جمعه , ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

635508865581979894

اصغر ابوالحسنی ظهر پنجشنبه در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اعضای هئیت علمی وکارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور استان لرستان اظهار داشت: در یک برهه زمانی هدف از گسترش رشته ها و واحدهای دانشگاه پیام نور شکستن سد کنکور بود ولی اکنون آن دوره سپری شده وبه یک مقطع بالاتر یعنی ارتقاء کیفی دانشگاه پیام نور رسیده ایم.

وی ارتقاء سطح علمی دانشگاه ها را نیازمند وجود چند شاخصه مهم دانست و بیان داشت: وجود اساتید و هئیت علمی توانمند یکی از این شاخص ها بوده بنابراین بایستی مسیر برای ادامه تحصیل هئیت علمی دانشگاه های پیام نور کشور هموار شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های مهم دانشگاه پیام نور محتوا محور بودن آن است عنوان کرد: برای ارتقاء این شاخصه مهم لازم است کیفیت ومحتوای کتاب های دانشگاه پیام نور بالاتر رود.

ابوالحسنی افزود: در حال حاضر کتاب های دانشگاه پیام نور منبع کتاب های درسی بسیاری از دانشگاه های کشور است واین یک افتخار بزرگ برای دانشگاه بوده ولی در بسیاری از رشته ها نیاز است کتاب های این دانشگاه اصلاح شوند.

وی ارتقاء تجهیزات، امکانات و زیرساخت ها را از دیگر شاخصه های مهم برای ارتقاء سطح علمی دانشگاه ها دانست و اظهار داشت: پروژه هایی که امروز در حوزه دانشگاه پیام نور استان لرستان افتتاح می شوند عمدتا پرو‍ژه های آزمایشگاهی وزیرساختی بوده که از الزامات ارتقاء کیفی سطح دانشگاه ها هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور کشور بیان داشت: یکی دیگر از شاخصه های ارتقاء سطح علمی دانشگاه ها نسبت استاد به دانشجو است که در دانشگاه پیام نور این نسبت راضی کننده بوده ولی نحوه توزیع آن نامناسب است.

ابولحسنی ادامه داد: حدود ۸۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه های پیام نور کشور مشغول به تحصیل هستند که اگر چهار هزار نفر عضو هئیت علمی در این دانشجو مشغول تدریس باشند نسبت استاد به دانشجو یک ۲۰۰ ام خواهد بود و این درحالی است که استاندارد این نسبت در دنیا برابر یک ۲۵۰ ام است.

وی عنوان کرد: دانشگاه پیام نور بدنبال این است که با همکاری وزارت علوم مجوز مجری گری برخی رشته های دانشگاهی را به استان ها واگذار کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور کشور گفت: یکی از افتخارات دانشگاه پیام نور قبولی بالای دانشجویان آن در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بوده ولی ما هنوز به این میزان راضی نیستیم و درصدد هستیم این امر را تقویت کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 13:30
کد مطلب : 1204
بازدید : 398 views
دیدگاه های مطلب "ارتقای سطح کیفی دانشگاههای پیام نور در کشور ضروری است"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021