع کارشناسی ارشد :
MBA ، ادبیات فارسی، زمین شناسی (چینه شناسی و فسیل شناسی)

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور دماوند

دانشگاه پیام نور مرکز دماوند (دانشگاه و موسسه آموزش عالی) در دماوند و خیابان اسب چران واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی استادیوم ورزشی تختی، نانوایی بربری بنیاد، ایستگاه تاکسی تهران و گیلاوند، اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند و دیزی سنگی ملک سین قرار گرفته است.

دماوند، خیابان دانشگاه، جنب میدان بسیج – کد پستی: ۳۹۷۱۱۸۹۴۵۱

تلفن دانشگاه پیام نور مرکز دماوند
۲۶- ۷۶۳۲۰۴۲۱

۲۲- ۷۶۳۲۸۱۱۸

شماره دورنگار دانشگاه پیام نور مرکز دماوند : ۷۶۳۲۸۱۱۷

آدرس پست الکترونیکی دانشگاه: info@damavand.tpnu.ac.ir و damavandpnu@ymail.com

آدرس پست الکترونیکی ریاست دانشگاه: yourdkhani.pnu@gmail.com


مطالب مرتبط


برچسب ها

, ,


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 9:50
کد مطلب : 5227
بازدید : 164 views
دیدگاه های مطلب "دانشگاه پیام نور مرکز دماوند"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021