جمعه , ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

290

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم:

تصمیم جدیدی در مورد واحدهای زیان‌ده پیام نور و غیرانتفاعی گرفته نشده است

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم درمورد تصمیم گیری درباره واحدهای زیان‌ده پیام نور و موسسات غیرانتفاعی گفت: تصمیم جدیدی در این مورد گرفته نشده است.

سید حسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری ایسنا افزود: رسیدگی به این مورد جزو برنامه‌های شورای گسترش و در دستور کار شورا است اما هنوز تصمیم جدیدی در این مورد گرفته نشده است. در واقع فعلا منتظریم تا تکلیف وزارت علوم مشخص شود.

وی در مورد ادغام واحد علوم و تحقیقات با دانشگاه آزاد گفت: قرار است در این مورد دیگر مصاحبه‌ای انجام نشود تا مراجع کار خود را انجام دهد.
نظر شورا در مورد ادغام علامه و علوم اقتصادی با نظر هیات امنا یکسان است

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم همچنین درمورد ادغام دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه علوم اقتصادی اظهار کرد: ادغام این دو دانشگاه نیاز به مجوز شورای گسترش دارد. البته این بحث از گذشته مطرح بوده و ابتدا باید به تایید هیات امنا برسد سپس مورد تایید شورای گسترش واقع شود.

حسینی ادامه داد: این درخواست هنوز به وزارت علوم نرسیده است و در مرحله کارشناسی قرار دارد. اگر هیات امنا تایید کند شورا با نظر هیات امنا درمورد ادغام این دو واحد موافق است.
نظارت بر واحدها باید با دقت بیشتری صورت گیرد

وی در ادامه درمورد بحث نظارت بر واحدهای آموزشی توضیح داد:نظارت بر واحدها بر عهده دفتر واحد نظارت و ارزیابی وزارت علوم است. این واحد باید پس از نظارت گزارش بررسی‌های خود را به دفتر گسترش اعلام ‌کند و دفتر گسترش براساس این گزارش‌ها تصمیم گیری کند.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم با تاکید بر اینکه اخطار به واحدهای متخلف به صورت روتین انجام می‌گیرد، افزود: در سال گذشته پس از بررسی گزارش‌ها ظرفیت برخی از موسسات صفر اعلام شده و یا از دادن مجوزهای جدید به برخی از موسسات به دلیل اینکه شرایط‌شان ضعیف بود خودداری شده است که اعلام اسامی این موسسات از نظر حقوقی زیبنده نیست.

حسینی به شعار وزارت علوم اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار وزارت علوم مبنی بر کیفی سازی آموزش عالی، نظارت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد این در حالیست ما هم از آنچه که می‌گذرد رضایت کامل نداریم .

وی در پایان خاطرنشان کرد: دفتر نظارت درحال هماهنگ کردن ساختارهای خود با این شعار است اما این امر نیاز به زمان دارد، زیرا گستردگی آموزش عالی ساز وکارهای خاص خود را می‌طلبد.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 13:55
کد مطلب : 865
بازدید : 578 views
دیدگاه های مطلب "تصمیم جدیدی در مورد واحدهای زیان‌ده پیام نور و غیرانتفاعی گرفته نشده است"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021