شنبه , ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

نقش عمده دانشگاه پیام نور در جذب دانشجو در دانشگاههای دولتی

دانشگاه پیام نور نقش عمده ای در جذب دانشجو در دانشگاههای دولتی دارد

نشست هم اندیشی “دکتر احمد علی پور” معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور با اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر” احمدعلی پور”معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور در جمع اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان با بیان اینکه دانشگاه پیام نور از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است؛اظهار داشت:۵۴درصد ظرفیت کنکورامسال به دانشگاه پیام نور اختصاص یافته است.

دکتر علی پور گفت:برای نخستین بار فروش آنلاین کتاب برای دانشگاهیان پیام نور در سال جاری انجام می شود و با تصویب هیات رئیسه نسخه صوتی و نسخه موبایلی کتاب های دانشجویان را تهیه می کنیم.

وی بابیان اینکه در ۱۵مهرماه فراخوان تالیف کتاب توسط اساتید این دانشگاه داده می شود؛از افزایش حق الزحمه نگارش کتاب خبرداد.

دکتر علی پور با اشاره به جایگاه پژوهش در فعالیت های علمی در دنیا ؛اظهار داشت:بایستی آزمایشگاها و کتابخانه ها بصورت شبانه روزی در اختیار دانشجویان و پژوهش گران قرار گیردو علم باید به ثروت تبدیل شود.

وی با اشاره به کمبود آزمایشگاه وکتابخانه گفت:متاسفانه در کشور به پژوهش به عنوان موضوعی هزینه بر نگاه می کنند.

دکتر علی پور افزود:بایستی دانشگاه ها به سمت پژوهش محوری و کار آفرینی و فناوری محوری پیش روند.

وی با بیان اینکه درصدی قابل توجه از گرنت ،جذب نمی شود؛خاطرنشان کرد:به گرنت های گروهی توجه کرده ایم که باعث ایجاد هسته های پژوهشی در گروه ها می شود.

علی پور گفت:گرنت ها بایستی به مباحث و طرح های نیاز محور و ارتباط با صنعت و جامعه بروند تا درآمدزایی حاصل گردد.

وی برتشکیل شرکت های دانش بنیان و تسهیل شرایط تشکیل آنها با اعطای تسهیلات بلاعوض و یا کم بهره تاکید کرد و گفت:دانشگاه ها می توانند ۴۹درصد سهام آنها را داشته باشند.

علی پور از راه اندازی سامانه ای در زمینه ثبت اختراعات خبرداد و گفت:از دانشجویان در این بخش حمایت می کنیم و بخشی از هزینه های سفر آنها را در این بخش تامین می کنیم.

وی از برنامه های حمایتی این دانشگاه برای اعضای هیأت علمی خبر داد و گفت:تمام فعالیت های پژوهشی در آیین نامه فعالیت های علمی قرار گرفته است و تا۵۰درصد موظفی اعضای هیأت علمی می تواند در این بخش محاسبه شود.

وی از افزایش ۴۰درصدی اعتبارات در بخش آزمایشگاه های این دانشگاه خبر داد و گفت:از طرفی با شبکه های ملی آزمایشگاه های کشور برای استفاده هیأت علمی از آزمایشگاه ها تفاهمنامه داریم.

علی پور گفت:مجوز بکار گیری نیروی انسانی متخصص برای آزمایشگاه ها اخذ شده است که پس از طی مراحل قانونی، اقدامات اداری در این خصوص ایجاد می شود


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 14:12
کد مطلب : 1666
بازدید : 395 views
دیدگاه های مطلب "نقش عمده دانشگاه پیام نور در جذب دانشجو در دانشگاههای دولتی"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021