شنبه , ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

635508865581979894

رییس دانشگاه پیام نور استان یزد از تحصیل ۲۰ هزار دانشجو در هشت مرکز زیر پوشش این دانشگاه در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۳ هزار نفر از این دانشگاهها دانش آموخته شده اند.

محمد رضا امینی روز دوشنبه به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تاسیس این دانشگاه در جمع خبرنگاران افزود: دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند.

به گفته وی ۲۱ نفر از این افراد در رشته دکترای شیمی – فیزیک که تنها رشته دکترای دانشگاه پیام نور استان یزد هست به تحصیل اشتغل دارند.

وی تعداد دانشچویان کارشناسی ارشد را هم دو هزار نفر ذکر کرد که در ۳۸ رشته تحصیل می کنند.

رییس دانشگاه پیام نور استان یزد اظهار داشـت: بر اساس اعلام دانشگاه مرکزی پیام نور، ۹۵ درصد از دانش آموختگان این دانشگاهها در کشور یا به فعالیت اشتغال دارند یا در رشته های بالاتر مشغول تحصیل هستند.

وی نمرات ارائه شده در این دانشگاه را واقعی تر از دیگر دانشگاها و سطح سواد آن را هم بالاتر از دیگر مراکز آموزش عالی اعلام کرد ضمن آنکه درصد قبولی کارشناسی ارشد از این دانشگاه نیز بالاتر از دیگر دانشگاهها بوده است.

امینی میزان افزایش شهریه دانشجویان در هر سال تحصیلی را حد اکثر ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: هزینه های این دانشگاه علاوه بر شهریه دانشجویان از طریق بودجه های دولتی و کمک خیرین تامین میشود.

وی از ثبت نام پانزدهمین دوره آزمون فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور از ۲۱ دیماه به مدت هشت روز خبر داد.

وی بومی بودن دانشجویان، جلوگیری از مهاجرت های بی رویه، عدم نیاز به خوابگاه، پایین بودن هزینه ها، وجود کتابها و منابع معتبر و آزمون های متمرکز کاغذی و غیر کاغذی بعنوان بخشی از مزایای دانشگاه پیام نور در مقایسه با دیگر دانشگاهها نام برد.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 14:45
کد مطلب : 1083
بازدید : 456 views
دیدگاه های مطلب "تاکنون ۲۳ هزار نفر از دانشگاه پیام نور یزد دانش آموخته شده اند"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021