سه شنبه , ۱ خرداد , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

13920406153752833758023

رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه:
امکان نقل و انتقال دانشجویان پیام نور در کرمانشاه فراهم شد
خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های انجام شده ثبت‌نام بدون آزمون در مقطع کارشناسی برای داوطلبان پیام نور در کرمانشاه و نیز امکان نقل و انتقال دانشجویان در هر نقطه از استان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بهمن سعیدی‌پور در نشست خبری که امروز پیرامون عملکرد دانشگاه پیام نور در کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی دولتی با سبک مدرن به شکل گسترده و در قالب ۵۰۰ مرکز و واحد در ۳۱ استان کشور فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه از امکان تغییر رشته برای دانشجویان مقطع کارشناسی در این دانشگاه خبر داد و افزود: با موافقت وزارت علوم امکان تغییر رشته پس از گذراندن ۱۲ واحد و داشتن معدل حداقل ۱۴ برای دانشجویان استان کرمانشاه و نیز امکان جابجایی دانشجویان در هر نقطه از استان فراهم شده است.

سعیدی‌پور با بیان اینکه ۱۴ واحد پیام نور در استان کرمانشاه وجود دارد گفت: با اقدامات انجام شده مقرر شد که دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی برای گذراندن امتحانات در محل دلخواه خود حضور داشته باشند که این فرآیند از طریق مراجعه به سیستم دانشگاه پیام نور امکان‌پذیر است.

وی از ایجاد چندین رشته کارشناسی‌ارشد در دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر رشته‌های جغرافیای سیاسی در شهرستان اسلام‌آباد غرب و روانسر ایجاد شده و مجوز لازم برای ایجاد رشته زبان و ادبیات عربی در مقطع کارشناسی‌ارشد در شهرستان جوانرود اخذ شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی‌ارشد افزود: مجوز لازم برای ایجاد این رشته با گرایش برنامه‌ریزی آموزشی در مرکز پیام نور کرمانشاه گرفته شده و در دست انجام است.

سعیدی‌پور افزود: از جمله رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دست اقدام شیمی، زیست، کتابداری، علوم اطلاعات و تاریخ است که پیگیری‌های لازم انجام شده و اقدامات تکمیلی برای ایجاد رشته‌ زبان‌شناسی و ریاضی در مقطع کارشناسی‌ارشد در شهرستان اسلام‌آباد غرب و نیز رشته جغرافیا در پاوه انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر ۶ پروژه با اعتبارات میلیاردی و میانگین رشد ۳۵درصدی در استان وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود این ۶ پروژه تا مهر ماه سال آینده به بهره‌برداری برسند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه پیرامون منابع مالی پروژه‌های عمرانی این دانشگاه گفت: ۳ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری به این استان برای احداث و تکمیل پروژه‌های پیام نور استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

سعیدی‌پوراز بهره‌برداری پروژه محوطه‌سازی مرکز پیام نور کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: این پروژه که در گذشته معضل دانشگاه بود با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان در مراحل پایانی کار قرار دارد و فرآیند کاری از جمله سیستم دفع فاضلاب و محوطه‌سازی انجام شده و تا چند روز آینده در صورت مساعد بودن هوا به طور کامل به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۱۶۰۰ مدرس حق‌التدریسی در تمام دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه وجود دارد گفت: بیش از ۳۰هزار دانشجو در ۱۴ واحد پیام نور استان مشغول به تحصیل هستند و سال گذشته از مجموع ۱۸هزار فارغ‌التحصیل این دانشگاه ۴هزار نفر در دوره‌های کارشناسی‌ارشد در دانشگاه‌های معتبر پذیرفته شدند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه سیاست این دانشگاه پرهیز از تنش و ناآرامی است خاطرنشان کرد: مستنداتی پیرامون ماجرای تنش میان مسئولان شهرداری با کارکنان دانشگاه پیام نور جمع‌آوری و به استانداری ارائه شد و در حال حاضر مشغول پیگیری و حل و فصل ماجرا هستیم.

سعیدی‌پور از امکان ثبت‌نام بدون آزمون در دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه خبرداد و افزود: براساس این قانون پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی با توجه به سوابق تحصیلی امکان‌پذیر است و متقاضیان می‌توانند از امروز تا روز شنبه هفدهم آبان ماه امسال پس از مطالعه دفترچه راهنما در سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت دانش‌بنیانی در دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه وجود ندارد و به دنبال گرفتن مجوز برای راه‌اندازی شرکت دانش بنیان با نظارت کمیته پژوهش و فناوری استانداری کرمانشاه برای این دانشگاه هستیم و در این زمینه فضایی در شهرستان اسلام‌آباد غرب نیز در نظر گرفته شده است.

سعیدی‌پور با بیان اینکه امتحانات دانشگاه پیام نور همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: با توجه به شروع برودت هوا و یخبندان در صورتی که امتحانات در زمان مقرر به هر دلیلی لغو شد پس از اتمام امتحانات با فاصله حداقل یک هفته از آخرین امتحان به شکل تعویقی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با اشاره به قهرمانی دانشجویان پیام نور استان در مسابقات دوومیدانی کشور بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه همواره در فعالیت‌های فرهنگی و مناسبات مذهبی پیشگام هستند و نیز این دانشگاه با شعار “آموزش برای همه، همه جا و همه وقت” در امر آموزش محتوا محور بوده و در سطح کشور حرفی برای گفتن دارد.

سعیدی‌پور اخلاق‌مداری را ویژگی بارز دانشجویان پیام نور استان کرمانشاه دانست و خاطر نشان کرد: این دانشگاه به عنوان بااخلاق‌ترین و کم آسیب‌پذیرترین دانشگاه شناخته می‌شود و با توجه به محتوامحور بودن آموزش، فارغ‌التحصیلان پیام نور در آزمون‌های استخدامی و قبولی در کارشناسی ارشد از دیگر دانشگاه‌ها موفق‌تر هستند.

 

 


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ ساعت 14:58
کد مطلب : 803
بازدید : 377 views
دیدگاه های مطلب "امکان نقل و انتقال دانشجویان پیام نور در کرمانشاه فراهم شد"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021