مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: : یکی از مشکلات در کشور تاخیر در شروع یک برنامه و تعجیل در پایان آن است، برنامهریزی آموزشی موضوع مهمی است و برنامهریزی در هر آموزشی به منزله قلب آن است و اگر در مساله آموزش روی برنامهریزی کار کنیم، به نتیجه خواهیم رسید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر زارع در نخستین مصادیق ملی برنامه ریزی و تحول آموزشی که در قم برگزار شد، افزود: در همه جوامع، آموزش عالی سه وظیفه آموزش، پژوهش و خدمات پژوهشی را بر عهده دارد، دانشگاههای کشورمان بیشتر به بحث آموزش پرداختند و کمتر به مساله پژوهش ورود کردند.
مدیرکل دفتر برنامهریزی آموزشی دانشگاه پیام نور افزود: مدیران در برنامهریزی فرآیندمحور دغدغه نتیجه را ندارند، پیش فرض آنها این است که اگر به صورت فرآیندی عمل کنیم، در نهایت به نتیجه خوبی خواهیم رسید، اما در برنامهریزی برآیندمحور مدیران تلاش خواهند کرد که زودتر به نتیجه برسند.
زارع با اشاره به ضرورت توجه به برنامهریزی فرآیندمحور در کشور گفت: باید این شیوه برنامهریزی را دنبال کنیم و برنامهریزی آموزشی در دانشگاههای کشورمان هم باید پروسه و جریان درست باشد، همچنین در نظام تعلیم عالی، رسانهها و فناوریها اهمیت زیادی دارند.
وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاههای بزرگی است که باید در کشور نقش داشته باشد، دانشگاه پیام نور ۴۰۰۰ عضو هیأت علمی دارد و در برنامهریزی آموزشی در این دانشگاه سعی کردیم که اهداف کوتاه مدت و بلندمدت را با هم داشته باشیم و براساس این اهداف در دانشگاه پیام نور حرکت کردیم.
مدیرکل دفتر برنامهریزی آموزشی دانشگاه پیام نور افزود: در محتوای آموزشی این دانشگاه تغییر و تحول صورت گرفته است و دانشگاه پیام نور در حال پیادهسازی سیاستهای کلان وزارت علوم است.
وی ادامه داد: امسال بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی سال اولی در سطح دانشگاه پیام نور داشتیم که تمام تلاش ما این است که این دانشجویان با حداکثر کیفیت از این دانشگاه فارغالتحصیل شوند.
زارع با اشاره به برگزاری همایش یادگیری الکترونیکی اظهار کرد: این همایش در اسفندماه در دانشگاه پیام نور برگزار میشود، بحث یادگیری الکترونیکی اهمیت زیادی دارد و در دانشگاه پیام نور به این بحث توجه زیادی میشود و علاقه مندان میتوانند در همایش یادگیری الکترونیکی شرکت کنند.