شنبه , ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

تصویب اساسنامه شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام

رئیس شبکه دانشگاه های مجازی کشورهای اسلامی گفت: نخستین مجمع عمومی دانشگاه های مجازی جهان اسلام با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی جهان اسلام، اشتراک تجربیات و دستاوردهای علمی-آموزشی به ویژه از طریق آموزش‌های مجازی و آموزش‌های الکترونیکی و از راه دور و تسهیل و توسعه انتقال و تبادل مدارج و مدارک علمی و تحقیقاتی جوامع اسلامی برگزار شد.
دکتر نجفی برزگر در مجمع عمومی دانشگاه های مجازی جهان اسلام که امروز به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد، با عنوان اینکه کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی- کامستک، از مهم‌ترین نهادهای علمی و دانشگاهی در جهان اسلام است، افزود: جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که میزبانی سه شبکه مهم علمی از کامستک را در داخل کشور عهده‌دار است.
به گفته وی این شبکه‌ها شامل شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام (به میزبانی دانشگاه پیام نور)، شبکه پارک‌های علم و فناوری جهان اسلام (به میزبانی پارک علم و فناوری گیلان) و شبکه نانوتکنولوژی جهان اسلام (به میزبانی پژوهشگاه مواد و انرژی) است.
دکتر کریم نجفی برزگر تصویب اساسنامه شبکه دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی، انتخاب اعضای هیئت اجرایی و تعیین برنامه‌های آتی این شبکه را از دیگر اهداف این نشست عنوان کرد و افزود: با تصویب اساسنامه می توانیم ضمن هم افزایی، امکان تحصیل را از طریق آموزش مجازی و الکترونیکی، برای تمامی علاقه مندان که گاهی به دلیل خلاء های فیزیکی قادر به ادامه تحصیل نیستند، فراهم آوریم.
وی تصریح کرد: این مجمع فرصت بسیاری خوبی برای آشنایی دانشگاه های کشورهای اسلامی با یکدیگر، ظرفیت ها و توانمندی های هر یک در زمینه آموزش های مجازی است و امید که با بهره مندی از دانش و تجربیات یکدیگر گامی مهم در جهت گسترش روابط برداریم.
وی با عنوان اینکه این نشست صرفا در حوزه بین کشورهای اسلامی نیست، بلکه تمام کشورهای جهان و همکاری های دانشگاهی را در برمی گیرد، افزود: این شبکه با هدف بهره برداری دانشگاههای جهان اسلام ازظرفیت یکدیگر ایجاد شد و این دانشگاهها می توانند خلاء کمبودهای منابع آموزش عالی را جبران کنند.
وی ادامه داد: همان طور که مطلع هستید تلاش این مجمع این است که تمام کشورهای اسلامی را زیر یک چتر گرد هم آورد، از این رو بهترین اقدام این است که نقاط ضعف خود را دانسته و سرمایه گذاری خودمان را بر توانمندی هایمان قرار دهیم. یکی از اقداماتی که می توانیم در این زمینه انجام دهیم، این است که کشورهای اسلامی در حوزه علم و فناوری با یکدیگر همکاری داشته باشند و از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند .
دبیر کل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام افزود: یکی از اهداف اعضای دانشگاههای مجازی جهان اسلام این است که بتوانند آموزش را ارتقا دهند. بسیاری از کشورها در عرصه آموزش عالی منابع لازم را ندارند. در این شرایط دانشگاه های مجازی می توانند تشکیل شده و این خلاء را پر کنند و این یکی از مزایای شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام است. ما باید از ظرفیت های دانشگاه های مجازی برای گسترش آموزش و دانش مجازی استفاده کنیم.
گفتنی است، شبکه دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی یکی از سازمان‌های زیر مجموعه کمیته دائم همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی ( COMSTECH ) است که مقر آن در ایران بوده و زیر نظر وزارت علوم اداره می‌شود.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 12:23
کد مطلب : 3879
بازدید : 289 views
دیدگاه های مطلب "تصویب اساسنامه شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021