دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

مهلت ثبت نام دانشجویان متقاضی برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ اسفند ماه تعیین شده بود. اما با جا ماندن بسیاری از متقاضیان از فرایند ثبت نام، این مهلت تا ۲۵ اسفند ماه تمدید شد.

در این بازه زمانی، متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سامانه ساطمان سنجش مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. دانشگاه فراگیر پیام نور با دانشگاه سراسری پیام نور در مواردی بسیار جزیی تفاوت هایی دارند. اما دانشگاه پیتم نور عموماً به دلیل مجازی بودن و غیر حضوری بودن متقضیان بسیاری در بین شاغلین و خانه دار ها دارد. با بررسی جزییات تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور و بررسی دقیق تر تفاوت دانشگاه فراگیر پیام نور با دانشگاه سراسری پیام نور، همراه ما باشید.

تمدید مهلت ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

محسن حیدری، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور، گفت: پیرو اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور و انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور سال۱۴۰۱ (نوبت بیست و دوم)، به منظور فراهم شدن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا ۲۰ اسفندماه برای ثبت نام اقدام نکرده‌اند، مهلت ثبت نام تا پایان روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه تمدید شد.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند درمهلت مقرر پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www. sanjesh. org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور نمایند.

وی یادآور شد: آن دسته از متقاضیانی که قبلاً ثبت نام خود را تکمیل و کدرهگیری دریافت کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند.

راهنمای ثبت نام

هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ کند و متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن شخصا به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

به متقاضیان توصیه شده است که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) در روز جمعه مورخ ۲۴ تیر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. متقاضیان لازم است که از روز سه‌شنبه ۲۱ تیر تا روز پنجشنبه مورخ ۲۳ تیر با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

با توجه به تأثیر ۲۰ درصدی معدل دوره‌ کارشناسی، اکیداً توصیه شده استد که متقاضیان، معدل دوره کارشناسی خود را با دقت درج نمایند. شایان ذکر است که معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آنها تأثیر ۲۰ درصدی در نمره کل متقاضیان خواهد داشت.

همچنین متقاضیانی که در زمان دریافت کارت شرکت در آزمون در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شوند، می بایست در مرحله پرینت کارت با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات کارت، نسبت به اصلاح و درج معدل کارشناسی خود اقدام کنند.

مراحل ثبت نام

علاقه مندان به شرکت در پذیرش فراگیر ارشد پیام نور بایستی در یک آزمون داخلی که از منابع دروس و کتب ترم اول کارشناسی ارشد رشته مربوطه مطرح می گردد، شرکت نمایند و در صورتی که موفق به اخذ امتیاز و نمرات لازم شوند، می توانند تحصیلات خود در را در این مقطع آغاز نمایند. متقاضیان می بایست پس از پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۱ فرم نام نویسی و انتخاب رشته خود را تکمیل کنند که مراحل آن به شرح زیر می باشد.

ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و کلیک بر روی گزینه “پیام نور”
انتخاب لینک “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال ۱۴۰۱ (نوبت بیست و دوم)”
فشردن گزینه “خرید کارت” و کلیک بر روی دکمه “آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال ۱۴۰۱ (نوبت بیست و دوم)” و سپس انتخاب کلید “تایید و ادامه”
وارد کردن اطلاعات خواست شده و مجددا کلیک بر روی گزینه “تایید و ادامه” و دریافت “شماره پیگیری پرداخت“
فعال نمودن گزینه “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام” و انتخاب دکمه “ادامه روند پرداخت”
وارد کردن اطلاعات بانکی و کلیک بر روی گزینه “پرداخت” سپس دریافت سریال ۱۲ رقمی ثبت نام
بازگشت مجدد به صفحه اول و خرید “کارت اعتباری” و اخذ کد پیگیری ثبت نام

توجه داشته باشید که ثبت نام شما زمانی انجام شده است که سامانه کدپیگیری به شما ارائه دهد، در غیر این صورت می بایست مجددا به وارد نمودن اطلاعات خود و ثبت آن ها بپردازید.

تفاوت ارشد فراگیر پیام نور و ارشد سراسری پیام نور

همانطور که می دانید دانشگاه پیام نور از طریق ۲ آزمون به پذیرش دانشجو در مقطع ارشد می پردازد که بین این دو آزمون و نحوه پذیرش آن فرق هایی وجود دارد که به شرح ذیل می باشد:

  1. فرق بین منابع امتحانی آزمون های فراگیر و سراسری
  2. فرق بین ترم های ورودی به دانشگاه

مزیت های دانشجویان ارشد فراگیر نسبت به ارشد سراسری

با توجه به تغییرات اخیر در نحوه پذیرش و فارغ انتحصیلی دانشجویان فراگیر صورت گرفته مزیت های محسوسی نسبت به دانشجویان سراسری به شرح ذیل پیدا کرده اند.

  • یکسان سازی مدارک : عنوان فراگیر از روی مدارم حذف شده است و مانند دانشجویان سراسری مدرک یکسان پیام نور دریافت می کنند ( از سال ۸۶ به بعد مدارک یکسان شد)
  • یکسان سازی شهریه ها : شهریه دانشجویان فراگیر از اول سال تحصیلی جدید با دانشجویان سراسری یکسان شده است ( سال های قبل شهریه دانشجویان فراگیر بیشتر بوده)
  • یکسان بودن کلاس های درسی : دانشجویان فراگیر در برخی از دروس با دانشجویان سراسری بر سر یک کلاس می نشینند.
  • شروع تحصیل از ترم دوم : دانشجویان فراگیر از ترم دوم تحصیلی دانشجو شده و به تحصیل در مقطع ارشد مشغول خواهند شد.
  • مطالعه مفید دروس کنکوری : مطالعه ای که دانشجویان فراگیر برای آمادگی کنکور فراگیر می کنند درواقع همان مطالعه ترم اول دانشجویی هست که کاملا مفید برای زمان مطالعه برای دروس ارشد بوده است.
  • هزینه کمتر نسبت به سراسری : چون دانشجویان فراگیر شهریه کمتری در ترم اولشان ( منظور دانشپذیری که شهریه آن نصف است ) می پردازند به نصبت هزینه کمتری در طول تحصیلشان می پردازند ( منظور هزینه استاندارد می باشد)

با توجه به فرق ها مزیت دانشجویان ارشد فراگیر بهترین روش برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد پیام نور روش فراگیر می باشد.


مطالب مرتبط


برچسب ها

,


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 16:56
کد مطلب : 5284
بازدید : 285 views
دیدگاه های مطلب "مهلت ثبت نام فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور‎"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021