یکشنبه , ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

13920406153752833758023

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کرمانشاه از تمدید مهلت ثبت‌نام دوره‌های بدون آزمون مقطع کارشناسی دانشگاه پیام‌نور تا ۳۰ آذر و هم‌چنین ایجاد سه رشته کارشناسی ارشد جدید در مرکز کرمانشاه این دانشگاه خبرداد.

بهمن سعیدی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، از تمدید مهلت ثبت‌نام دوره‌های بدون آزمون مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور تا ۳۰ آذرماه سال جاری خبرداد.

وی افزود: پذیرش دانشجو در این دوره‌ها تنها بر اساس سوابق تحصیلی انجام و نتایج آن در نیمه دوم دی‌ماه اعلام خواهد شد.

سعیدی پور گفت: متقاضیان پس از مطالعه دفترچه راهنما در سایت سازمان سنجش می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

رئیس پیام‌نور کرمانشاه در بخش دیگر از ایجاد سه رشته جدید مقطع کارشناسی ارشد در مرکز کرمانشاه این دانشگاه خبرداد.

وی افزود: این دانشگاه رشته‌های جغرافیای سیاسی با گرایش فضای شهری در واحد روانسر، ادبیات عرب در واحد جوانرود و علوم تربیتی با گرایش برنامه‌ریزی آموزشی در واحد کرمانشاه از ترم تحصیلی آینده دانشجو می‌پذیرد.

سعیدی پور گفت: همچنین ۹۰ درصد از اقدامات اخذ مجوز چند رشته دیگر در مقطع کارشناسی ارشد دیگر انجام شده و مراحل نهایی آن در وزارت علوم در حال پیگیری است.

وی رشته‌های شیمی، زیست‌شناسی و کتابداری(علم اطلاعات دانش‌شناسی و تاریخ) را برای مرکز کرمانشاه، زبان‌شناسی و ریاضی برای مرکز اسلام‌آباد غرب و جغرافیا برای مرکز پاوه را از جمله این رشته‌ها برشمرد.

سعیدی پور، تصریح کرد: برای گرفتن مجوز رشته‌های دوره کارشناسی ارشد باید حتما استادیار آن رشته و برای گرفتن مجوز مقطع دکترای هر رشته باید حتما دانشیار یا استاد تمام آن در هیات علمی دانشگاه وجود داشته باشد تا مجوز تاسیس رشته صادر شود.

وی افزود: وزارت علوم در این مورد موشکافانه برخورد می‌کند و در صورتی که هیات علمی مرتبط وجود نداشته باشد، پیگیری‌ها نتیجه‌ای نمی‌دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه از وضع قوانین جدید و تسهیل کننده برای تحصیل دانشجویان پیام نور خبرداد و گفت: دانشجویان می‌توانند در هر دوره تحصیلی تقاضای مهمان بدهند.

وی افزود: در اجرای این قوانین امکان تغییر رشته و انتخابات محل امتحانات پایان ترم توسط دانشجویان وجود دارد.

سعیدی پور گفت: در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ دو هزار ورودی جدید داشته‌ایم و تا سال گذشته ۱۸ هزار فارغ‌التحصیل شده اند.

رئیس دانشگاه پیام نور از حضور ۳۰ هزار دانشجو در ۱۴ واحد این دانشگاه در استان خبرداد و گفت: هم‌چنین این دانشگاه یک هزار و ۶۰۰ مدرس حق‌التدریس وجود دارد.

وی گفت: مرکز اسلام‌آباد غرب این دانشگاه اولین مرکز استان و جز ۲۸ مرکز اول دانشگاه پیام نور در کشور بوده که از سال ۵۶ تاسیس شده است که این مرکز قبل از انقلاب با عنوان دانشگاه آزاد ایران و از سال ۶۷ به عنوان پیام نور فعالیت می‌کند.

سعیدی پور، با بیان اینکه محتوای دروس و آزمون دانشگاه پیام نور استان و کشور یکسان است، گفت: از نیمه دوم امسال سوالات آزمون‌های دانشگاه توسط متخصصین علوم تربیتی، استاندارد می‌شود.

برای شهریه سخت‌گیری نمی‌کنیم

وی شهریه این دانشگاه را نصف تا دوسوم شهریه سایر دانشگاه‌ها دانست و گفت: ما برای دریافت شهریه سخت‌گیری نمی‌کنیم و در ابتدای ترم تحصیلی تنها ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان شهریه ثابت از دانشجو دریافت می‌شود و برای پرداخت مابقی شهریه فرصت داده خواهد شد.

سعیدی پور افزود: البته در مواردی که دانشجو توان پرداخت آن را ندارد یا از صندوق رفاه وزارت علوم به وی وام داده می‌شود که تا پایان فارغ‌التحصیلی ملزم به بازپرداخت آن نیست و یا اینکه او را به نهادهای حمایتی معرفی می‌کنیم و حتی در برخی از موارد نیز خود من مبالغی را به دانشجویانی که توان مالی ندارند، کمک کرده‌ام.

سعیدی‌پور تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور یک دانشگاه دولتی است و انتفاعی عمل نمی‌کند که به خاطر شهریه دانشجویان دچار مشکل شوند و از سوی دیگر نیز شهریه‌ها مستقیما به سازمان مرکزی واریز خواهد شد، لذا در سطح خرد دانشگاه(واحدهای استانی و شهرستانی) ما سخت‌گیری آنچنانی را اعمال نمی‌کنیم.

وی یادآور شد: شهریه دانشگاه پیام‌نور دو سوم یا نصف شهریه سایر دانشگاه‌ها است و چون دولتی است، در موارد عدم پرداخت شهریه از سوی دانشجویان، سازمان مرکزی و در سطح بالاتر دولت، کسری بودجه را برای واحدهای استانی جبران خواهد کرد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه با بیان اینکه در واحدهای پیام نور استان ۳۰ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، تاکید کرد: دانشجوی پیام‌نور به صورت اختیاری در کلاس‌ها حاضر خواهد شد که در صورت عدم حضور وی استاد حق حضور و غیاب آنها را ندارد.

تغییر رشته از امسال امکان‌پذیر شده است

سعیدی پورگفت: دانشجویان از شهریورماه امسال می‌توانند به شرط گذراندن ۱۲ واحد و کسب معدل ۱۴ در نیمسال اول تحصیلی یا داشتن حداقل نمره قبولی در کنکور رشته مورد تقاضا، رشته خود را در محدوده گروه آموزشی تغییر دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور یادآور شد: همچنین دانشجویان این دانشگاه می‌توانند در هر دوره از تحصیل تقاضای مهمان بدهند و محل آزمون‌های پایان ترم خود را در هر واحد دانشگاهی کشور انتخاب کنند.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 9:06
کد مطلب : 869
بازدید : 2,894 views
دیدگاه های مطلب "ایجاد ۳ رشته جدید کارشناسی ارشد در کرمانشاه"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021