دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس یکی از مقاطع عالی تحصیلی در ایران است که در سالهای اخیر داوطلبان و متقاضیان بیشماری دارد. معمولاً دانشجویان پس از اتمام مقطع لیسانس برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد خود را اماده می کنند یا افراد شاغل متناسب با وضعیت شغلی خود و میل به پیشرفت این تصمیم را می گیرند که برای ادامه تحصیل در مقع کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

خوشبختانه در کشور ما هر سال آزمون کارشناسی ارشد برای سه نوع دانشگاه دولتی، آزاد و پیام نور برگزار می گردد و دانشجویان می توانند متناسب با شرایط خود هریک از این سه دانشگاه را انتخاب نمایند و در آزمون ورودی آنها شرکت نمایند.

این روزها، روزهای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد است. به همین دلیل تصمیم داریم تا یک راهنمای کامل و جامع برای متقاضیان ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاههای پیام نور ارائه نماییم. تا این عزیزان بتوانند به راحتی نسبت و با داشتن اطلاعات لازم، نسبت به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ اقدام نمایند. با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به منظور اعلام علاقه مندی خود می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با پشت سر گذاشتن مراحل ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱​ اطلاعات فردی و تحصیلی خود را در فرم اینترنتی مربوطه وارد نمایند.

هر چند سازمان سنجش با انتشار فرم پیش نویس ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور آگاهی داوطلبان را افزایش داده و باعث تسهیل در روند ثبت نام این آزمون می شود اما به دلیل خطاهای احتمالی، بر آن شدیم با انتشار این مقاله متقاضیان را با نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ آشنا کنیم .

مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

آن دسته از داوطلبانی که در مرحله اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد موفق به کسب رتبه قبولی نشده یا به هر دلیلی در این آزمون حضور نداشته اند می توانند با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ شانس خود را برای ادامه تحصیل در رشته محل های این دانشگاه بیازمایند.

البته نا گفته نماند که سازمان سنجش تصمیم به لغو برگزاری آزمون ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور را داشته، اما با پیگیری های این دانشگاهف مجددا شاهد ثبت نام این فرایند از ۱۰ اسفند ماه هستیم.

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ از ۱۰ تا ۲۰ اسفند می باشد.

داوطلبان برای ثبت نام در این آزمون کافی است پس از اطلاع از زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ مراحل زیر را طی کنند.

  • ۱مراجعه به سایت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰

 کلیه فرایندهای این آزمون از ثبت نام گرفته تا اعلام نتایج به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می شود.

  • ۲دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱​ و مطالعه دقیق آن

 با توجه به این که شرکت در هر آزمون تابع قوانین و ضوابط خاصی می باشد داوطلبان قبل از هر چیز باید شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ را مورد بررسی قرار داده و با آگاهی کامل مراحل بعدی را طی کنند.

  • ۳آماده نمودن مدارک لازم برای ثبت نام

 به همراه داشتن مدارک فردی و تحصیلی در این مرحله باعث تسریع در روند ثبت نام و کاهش اشتباه و خطا در درج اطلاعات ثبت نامی می شود.

  • ۴پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱​

داوطلبان به منظور تامین هزینه های آزمون می بایست با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب مبلغی را پرداخت نمایند.

  • ۵تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام

 این فرم شامل اطلاعات فردی و تحصیلی داوطلب است که سازمان سنجش بر این اساس مقدمات لازم برای برگزاری آزمون را فراهم می کند.

  • ۶دریافت کد پیگیری ثبت نام

 در انتهای مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ یک کد پیگیری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که نشان دهنده تکمیل فرایند ثبت نام می باشد . متقاضیان می بایست این کد را تا مرحله اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نزد خود نگه دارند.

کاربرد فرم پیش نویس ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

سازمان سنجش به منظور رفاه حال داوطلبان و عدم بروز خطا و اشتباه در درج اطلاعات ثبت نامی، فرم پیش نویسی در انتهای دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور قرار داده که متقاضیان می توانند قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل فرم اینترنتی اطلاعات خود را در این قسمت وارد نمایند.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید :

بخش اول ( ۱ ) فرم پیش نویس ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر ۱۴۰۰ شامل اطلاعات فردی داوطلبان و نوع سهمیه آن ها می باشد.

بخش دوم ( ۲ ) به بررسی اطلاعات تحصیلی داوطلب می پردازد.

در بخش سوم ( ۳ ) داوطلبان می بایست رشته امتحانی مورد نظر را به همراه رشته محل های مورد علاقه خود به ترتیب اولویت وارد نمایند . از این رو می توان گفت مرحله مجزایی تحت عنوان انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور وجود نداشته و داوطلبان انتخاب های خود را در همین مرحله ثبت می کنند.

بخش انتهایی ( ۴ ) فرم نیز اطلاعات تماس داوطلب را نشان می دهد.

مشاوره نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

با توجه به اهمیت ثبت اطلاعات صحیح در فرم اینترنتی ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به داوطلبان توصیه می کنیم حتما از فرم پیش نویس این آزمون استفاده نموده و اطلاعات فردی و تحصیلی خود را با توجه به مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ درج نمایند.

آن دسته از داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ می باشند نیز می توانند ضمن اطلاع از زمان ثبت نام این آزمون ، آمادگی لازم را کسب نموده و شانس خود را در رشته محل های سایر دوره های کارشناسی ارشد هم بیازمایند.

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۱

افراد برای شرکت در این آزمون می بایست دارای شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور باشند که در ادامه ضوابط عمومی و اختصاصی به ترتیب شرح داده شده است.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از دین های مورد قبول جمهوری اسلامی ایران
  • عدم عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم فساد اخلاقی و عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • متناسب بودن توانایی جسمانی با رشته انتخابی

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد.
  • دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی چنانچه بتوانند تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شوند، می توانند در این آزمون شرکت نمایند.
  • هر داوطلب می تواند حداقل ۱ و حداکثر ۴۰ کد رشته محل را فقط از یک رشته / گرایش امتحانی انتخاب کند.
  • داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگری لازم است با مراجعه به ارگان های ذیربط، کد پیگیری ۱۲ رقمی را دریافت و آن را در فرم ثبت نام وارد نمایند.
  • داوطلبان آقا باید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی جهت ثبت نام نداشته باشند و دارای کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از خدمت باشند.

مطالب مرتبط


برچسب ها


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 16:16
کد مطلب : 5274
بازدید : 337 views
دیدگاه های مطلب "راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد پیام نور ۱۴۰۱"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021